Vognpose?

Juice

Glad i forumet
Januarhula 2014
Hvor mange har kjøpt inn vognpose eller bestemt seg for hvilken de skal kjøpe.
Jeg har egentlig tenkt å kjøpe Voksi Urban siden den kom bra ut i test. Ser at Easygrow reklamerer med at posene er uten giftige flammehemmere, så nå ble jeg plutselig i tvil. Har ikke lyst til at lille mini skal ligge i en vognpose som kanskje er dynket i giftige stoffer.

Noen som har noen meninger om vognposer?

Vi kommer til å gå for Troller Iglo posen. Som de sa i testen (på Tv2 hjelper deg) er det egentlig samme posen som Voksi Urban, bare i et litt annet design og med et annet navn. De er også litt billigere, og jeg synes de er myyyye finere :) Liker ikke det pingvinhodet jeg, men det er jo naturligvis smak og behag :)

Troller Iglo kan du få kjøpt på rudo.no blandt annet.

Jeg har en som fulgte med vogna jeg hadde for 12 år siden :-p Den har ikke noe annet merke enn Brio. Synes den var veldig fin på seinsommer/tidlig høst.

I tillegg har jeg en lammeskinnspose fra 70-tallet, og den er gull verdt på vinteren :-D
Begge mine er i stoff, så er vel neppe innsatt med flammehemmende stoffer.

Les litt rundt på info om forskjellige poser. Og så burde det jo gå an å spørre i de forskjellige butikkene også. Sånn hvis du vil vite mer om hver enkelt pose før du bestemmer deg :-)

Vi har en odenwalder pose etter førstemann. Den er i bruk av min nevø nå og jeg tror ikke vi trenger pose når våre kommer i april. 

Har egentlig tenkt at det trenger jeg ikke nå siden det er april og jeg bor på Østlandet. Blir å kjøpe til høsten tenker jeg, men vet ikke hva enda. 

Dunn skrev:
Vi har en odenwalder pose etter førstemann. Den er i bruk av min nevø nå og jeg tror ikke vi trenger pose når våre kommer i april. 

Kommer jo helt an på hvor man bor selvfølgelig...
Jeg har opplevd skikkelig sure dager i mai før, så er uansett glad for å ha den liggende.
Glemte kanskje å si at den jeg har fra Brio, er ikke kjempetykk. Den er tilnærma lik dyna kanskje

bakemamma skrev:

Dunn skrev:

Kommer jo helt an på hvor man bor selvfølgelig...
Jeg har opplevd skikkelig sure dager i mai før, så er uansett glad for å ha den liggende.
Glemte kanskje å si at den jeg har fra Brio, er ikke kjempetykk. Den er tilnærma lik dyna kanskje

Den vi har er en tykk dunpose og altfor varm i april. Den er nesten for varm til 5 grader ute her i Bergen. 

Jeg har voksi urban til førstemann, og nå har jeg kjøpt en til snuppa i magen også :) Kan ikke bruke samme som jeg brukte til lillegutt, for han bruker den enda, og kommer til å bruke den lenge :) Den forlengelsen som følger med gjør at han kan bruke den i hvertfall et par år til kanskje :)

Uansett om vi kanskje ikke bruker den så mye akkurat i starten, så kommer jo høsten og vinteren etterhvert også :) Så jeg investerte i den nå som jeg først har en del penger :)

Vi har en EasyGrow vinterpose og en annen sommerpose som jeg plutselig ikke husker navnet på. Vi er veldig fornøyde med begge to.

Jeg tenker vel som mange andre her inne at du strengt tatt ikke har bruk for en pose når barnet blir født i april. Ville kanskje heller kjøpt et korthåret lammeskinn og brukt dyne. En vinterpose vil sannsynligvis bli veldig varm, mens en sommerpose kanskje blir for kald. (avhenger av hvor du bor)
Uansett, hvis du kjøper en pose ville jeg kjøpt en med forlengerdel... Uten det får du sannsynligvis bare brukt posen i en sesong før du allikevel må bytte den ut.

trine_1982 skrev:
Vi har en EasyGrow vinterpose og en annen sommerpose som jeg plutselig ikke husker navnet på. Vi er veldig fornøyde med begge to.

