Vognposer!

Marthe<3

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Julistrålene 2025 ♡
MayDay2021
September To Remember 2022
Jeg trenger litt råd :joyful:

Dere som har barn fra før av;
- Våre kommende maibarn, skal dere ha poser på de på sommeren eller kun når vinteren kommer?:woot:

- På 6mnd barn kan posene være 100cm lange eller burde de være med forlenger, altså opp til 130cm?:bored:

- Sverger dere absolutt til ull og dun eller er polyesterfyll også greit? :joyful:

Jeg har mai barn, brukte easygrow lite bilstolpose og samme vognpose med en gang og tidlig høst (ikke midt på sommeren),

når vinteren kom gikk vi over til easygrow nature (dun). Har aldri brukt forlengerdelen som hører med :hilarious: Sverger til dun og ull da de ikke regulerer temperaturen så godt når de er så små :happy:

Vi har to poser, en tynnere til sommer, som også brukes over høsten med ull i. Så en dunpose til vinteren. Spørs jo litt hvor i landet du bor hva du trenger. :) Har brukt forlengeren nå i vinter, for å få posen til å dekke hele veien opp til skuldrene. Men har kun forlenger til den dyre posen i dun, tenkte det ble dumt å ikke ha forlenger når posen først kostet så mye.

Jeg brukte vognposen av bymilla på min augustgutt hele høsten og vinteren. Men han hadde også en pelsdress på seg så han ikke skulle fryse. Vi hadde ikke behov for noe heftig vinterpose fordi vinteren i Bergen ikke er så veldig kald, men kjøpte en vinrerpose også. Den ble han helt gjennomsvett i..

Jeg hadde junibaby sist. Sist så brukte jeg bare dundyne oppå i starten. Ettersom han begynte å sove ute i vogn brukte vi voksipose urban. Den har ull nederst og dun oppå. Super pose, altså. Vi arva vår som har vært brukt av 4+ barn men er like fin og funksjonabel enda.

På våren brukte vi en easy grow tynn pose, men den var jeg ikke så fornøyd med. Grei og funka sånn passe. På varme sommerdager brukte vi bare helsetepper.

Vi brukte pose mest med forlenger. Men han sov godt i vogn til han var 3 år.

Vi har junibarn fra før. Brukte bare dyne frem til høsten, da byttet vi til voksi city (likte den bedre enn urban pga. at den har glidelås på midten, men smaken er som baken). Kjøpte deretter voksi vårpose tidlig vår. Når hun begynte i barnehagen sendte vi voksi city posen dit og kjøpte en nordlys dun pose til å ha hjemme. Den er halve prisen av voksi men jeg syns den er like varm. Litt kortere (må bruke forlengeren tidligere) og hvitt stoff under hodet er litt upraktisk. Men til halve prisen er den helt super! Hun brukte alle disse posene til hun sluttet å sove 2 år og 2 mnd gammel og ca 92 cm lang :)

Men vi brukte ikke forlenger før hun var over 1 år på nordlysposen, 1,5 på voksi vårposene og rakk ikke sette på den på city posen :)

Jeg har Easygrow grandma eller hva den heter. Den er det dundyne inni som du lett tar ut om sommeren og oppi igjen når det blir kaldere.. har vert veldig fornøyd med den...

Julibarn her. Brukte easygrow lite bilstolpose. Easygrow lite i vogna hele tiden frem til kulda kom, gikk da over til Voksi urban. Byttet ut Urban til Easygrow nature. Sverger absolutt til ull og dun på vinteren, regulerer varme godt og føles lunere. Aldri rukket å bruke forlenger på posen, sluttet å bruke pose når han var en 1,5 år. Så 100 cm funker nok lenge:)

Januar barn og brukte ullpose med bambusinnlegg i bunnen, den var veldig tykk og god. Bruker nok den igjen nå, eller bare dundyne dersom det blir varmt i mai. Bedre at de er litt for kalde enn for varme.
Sist hadde vi ikke bilstolpose, og det ble veldig mye mer jobb da vi måtte kle på babyen masse klær før vi skulle i bilen, så ta av litt klær når det ble varmt, og kle av når vi kom inn. Da er det mye bedre med bilstolpose som man bare kan åpne når det blir for varmt.

Men er usikker på om man skal gå for bilstolpose i dun eller en lett bilstolpose mtp at bilene blir jo varme i solsteiken.

Back
Topp