Vognpose vs dyne

moonpie<3

Flørter med forumet
Hjeeelp!
Skal ha ei lita jente i mars:-) men det er jo ennå nokså kaldt i den tia, så skal jeg da ha bare vognpose eller både og? Og når er det varmt nok til å bare ha dyne i vogna? Noen som har noen gode råd?

Jeg fikk i januar i fjor, og brukte da pose de første 4 mnd. Brukte dyne etter dette. Med denne har jeg termin 31.mars, så kommer nok til å bruke dyne og ev. teppe.

Jeg tror jeg går for vognpose, var så utrolig i fjor, og tenker det er bedre med vognpose så den lille slipper og ha på så mye klær. Så bytter vi til dyne om det blir for varmt :)

Jeg har sett for meg ulldress (litt tykkere enn ullundertøy) og dyne, og så vente med vognpose til vinteren. Men er litt usikker. Kanskje jeg ender med å kjøpe pose rett før termin eller evt rett etter.. Førstegangs og greier

Ja, må vel se temperaturen ann rundt termin men ha begge klart:-) hørtes comfy ut med ulldress og ei god dundyne da:-) hehe
Nesten litt misunnelig:-) noen tips til gode ulledresser? (Som tåler mye vask)

Oi, har ikke engang begynt å tenke på disse tingene... Har termin tidlig i mars, og da er det jo ofte kaldt.... Uff, følte meg plutselig helt hjelpeløs i forhold til hva man må ha orden på.
Samtidig, så tenker jeg at disse tingene finner man ut av :happy:

Jeg har termin 3mars:-) er ikke typen til å være tidlig ute, men plutseli så er det julegaver og baking og feiring. Så er det plutselig januar(og kjempestor) og vil helst bare kulan da:-)

Mars er jo fortsatt så kald... så jeg skal ha god og varm vognpose :) må tilpasse barnets klær da selvsagt... i mai bytter jeg ut posen med dyne og ulldress. Avhengig av temperatur vel og merke :)

Jeg har Voksi Classic vognpose, og tenker jeg bruker den i starten. Liker bedre å regulere temperaturen med hvor mye jeg kler på lille. Mer praktisk hvis man skal inn noen plass også, da kan man bare åpne posen hvis det blir varmt. Så slipper man å vekke baby med å kle av når man kommer inn..:)

Vi kommer til å bruke vognpose. Gjorde det med forrige også. Synes det er bedre med en tykk og god pose, enn å pakke inn ungen i masse klær. Brukte også vognposen i senga når det var kaldt på soverommet om natta.

Jeg holder faktisk på å lage min egen risarosa inspirert vognpose, så håper jo å få bruke den :-)

Takk for alle tips:-) Så flott å høre hva alle gjør:-) ikke bare bare med første. Er så redd for at mini skal fryse... Har voksi urban, så det blir den med en snaizen ulldress frem til varmere vær:-)

Tenker å bruke vognpose den første tiden og dyne etterhvert som det blir mildere.

Jeg liker best dyne når de er bittesmå, syntes de blir så fryktelig små oppi en vognpose helt i starten. Får liksom pakket dyna bedre rundt dem, syntes jeg :)

jeg går for vognpose i starten. Har en voksi urban og den er VARM, så kan legge mini i klærne han har på inne i den når vi skal på tur (+lue så klart). Blir lammeskinn og dyne når sommeren nærmer seg :)

Blir nok litt begge deler, vi har jo det meste fra før :)

Endte med å kjøpe pose etter tips fra kjente som har hatt baby i mars. Vi skulle jo ha en til vinteren uansett, så det blir bare litt fler bruksdøgn på den :) Kjøpte en voksi urban, så hvis det ikke er såå kaldt i mars kan han ligge i den i inneklærne sine bare. Er det noen som har erfaring med impregnering av vognpose forresten? Ble anbefalt på babyshop å impregnere vogna også innvendig så den blir lettere å holde ren, og lurer derfor på om jeg skulle tatt en runde på vognposen også..

Ja, må vel se temperaturen ann rundt termin men ha begge klart:-) hørtes comfy ut med ulldress og ei god dundyne da:-) hehe
Nesten litt misunnelig:-) noen tips til gode ulledresser? (Som tåler mye vask)
Lillelam sin ulldresser er fantastiske synes jeg :) og visstnok veldig holdbare :)
Nøstebarn har en nydelig en i litt typ tovet ull.
De tåler vanlig ullvask godt, men husk at ull er selvrensende og flekkavvisende og ikke trenger å vaskes i nærheten av like mye som bomull og syntetiske stoffer trenger :)
Luftes og børstes av og vaskes en sjelden gang :)

Back
Topp