Jeg tenker vel som mange andre her inne at du strengt tatt ikke har bruk for en pose når barnet blir født i april. Ville kanskje heller kjøpt et korthåret lammeskinn og brukt dyne. En vinterpose vil sannsynligvis bli veldig varm, mens en sommerpose kanskje blir for kald. (avhenger av hvor du bor)
Uansett, hvis du kjøper en pose ville jeg kjøpt en med forlengerdel... Uten det får du sannsynligvis bare brukt posen i en sesong før du allikevel må bytte den ut.

Voksi urban følger med forlenger.. Så den kan brukes i flere år.

jeg hadde nok ikke kjøpt nå til våren før jeg såg været an. En kommer langt med lammeskinn+teppe og dyne viss en har kalesje til vognen. Jeg har fra sist en fleecepose fra BuggleSnuggle, en lammeskinnspose fra jeg var liten og en Odenwalder Lammy XL som jeg kjøpte når hun var litt større.

Vi har easygrow (med forlengerdel), og har vært kjempefornøyde med den. Den kan snurpes godt sammen når det er skikkelig kaldt, og er varm og god. Vi har også brukt den om våren/høsten (her i Trøndelag er det som regel litt kaldt og guffent vær uansett årstid...), men da kanskje litt halvåpen så det ikke blir for varmt.

Den skal gå i arv til lillebror. Selv om storesøster "bare" er 2,5 når lillebror kommer, og godt kunne brukt posen lenger (den er stor nok til det), har vi erfart at hun alltid har på tykk vinterdress og ull under (og skinn i vogna) og teppe over når vi er på trilletur, og hun sover alltid inne, så vi bruker den rett og slett ikke lenger til henne.

Tenkte å prøve å lage en selv, men har ikke symaskin og har ikke sydd siden ungdomsskolen (noe som ikke gikk så bra).
Har kjøpt inn det jeg trenger av utstyr som stoff, glidelås osv og symaskin får jeg lånt, men dette blir et prosjekt i sommer. Før den tid har vi dyne i vogna :)

har arvet to skinnposer. En i liten str som passer i bagvogn og en litt større som går fint opp til ca tre år som kan være i sportsvogn :)

Hadde jeg skulle kjøpt hadde jeg nok gått for easygrow eller voksi urban. Syns den voksi urban med pingvinen er kjempefin!

Har Odenwalder sin. ELSK!
Og en lammeskinnspose som er 16 år gammel.
MEN blir å bruke dyne og lammeskinn når babyen kommer. Tror det blir for varmt med pose her vi bor.

I de første månedene blir det en arvet lammekinnspose. Til høsten blir det en sovepose for barn fra Ajungilak

Jeg er så heldig å få arve en flott voksi pose i superkult retro mønster etter min lillesøster som er født i 2007. Den blir nok ikke tatt i bruk før til neste vinter, men veldig fornøyd med den! God erfaring fra lange trilleturer i kulda med søstern for noen år siden ;)

Vi har en ticket to heaven, og en voksi urban som hun kan arve etter storebror. Det som er veldig greit med voksi urban er at hun kan ha den leeeenge! Ticket-posen ble for liten før han var to....

Takk for tips :-)
Jeg tenkte å bruke vognpose fra høsten/vinteren 2012. Tror også at det blir for varmt for mini å bruke en vognpose på våren. Vet at voksi urban kommer på salg nå denne uka, så tenkte det var greit å kjøpe den nå. Ikke sikkert den er på salg igjen før til neste vinter (og da har jeg nok allerede kjøpt en om høsten om det var en kald høst).

vi har en Voksi Classic etter storebror. liker den posen godt men blir nok ikke å bruke den posen før til høsten 

Back
Topp