Vognpose

Ninnii

Flørter med forumet
Hei,Hva er viktig med tanke på vognpose? Er det noe jeg burde kjøpe nå på forhånd? Skal kjøpe en tfk mono 2 vogn om det har noe å si. Må man tenke på størrelse?
:) :signs001

Vi har kjøpt en varm vognpose med forlenger, og kommer til å kjøpe en varm bilstolpose i tillegg til en voksi sky light (med forlenger) som kan brukes både i bilstol (kan være varmt i september), men og i vogn!

Vi har kjøpt vognpose fra Najell. Har i tillegg en voksi classic, en hjemmelaget dunpose og en voksi urban med forlengedel. Vi har også TFK mono2 og alle får plass i den uten problemer!

Har brukt easygrow vinterpose og høst/vårpose til vår datter hele veien. Blir nok samme på baby nå også. Super praktisk at den har forlenger del så de kan vokse med posene.

Vi har kjøpt en varm vognpose med forlenger, og kommer til å kjøpe en varm bilstolpose i tillegg til en voksi sky light (med forlenger) som kan brukes både i bilstol (kan være varmt i september), men og i vogn!
Takk for svar :) så vognpose og bilstolpose er to forskjellige poser? Eller kan man bruke bilstolpose i vogn?

Takk for svar :) så vognpose og bilstolpose er to forskjellige poser? Eller kan man bruke bilstolpose i vogn?
Det er to forskjellige, men jeg har alltid brukt bilstolposen i vogna den første tiden når baby er veldig liten.

Du kan bruke bilstolpose i vogn, men ikkje omvendt med mindre vognposen er godkjent for bruk i bil. Noen vognposer er godkjent for bilstol, blant annet voksi sky light :happy:

Bruker en snart 50 år gammel lammeskinspose, som min mor la i, som vi la i og ungane mine la i. Så når de kommer over vinter kneika og over i sittedel i vogna (alle er født i sept). Så har jeg hatt vårpose eller teppe. Har easygrow vårpose, og easygrow vinter vognpose nå. Hadde en Nordlys lammeskinn, som jeg helt ærlig savner.. kjøpte til eldste i 2018, men den ble ødelagt i vinter. Så prøvde easygrow sin, som er veldig god altså! Men på de kaldeste dagene savner jeg Nordlys lammeskinspose. For den var virkelig lun og god!

Jeg har både voksi og easygrow sine vinterposer. Har i tillegg hatt risarosa sin. Og jeg personlig er mer fornøyd med easygrow sin. Og jeg foretrekker å ha en pose ammes glidelås i midten, og ikke to på siden. Hvis vi går inn på butikken kan jeg lett åpne den opp, istedenfor at den skal henge over vognkanten… også når de blir så store at de går inn og ut.

Jeg har både voksi og easygrow sine vinterposer. Har i tillegg hatt risarosa sin. Og jeg personlig er mer fornøyd med easygrow sin. Og jeg foretrekker å ha en pose ammes glidelås i midten, og ikke to på siden. Hvis vi går inn på butikken kan jeg lett åpne den opp, istedenfor at den skal henge over vognkanten… også når de blir så store at de går inn og ut.
Ikke ammes. Men posen der posen åpnes med glidelåsen i midten

Har noen av dere prøvd easygrow nature til en liten liggdel? Vår er kun 37x73cm. Tenker at den kanskje blir litt stor. Har vurdert å kjøpe easygrow ferd mini i steden å bruke i vognen, men er litt usikker om den blir for kald. Har noen erfaring av å bruke den bilstolposen i liggdel på vinter? Bor litt norr om Oslo så det kan bli ganske kaldt her. Forrige vintern var det mellom -5 og -30, men det var en ovanligt kald vinter.. Har termin i slutten av oktober. Tenker hvis det funker å bruke lammeskinn inni/under og ekstra ullpledd i.

Bruker en snart 50 år gammel lammeskinspose, som min mor la i, som vi la i og ungane mine la i. Så når de kommer over vinter kneika og over i sittedel i vogna (alle er født i sept). Så har jeg hatt vårpose eller teppe. Har easygrow vårpose, og easygrow vinter vognpose nå. Hadde en Nordlys lammeskinn, som jeg helt ærlig savner.. kjøpte til eldste i 2018, men den ble ødelagt i vinter. Så prøvde easygrow sin, som er veldig god altså! Men på de kaldeste dagene savner jeg Nordlys lammeskinspose. For den var virkelig lun og god!

Vi har også lammeskinnspose, en nydelig sak som oldemor til baby har laget. Ingenting som slår slike gode ullposer :Heartred

Back
Topp