Vognposer og bekledning

TK25

Glad i forumet
August 2018
Hva har babyen i vogna av vognpose, saueskinn og klær?
Når tar dere i bruk vintervognposer? Vær, temperatur? Og hva har babyen på seg i vogna?
Feks temp 10+, 0 og noen minus..
Synes det er litt vanskelig med bekledningen noen dager.
 
Her har tempen ligget på alt mellom 3 til 16 grader iløpet av de siste 2,5 ukene.. Men med en unge som leker varmeovn(akkurat som pappaen) så er vognantrekket ganske enkelt: body, bukse, sokker, tynne votter, tynn lue, smekke, strikkete "sko" og strikker jakke med hette, inni en easygrow lite vognpose (tynn). Har et teppe over vognposen på kaldere dager. Ikke tatt i bruk saueskinnet enda, da mini har det varmt nok enda.. :) kjenner på tempen hans i nakke underveis, og åpner opp litt etter behov :)
 
Jeg har leita fram vinterposen, den har vi brukt når det er 5grader eller kaldere. Synes det er bedre med body å strømpebukse ned i en varm å god pose, enn mange lag med klær å tynn pose/dyne. Men har dynen lett tilgjengelig, så bytter til den når tempen stiger :)

Så 10+ bruker jeg dyne/teppe/tynn pose
5+ til ca 0 vinterpose med body og strømpebukse
- grader strømpebukse, body og en tynn ull/fleecedress å lue i vinterposen :)
 
Har Voksi Urban, med eit saueskinn nedi. Såe, han ligg berre med vanlige kle (bukse og body), og endå er det litt varmt på enkelte dagar :p Brettar toppen på posen ned om vi er innandørs på butikk, ol.

Når det blir minusgrader tar eg på hue og tynn ulldress. Evt tynne ullvottar, desse hendene har ein tendens til å sprette opp av posen.
 
Her går det i body/bukse, strikkejakke utenpå og lue (i hvertfall i starten). Ligger på saueskinn. Dundyne over. Blir nok det gjennom vinteren også.
 
Body, bukse og ulldress utenpå. I vognen har vi saueskinn og dyne enda, men tenkte å gjøre klart vonterposen nå når tempen kan ligge på 5-8 grader. Men plutselig er det jo 15 igjen. :hilarious:
 
Jeg har leita fram vinterposen, den har vi brukt når det er 5grader eller kaldere. Synes det er bedre med body å strømpebukse ned i en varm å god pose, enn mange lag med klær å tynn pose/dyne. Men har dynen lett tilgjengelig, så bytter til den når tempen stiger :)

Så 10+ bruker jeg dyne/teppe/tynn pose
5+ til ca 0 vinterpose med body og strømpebukse
- grader strømpebukse, body og en tynn ull/fleecedress å lue i vinterposen :)

Har enda ikke opplevd baby i minusgrader, men det er slik jeg har gjort det ellers!
 
Body, bukse og strikket ulldress. Tynn ull lue og tynne ullvotter. Skinn og dundyne.
 
Her går det i body/bukse, strikkejakke utenpå og lue (i hvertfall i starten). Ligger på saueskinn. Dundyne over. Blir nok det gjennom vinteren også.

Samme her også. Eller hun ligger fortsatt på nestet og vi bruker ullpledd :)
 
Har hatt på body og bukse, og enten fleece- eller ullheldress. Har dundyne over og ligger på skinnfell, og lue på.

Hva gjør dere i forhold til bekledning i bilsete? Ofte parkerer man jo ute, og skal ta ungen over i vogn utendørs. Kler dere da på baby i bilen eller bruker dere bilstolpose eller lignende? :)
 
Har enda ikke opplevd baby i minusgrader, men det er slik jeg har gjort det ellers!

Vi har hytte på fjellet, å det blir det fort -20-30 grader [emoji849] ( de sover ikke ute når det blir så kaldt :p) men fram til -10/-15 ca har de fått sove ute :) sover kjempegodt å er gode å varme når de hentes inn [emoji7]
 
Har hatt på body og bukse, og enten fleece- eller ullheldress. Har dundyne over og ligger på skinnfell, og lue på.

Hva gjør dere i forhold til bekledning i bilsete? Ofte parkerer man jo ute, og skal ta ungen over i vogn utendørs. Kler dere da på baby i bilen eller bruker dere bilstolpose eller lignende? :)

Bilstolpose :)
 
Vi har det samme i vognen nå som for 1 mnd siden. Madrassen er dekket med ullaken, over det ligger det ei dundyne og oppå den dynen har vi en Easygrow lite pose som vi bruker med hjemmestrikket ullteppe inni. Jeg pakket opp dunposen fra Easygrow for noen uker siden og brukte den i bilstolen, men det er rett og slett for varmt for den, så jeg måtte fjerne den igjen. Ullis blir skikkelig svett og klam inni den, selv om det er klart langt skarpere luft ute.

I vognen ligger hun som regel i strikket ulljakke også nå, forøvrig. Liker lag på lag, da kan man enkelt fjerne eller legge til et lag. Hun hater lue, men jeg forsøker å lure den på av og til. Ellers har hun bamsen sin rundt hodet og den varmer ganske godt nedi der også. Foruten litt kalde hender fort, så er hun oftere «for varm» enn kald, er litt inntrykk.
 
Har produsert en liten varmovn, som ikke er overraskende da jeg er det selv også. Så her går det i sokker, body, strømpebukse/bukse og tynn lue, lammeskinn i bunn og dyne på toppen. Votter er for varmt, selv om jeg synes hendene hennes blir ganske kalde. Prøvde å ha på jakke når det var 7-8 grader her om dagen, men det ble for varmt. Så nå er jeg spent på hvor mye jeg får brukt den tykke, gode vinterposen jeg har skaffet. [emoji23]

I bilstolen har jeg samme bekledning, et tynt teppe og et tykkere teppe som jeg napper av når bilen er varmet opp. Luen ryker også da.
 
Back
Topp