Vognpose

Kayabaya

Betatt av forumet
Jeg går og tenker veldig på vognposer om dagen, kjøpe vs ikke kjøpe og evt hvor i jungelen begynner jeg leitinga. Har britax smile 2 vogn så noen passer kanskje ikke. Men folk sier så forskjellig ting, det MÅ man ha mens andre mener at det holder med lammeskinn og dyne. Skal dere kjøpe/har kjøpt?

Jeg har arva en voksi classic som jeg brukte til storebror. Jeg vil anbefale en pose. Er veldig greit, varmt og fint.

Dersom du velger å kjøpe en pose, kan du kjøpe brukt. Det kan være lurt å spørre på det generelle forumet, på utstyr, om hvilke poser andre som har den vogna har.

Jeg har arva en voksi classic som jeg brukte til storebror. Jeg vil anbefale en pose. Er veldig greit, varmt og fint.
Vi har også en sånn, men selv når den er max sammenbrettet så får vi ikke plass til den i dypvogna. Så i begynnelsen må vi nok bruke dyne, tror jeg.

Vi har kjøpt en bilstolpose fra Voksi, den er veldig søt og nett. Blir nok bra når ungen er helt liten.

Vi har også en sånn, men selv når den er max sammenbrettet så får vi ikke plass til den i dypvogna. Så i begynnelsen må vi nok bruke dyne, tror jeg.

Vi har kjøpt en bilstolpose fra Voksi, den er veldig søt og nett. Blir nok bra når ungen er helt liten.

Kan du bruke bilstolposen i vogna i starten?

Kan du bruke bilstolposen i vogna i starten?
Ja, men da må man jo ta den inn og ut av stolen. Tanken var å ha den fastmontert i stolen.

Vi hadde Brio Kombi vogn og Troller pose. Ikke noe problem å få plass.
Forrige barn var november barn og vi hadde ikke klart oss uten pose da den vinteren var veldig kald (bodde i Oslo).
Troller posen kommer med forlenger og kan brukes opp til ca 6 år. Det er flere poser på markedet som har forlenger deler tror jeg sånn at den kan brukes i flere år.

Jeg har kun kjøpt dyne og lammeskinn til vognen. Det er svært sjeldent minusgrader her (Stavanger), og før jeg vet hvor mye det faktisk blir aktuelt og trosse kulden kommer jeg ikke til å kjøpe vognpose :)

Har brukt vognpose til begge to (snart tre), og synes det varmer godt og det blir mer `lunere` enn bare dyne osv :happy: Har to vognposer fra Kaiser med fleece inni, men den lillebror skal sove fra fødsel i en vognpose jeg og mine søsken hadde som babyer/ små :happy: Den er god og varm, ordentlig ullpose :)

Jeg har både bilstolpose og vognpose i dun som storebror brukte.
Vi blir ikke å bruke vognposen denne første vinteren. Bilstol-posen er god nok i vogna også, så vi bruker den både i bilstol og vogn. :)

Hvis man vil fordele utgiftene litt er det hvertfall unødvendig å kjøpe vognpose i tillegg til bilstolpose første vinteren. Neste vinter kommer vi til å ta i bruk vognposen siden babyen da er større, og vi har tatt i bruk sportsdelen på vogna. :)

Vi har ein god voksipose etter storebror på 14, samt ein skikkeleg lanmeskinnspose vi arva med svigerinna mi. Blir nok å bruke voksiposen første tida då den er lunast :)

For min del (og ifht her vi bur) så synst eg dyne og lammeskinn vert for kaldt midtvinters.

Har Voksi classic fra før,men synes den ble så stor og klumpete i Emmaljunga viking vogna vi kjøpte. Hadde Edge duo vogn til de to andre. Derfor kjøpte jeg en dunpose fra Easygrow med forlenger del som passet bedre i vogna. Liker at det er glidelås istede for knyting også. Her bruker det å være veldig kaldt på vinteren så kjøpte nettopp en brukt bilstolpose også.

Har en voksi urban og en eldre type. Er utrolig glad for at vi hadde det til første frøkna, men man finner fort ut hva som passer for hver enkelt [emoji4]

Back
Topp