Vognspørsmål!

Maur Asto

Gift med forumet
⭐️ Babyverden Stab ⭐️
Jeg har en Brio Happy (duovogn) men har lyst på to nye. En billig og god reisetrille (til sydenbruk i første omgang men kjekk å ha i bilen ellers) og en god trille til turgåing (også i ulendt terreng) og shopping (bør ta liten plass i bilen). Begge må selvfølgelig være gode for småen. Tar gjerne imot tips og linker! (Bor i Stavanger hvis noen vet hva som fins og ikke fins her i regionen) [:)]

ORIGINAL: siv B

Dytter litt.

Jeg er også på utsikt etter ei vogn jeg kan ha med ut på reise. Eneste ulempen er at prinsessa mi er bare 4 - 5mnd når vi reiser. Vi har ikke lyst til å ta med oss Simo vognen fordi den er litt stor å ha med seg.

Fikk anbefalt Carena Easy. Er det noen som har erfaring med den vogna???

en smakssak, men jeg liker den IKKE..
anbefaler dere en tur inn på www.barnevognguiden.no
der står det pluss og minus, samt erfaringer om de fleste vogner på markedet..

ORIGINAL: siv B

Dytter litt.

Jeg er også på utsikt etter ei vogn jeg kan ha med ut på reise. Eneste ulempen er at prinsessa mi er bare 4 - 5mnd når vi reiser. Vi har ikke lyst til å ta med oss Simo vognen fordi den er litt stor å ha med seg.

Fikk anbefalt Carena Easy. Er det noen som har erfaring med den vogna???

Nei, fy a meg[:'(]Den har vi til Gabriel, den er aldeles grusom å trille[:'(]

Flere erfaringer? Fortell gjerne hvilken vogn du har og om du er fornøyd eller ikke. Er nesten vel så greit å høre hvilke vogner folk IKKE er fornøyd med - så kan vi styre unna dem.

På barnevognguiden står det ikke priser og det er litt kjipt. Klarer heller ikke helt å ta vurderingene seriøst når det er 1-3 stk som har kommentert og vurdert vognen. Men Easywalker kom veldig godt ut - noen som har det og vil dele erfaringer?

Jeg er meget fornøyd med GT safari... Har gått i skogen, langs veien og på shopping, og jeg er kjempefornøyd uansett...

Den blir liten når du legger den sammen å...

Det er en 3-hjuling...

ORIGINAL: Nøstet

Vi har brio race som trille og er veldig fornøyd med den.[:)]
den har jeg å, veldig fornøyd med den, beste trillen jeg har hatt, og med min vogndilla så har det blitt en del.

som ren trille har jeg carena lieback - paraplytrille med full liggestilling, kalesje og handlekurv.
den kosta 1000 kroner i fjor sommer.
hjulene henger seg litt opp når vi er inne på kjøpesentre (glatte fliser = 0 friksjon), men tror det er noe rusk i hjula som gjør det..
når ryggen er lagt ned er det umulig å komme til handlekurven, men ikke noe problem når den står i sittestilling..
er 5pktsele, og jeg har kjøpt regntrekk og myggnetting til den.

er veldig fornøyd med den til den bruken jeg har - som ferietrille for å slippe å fylle bagasjen med kun vogn, og som shoppingvogn når tobias ikke trenger sove eller når det er fler barn med på tur slik at det er plass i bagasjerommet..

når det er sagt, så bruker jeg faktisk simovogna i 99% av shoppingtilfellene mine... trilleegenskapene kan rett og slett ikke sammenliknes..

men det finnes mange tøffe triller på markedet, og hadde jeg hatt mer penger, så hadde jeg nok kjøpt ei anna trille som var litt mer komfortabel å trille - og som kan has begge veier...
har også en teutonia s4, den tar mer plass i bagasjen enn simoen men er veldig fin å trille på shopping pga svingbart forhjul.. men den står i barnehagen..

Back
Topp