Vognpose vår/Høst og bilstolpose?

Anine96

Blir kjent med forumet
Lillegutt har akk byttet fra bagdel til sittedel i vognen sin, vi brukte bare dyne i bagdelen men den ligger ikke like godt på han i sportsdelen. Så hvilke vognposer anbefaler dere til bruk om vår/sommer og høst?
Og er det nødvendig med bilstolpose? Hva er deres erfaringer med det? :)
 
Vi har Nordlys sin vår og høstpose, elsker den :) er tykk og god utover høsten, men for varm nå da, så nå er d evt kun pledd:)
Jeg brukte kun bilstolpose i babystol, men ikke i barnestolen:) du bytter vel ut denne stolen snart kanskje?
 
Lillegutt har akk byttet fra bagdel til sittedel i vognen sin, vi brukte bare dyne i bagdelen men den ligger ikke like godt på han i sportsdelen. Så hvilke vognposer anbefaler dere til bruk om vår/sommer og høst?
Og er det nødvendig med bilstolpose? Hva er deres erfaringer med det? :)

Tips til pose til høst/vår/sommer:
Easygrow eller voksi sin pose. Er det kjølig en dag legger du dyna inni posen eller ett ullteppe. Da holder også dyna seg på plass :)

Bilstolepose:
Mener jeg er helt avhengig av hvor mye dere kjører bil, hvor langt dere har å gå til bilen, om der er iskald og lang vinter, mye vind/sur vær osv.
Vi brukte det veldig mye, men fikk baby midt i januar den vinteren snøen lå til langt uti april (ikke normalt på Østlandet) i tillegg har vi 30-40 meter å gå i bilen, den står ikke under tak, altså må jeg bruke tid på å børste og skrape den. I tillegg blir den ikke veldig fort varm.

Man skal jo bytte til sete to så fort babyen får plass der, så jeg tipper dere kommer til å kunne bytte sete innen det er vinter og da blir sikkert ikke bilstolpose så aktuelt. Synes det er viktigst fra 0 til 3 mnd for da blir alt så klumpete med flere lag klær på. Og det gjelder å komme seg FORT ut døra før den lille er sulten igjen eller har bæsja på nytt:joyful:
 
Vi bruker bare teppe på sommeren nå, men hadde easygrow lite bilstolpose i vognen ifjor sommer :) Skal jeg kjøpe til nestemann så blir det nok en easygrow lite.
 
Easygrow er favoritten her også. Easygrow light på vår/høst. Easygrow nature på vinteren. Har vært veldig glad i bilstol pose. Synes easygrow light bilstolpose fungerer også på vinteren (vinter utgaven blir for for varm i bilen selv om man åpner opp). Det luner mer med pose enn dyne/teppe.
 
Fornøyd med både Easygrow Lite og Reflex Sval :)
 
Vi har en Voksi sky light og er veldig fornøyde med den :) Men den brukes mest til soving. Skal vi trille tur i våken tilstand foretrekker jeg å kle på henne godt, evt. ha med et teppe. Posen sklir litt i vogna synes jeg.

Mini hatet å sitte i bilen med bilstolpose, men det var kjekt å ha da hun var veldig liten på vinterstid.
 
Kjøpte easygrow sin vår/høst pose, ja han blir 5 mnd så da dropper jeg å kjøpe bilpose og får heller kle på han godt, har bilen i carport pluss at den har cupe varmer så alltid varm bil på vinterstid :happy:
 
Jeg ville styrt unna Reflex-posene. De puster ikke, min blir kjempeklam og svett i de. Har ikke det problemet med den andre vårposen fra Voksi.
 
sydde bilstoltrekk selv, super enkel og god å varm. Kan ikke brukes på sommer. Men veldig fint å ha noe som holder barn varm i bilstolen uten at barnet må ha tykke klær på seg. Etterhvert som bilen ble varm åpnet jeg bare på flappene, uten å forstyrre sovende barn. Når den jeg har blir for liten, syr jeg en ny. Nettopp fordi han da fremdeles er trygt festet men holdes varm i kald bil.
Fant oppskrifta på pintrest.

IMG_20191027_175615.jpg IMG_20191027_175636.jpg
 
Back
Topp