Vognpose

Mimi87

Elsker forumet
Hei!;) hadde egentlig bestemt meg for å kjøpe voksi urban bare uten forlengerdelen ( de har den på babycare.no) men nå er den selvfølgelig ikke på tilbud lengre.. så nå ble jeg i stuss på om jeg skal kjøpe den likevel eller om jeg skal gå for en annen. Om det er best med dun eller lammeskinn.
Noen erfaringer? Synes 7 am enfant (er det de heter?) Er utrolig stilig:P

Personlig foretrekker jeg dun, men hva som er best veit jeg ikke=)

Jeg ville opprinnelig ha lammeskinnspose, men endte opp med RisaRosa :) synes det er fint med en pose som ser både pen og koselig ut, også har den dundyne som kan vaskes inni!

Last edited:
Jeg har kjøpt voksi city, og er superfornøyd! Den er myk og god, har dun inni og ull i bunnen. Håper minstemann liker den <3

Har brukt lammeskinnspose på vinterbarn, og skal det igjen. Helt suverent:-) Sist kunne jeg bare legge lille nedi i inneklærne +en ullgenser (og selvfølgelig lue og votter) sjøl om det var minusgrader. Han svetta bort om jeg kledde på ham mer. Utrolig deilig å slippe all påkledningen. Men kan jo være at jeg får en mer sart baby denne gangen da:-) Har ikke prøvd dun heller - så vet ikke hvordan det er til sammenligning.

Alternativ til urban er en easygrow. Den er også dun. Eg gikk for en easygrow hood. Håper småen kommer til å trives :-)

Har også Easygrow. :) Litt på grunn av at fargen passet best til vognen, men mest på grunn av at glidelåsen er i midten i stedet for på siden. La begge oppi en vogn i butikken, og da følte jeg at det var mest praktisk med glidelås i midten. :)

Hadde voksi urban sist, kjøpt voksi city nå. Mest fordi den er mykere og har åpning på midten

D e tilbud på odenwalder på babybanden.no, har kjøpt det til lillemann, kjøpte en brukt til storesøster og e kjempefornøyd :D

Har fått lammeskinn pose :) så håper han tåler ull og ikke er så veldig varm av seg. Men vis ikke så har jeg voksi bilstol pose jeg kan bruke i vogna også i vinter hverfall! Men håper han tåler ull, siden mammaen elsker ull :)

Jeg hadde voksi urban og synes den og de fleste poser er for åpne i brystet.
Du må nesten ha noe inni posen som ligger nært kroppen for posen gir en gigantisk luftlomme over den lille kroppen.

Derfor blir jeg å ha lammeskinn og dyne istedenfor for dyna legger seg tett inntil babyen.
Og stoffet i Voksi urban opplever jeg som kaldt.

Den passer nok best til utespiller i barnehage for barn på 2 og opp synes jeg.

odenwelder dunpose med ullunderlag kan vaskes i vaskemaskin :) absolut den posen vi er mest fornøyd med og som har blitt mest brukt. passer perfekt i barnehagen også, siden vi ofte må vaske det som er der:) vi har voksi urban ( ikke fornøyd pga den er så åpen i halsen og stiv),risarosa ( ikke fornøyd pga den kun kunne brukes til hu reiste seg i vogna, da det ikke var hull til seler. I tilegg var den kort så kunne bare blitt brukt i bag delen uansett.), Voksi city kjøpte jeg til lillebror nå, siden han skal få arve odenwelder til senere bruk ( den virker mye lunere og ikke så åpen i halsen som voksi urban, myk og god), lammeskinnspose fra tetunia( fornøyd siden vi er mye på fjellet, men den blir ikke så mye brukt fordi den blir veldig varm. Må itilegg ha pledd til den siden den er åpen i halsen).

Har kjøpt easygrow :) har jo ikke fått prøvd den enda men den ser veldig bra ut oppi vogna :)

Lammeskinnspose her :-) liker veldig godt lammeskinnsposene, har en voksipose , men aldri brukt :-)

Back
Topp