Vognpose!

Iddi10

Flørter med forumet
Påskeliljene 2022 ❤️
Hei fine folk!
Vår er vanskelig, for det kan være varmt, det kan være kaldt. Har noen erfaringer med vognposer?
Jeg har termin 3. april, så for alt jeg vet kan jeg føde så tidlig som i mars. Ville dere gått for helårs voksi? syns de som er foret ser veldig deilige ut, men plutselig går man over til dyne i mai, og så er foret vognpose for liten når vinteren kommer igjen (hvor lenge kan man egentlig bruke en vognpose)?
noen erfaringer ift alder og årstid?
Hjelp!

Bruker fortsatt vognpose til førstemann på snart 2,5 år, så du gjør ikke noe feil ved å kjøpe både høst/vår- og vinterpose. Bare pass på at du kjøper poser med forlengerdel :) Fornøyd med både Easygrow exclusive og Voksi city som vinterposer. Og Easygrow lite til høst/vår. Vi har 4 poser tilsammen for å slippe å ta med frem og tilbake i barnehagen. De blir ubetydelig slitt, så kan være fint å kjøpe brukt.

Ble forresten aldri fortrolig med dyne i vogn, synes det ble så klumpete. Men vet mange er fornøyd med det altså :)

Kjøpte en brukt reflex vår/høst pose til vogna med forlenger :) Så tenker at om den ikke blir så mye brukt i 2022, så blir den ihvertfall brukt i 2023 når barnet er blitt en del større :) Syntes egentlig det bare virker mer praktisk enn dyne, men skal ha det også da :)

Har voksi vinterpose - godt brukt i både vogn og pulk. Kjøpte brukt og den er like fin etter to barn. Alt etter hvor man bor i landet kan det fremdeles være kaldt på dagtid i april. Vi har også en tynnere vårpose som er god å bruke vår/sommer/høst.

Sniker
I bag på våren liker jeg vest tjukk dundyne pluss ullpledd og lammeskinn i bunnen. Så regulerer du ettersom hvor kaldt det er. De fleste bager har stormtrekk til å ha over også og det luner godt.
Så har det faktisk en del å si hvor i landet du bor hvilket klima dere har :)
Vognpose brukes så lenge dere bruker vogn, til mellom 2 og 3 år :)
Jeg har hatt en skikkelig varm vognpose tiltenkt vinteren, en tynne høst/vårpose til vår, sommer, høst. Her kan du regulere ved å putte ei dyne eller et pledd inni posen. Og dyne til babybagen. Ble for varmt for min mars-baby med vinterpose så brukte dyne til henne, men det var tidlig og varm vår. Også hatet hun vogn så måtte bytte over til bæresjal hver eneste trilletur :hilarious:

Sist fikk jeg i januar, da var det vinterposen Voksi City som ble brukt :) ettersom jeg har termin mot slutten av april, regner jeg med at jeg denne gang bruker lammeskinn i bunn og dyne/ullteppe over alt ettersom hvor kaldt eller varmt det er ute :) har også en vårpose fra Easygrow Lite+, men den bruker jeg nok heller nesten vår igjen når han sitter i sportsdelen :)

begge mine vognposer er med forlengerdel, så de kan i prinsippet brukes ut vognperioden :) så om du kjøper en vinterpose og evt vårpose, så vil du garantert få brukt dem i løpet av vognperioden :)

Vi har easygrow nord (vinterpose) til å ha i barnehagen til frøkna på 19mnd. Og er veldig fornøyd med den. Hjemme bruker vi lammeskinn pose, da vognen er litt mer eksponert for vær hjemme enn i barnehagen. Nestemann nå kommer til å "arve" skinn posen. Men i hovedsak kommer vi til å bruke lammeskinn underlag med dyne/ullpledd/stormtrekk på de kjøligste dagene.
Har termin i slutten av april da.

Back
Topp