Vognpose

AilOn

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Vi som prøver :)
Smånissene 2022
❄️ Januargull 2023 ❄️
Hvilken vognpose velger dere til vinterbarna?

Sett på easygrow nature og norse. Den ene er litt rimeligere men begge to er jo vinterposer?!

Har to vinterbarn fra før. Vi hadde voksi urban til dem, men ser nå at mange klager over glidelåsene og varmetap der. Vi merket dog ingenting til det (de lå oppå lammeskinn i tillegg til vognpose. Denne gangen har jeg arvet en fra voksi og en fra easygrow, men husker ikke modellene dessverre.. Kan sjekke når jeg kommer hjem fra jobb!

Av erfaring blir det aldri spesielt kaldt nedi vognbagen, og babyene var i tillegg kledd i to lag med ull, og de få dagene det ble veldig kaldt holdt vi oss bare innendørs uansett. I det området her blir det sjeldent veldig mange minusgrader uansett

Hadde voksi urban til sønnen min for 8 år siden, og har valgt det samme igjen nå siden jeg var veldig fornøyd med den. Holdt varmen godt :-)

Jeg har brukt en god gammel voksipose fra jeg var baby selv, husker ikke merket, men den har vært helt fantastisk og aldri hatt kald baby nedi der. Ble kjøpt i 91, så er noen år gammel. :hilarious:

Sett på easygrow nature og norse. Den ene er litt rimeligere men begge to er jo vinterposer?!
Har sett på det samme, vurderer sterkt north fordi man kan bytte ut innvendig.

Har voksi city og easygrow norse. Ikke prøvd den fra easygrow hjemme enda (bhg pose), men den er ikke like tykk som feks den fra voksi. Kjennes god å varm ut, han har ikke vært kald i bhg som jeg har hørt hvertfall. Men har en svettunge uten like :hilarious:

Skal kjøpe Voksi Urban. Den som holder best på varmen her oppe i nord. Har april og juni barn fra før, og da har vi brukt Easygrow grandma posen. Den har vært super og man kan ta ut dynen på våren/sommeren. Man er jo likevel ikke ute på de kaldeste dagene med en liten en, men har hørt mye bra om Voksi Urban, så jeg prøver det!

Forskjell de ulike easygrow posene:
Nord har dunfyll og ull i ryggen, man kan bytte ut dyna med sommerdyne. Lengde: opp til 120 cm)

Exclusive har dunfyll og ull i ryggen og er bredere og lenger enn noen andre (opp til 130 cm)

Nature har ikke ull i ryggen men har ekstra av noe annet fyll i ryggen. (Down touch thermofyll)

Vi har Voksi urban og lille skal arve den. Veldig varm og holder formen etter vask :)

Har en Voksi urban som lillebror skal få bruke. Den er 8 år gammel men bare brukt til ett barn. Det eneste som er kjedelig med at den er gammel er at åpningen for seler i ryggen er annerledes enn nyere poser slik at man må løsne hele selesystemet for å feste den, så det tar en evighet å ta den på å av på vår vogn ihvertfall. Uansett ikke et problem så lenge baby er i liggedelen av vognen. Men får se om storesøster (nå 16 mnd) skal få en ny urban eller lignende til vinter. Nå ligger hun i Voksi explorer, og tror den kan duge en stund her på sørvestlandet.

Vurderer sterkt Easygrow Nord her også, har ei svigerinne som er veldig fornøyd med den i alle fall og har brukt den med både vinter- og sommer dyne. Har arvet en eldre voksi urban sammen med en vogn av noen venner men det er bare den store delen, og jeg tenker jeg må ha en som kan brukes både som liten og stor pose i vinter så da får denne arveposen bli barnehagepose når den tid kommer.

Back
Topp