Vognpose

Fabmamma40

Glad i forumet
Julikulene 2020
Ok - skal ikke lage mer tråder nå på en stund. Men : bør man ha en vognpose på sommeren? Hva velger man? Og til vinteren?

AAAAARGH.

Synes det er fullstendig unødvendig til sommeren. Bruker heller teppe/sommerdyne etter behov. Til vinters derimot har jeg investert i en Easygrow Exclusive pose :)

Jeg likte veldig godt easygrow lite, men ikke før barna var over i sportsdel. I bagen holder det lenge med dyne.

Har ikke kjøpt noe pose enda, tenker det får holde med dyne til det begynner å bli høst og kaldt:)

Det kommer nok an på hvor du bor, når baby blir født, hvilken vogn du har og hvordan været er vil jeg si :) med andre ord ikke lett å forutsi behovet ;)
MEN dyne, teppe kan fint brukes uansett og det kan lett justeres etter vær og vind :) hvis min kommer i midten av juli og vi får oppimot 20 grader så blir det bare den tynne dyna vi har - vognposen tas da i bruk i høst

Så lenge baby ligger i bagdel, holder det lenge med dyne etter årstid og eventuelt et saueskinn.
Har derimot dårlig erfaring med teppe i vogna i sportsdel (altså da i stedenfor vårpose), fordi barnet da er så stort at de kaster eller sparker ting ut av vogna. Da har det fungert best med vårpose i sportsdel. Liker best vognposer som åpnes med glidelås på midten, ellers blir fort «lokket» hengende og slenge på utsiden av vognen hvis posen skal være åpen.

Hvilken dyne bruker dere på sommeren? Jeg har kun en litt tykk dyne (tror jeg?!) fra oktoberbabyen min sist. Regner med at det finnes en tynnere også?

Hvilken dyne bruker dere på sommeren? Jeg har kun en litt tykk dyne (tror jeg?!) fra oktoberbabyen min sist. Regner med at det finnes en tynnere også?

Vi har en helårs dundyne. Føler ikke den har så mye dun i seg, så den virker ganske luftig :)

Har sommerdundyne fra Dozy, er det «kaldt» har jeg gjerne teppe over i tillegg, er det varmt bruker jeg musselin blanket :-) hadde kort lammeskinn i vogna hele sommeren i 2018 når eldste var nyfødt, hun er en skikkelig varmeovn men skinnet hjalp For oss :-)

Brukte bare dyne i vognbagen til forrige julibaby med ullteppe oppå når det ble kaldere. Bytta til vinter vognpose når vi bytta til sittedelen i vogna. Hun lå på lammeskinn hele tiden. Funka veldig bra :happy: Vi har voksi urban til vinterpose og easygrow lite + til vår/høst pose, kjempefornøyd med begge to!

Har sommerdundyne fra Dozy, er det «kaldt» har jeg gjerne teppe over i tillegg, er det varmt bruker jeg musselin blanket :) hadde kort lammeskinn i vogna hele sommeren i 2018 når eldste var nyfødt, hun er en skikkelig varmeovn men skinnet hjalp For oss :)
La du ungen rett på lammeskinnet eller brukte noe i mellom? Laken? Jeg har fått et fint vognskinn vi har lyst å bruke :)

La du ungen rett på lammeskinnet eller brukte noe i mellom? Laken? Jeg har fått et fint vognskinn vi har lyst å bruke :)

Tenker også at vi skal få lammeskinn. Mener at man ikke skal legge noe mellom, for ull puster? Har jeg hørt fra andres erfaringer.

Men nå begynner det å nærme seg!!! Gleder meg skikkelig!

Tenker også at vi skal få lammeskinn. Mener at man ikke skal legge noe mellom, for ull puster? Har jeg hørt fra andres erfaringer.

Men nå begynner det å nærme seg!!! Gleder meg skikkelig!
Har arvet et lammeskinn. Men klarer ikke tanken på å legge baby på det i sommer. Jeg hadde dødd om jeg ble lagt på et lammeskinn:) haha

Ok - skal ikke lage mer tråder nå på en stund. Men : bør man ha en vognpose på sommeren? Hva velger man? Og til vinteren?

AAAAARGH.

Sniker
Til baby holder det lenge med ullteppe og dyne på sommer, helseteppe er også fint ettersom temperaturen. Vårpose var først nødvendig fra sportsdel var i bruk.

Til vinter
En tjukk, god dunpose, særlig om du bor et sted med kaldt vær.

Lammeskinn har vi hatt i vogna året rundt. Sommeren 2018 var min baby, og da var det hetebølge i mange måneder. Baby bleia oppå lammeskinn = varm men ikke svett. Baby i bleia uten lammeskinn i vogna = klissvåt og klam baby. Lammeskinn er varmeregulerende og gull året rundt :)

Har arvet et lammeskinn. Men klarer ikke tanken på å legge baby på det i sommer. Jeg hadde dødd om jeg ble lagt på et lammeskinn:) haha

Samme her. Jeg skjønner ikke greia med at ull er gull året rundt. Både jeg og storesøster hadde omkommet om noen la oss i nærheten av ull midt på sommeren :hilarious::hilarious:

Back
Topp