Vognpose til sommerbabyen? :)

Sjokoladekaka

Glad i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Bruker man vognpose til sommerbabyen?

Er det noe som man MÅ ha i bilen eller vognen for eksempel?

Vi har et tre-punkt bilsete, er det noen som har noen tips til vognpose som kan passe denne?

Vi har en Risarosa-vognpose fra sist (hadde vinterbaby), der selve dundyna inni posen kan tas ut på høst/vår. Men om sommeren er jo også det alt for varmt. Holder fint med pledd :)

Ser for meg vi finner fram posen (og tar dyna ut av den) i september, og har i dyna i november.

Men jeg har lagt et Babydan babynest i vognbaggen, for å gjøre den lunere.

Har tenkt å ha på ullpledd om det blir kalde sommerdager (og mer klær på), og bomullspledd andre dager. Uten pledd på de varmeste dagene.

Det er som regel et større problem at man kler på babyene for mye enn for lite. Viktig at de ikke blir for varme!

Vi brukte bare vognpose midt på vinteren sist, men det kommer nok litt ann på hvor man bor :) ellers brukte vi ullpledd/bomullspledd og dundyne mot høsten. Nå ble ikke vogna mye brukt her da fordi jeg fant sjal :hilarious: så ble mer det en vogn.
I bilen har vi aldri hatt pose..aldri helt sett vitsen :confused: ungen har klart seg helt fint uten det :happy:

Jeg har kjøpt en tynn dyne til vogna og vugga som jeg blir å bruke de dagene det er for kaldt til bare pledd. Når vintern slår inn har jeg vognpose.
Har også kjøpt en bilstolpose, men er redd jeg ikke får brukt den noe særlig før den blir for liten.

Her blir det ikke pose før sen høst, bruker teppe eller dyne alt ettersom frem til da[emoji4] tror ikke vi kommer til å kjøpe noen pose til bilen men får se ann behovet

Vi har en Risarosa-vognpose fra sist (hadde vinterbaby), der selve dundyna inni posen kan tas ut på høst/vår. Men om sommeren er jo også det alt for varmt. Holder fint med pledd :)

Ser for meg vi finner fram posen (og tar dyna ut av den) i september, og har i dyna i november.

Men jeg har lagt et Babydan babynest i vognbaggen, for å gjøre den lunere.

Har tenkt å ha på ullpledd om det blir kalde sommerdager (og mer klær på), og bomullspledd andre dager. Uten pledd på de varmeste dagene.

Det er som regel et større problem at man kler på babyene for mye enn for lite. Viktig at de ikke blir for varme!

Kjekt å høre at fint holder med pledd om sommeren [emoji4] Høres lurt ut å bruke babynestet i vogna også!

Takk for tipsene [emoji8]

Takk for alle tips!

Virker som at man kommer langt med teppe til babyen om sommeren. Jeg kommer nok til å vente litt med å kjøpe vognpose til jeg ser behovet jeg da [emoji4]

Vi bruker dyne eller pledd/teppe på sommeren, avhengig av temperaturen. Gjorde det med storebroren, og hadde pose på vinteren. Bestemoren holder på å strikke en tynn kjørepose til bilstolen for sommerbruk, så kan evt ha den i vogna også. Så har jeg en hjemmestrikket vognpose med fleecefor vi fikk i gave til førstemann, den kan også brukes når det er kjøligere :-)

Bruker man vognpose til sommerbabyen?

Er det noe som man MÅ ha i bilen eller vognen for eksempel?

Vi har et tre-punkt bilsete, er det noen som har noen tips til vognpose som kan passe denne?

3-punkts bilsete til nyfødt finnes vel ikke..? I så fall er det virkelig ikke trygt!
Det er punktene som er festet i selve stolen man teller. En over hver skulder, en ved hver hofte og en mellom beina. Altså 5-punktssete. 3 punktssete er sånn som vi voksne bruker.

Tror mer eller mindre alle vognposer i dag har feste til 5-punktssele (eller mulighet for å skjære til egne hull), da vogner også har 5-punktssele. Men det er nok størrelsen det går på, store vognposer passer ikke i babystolen. Men bilstolposer er veldig varme, så de trengs ikke før til vinteren. Holder med teppe i sommer og høst :)

3-punkts bilsete til nyfødt finnes vel ikke..? I så fall er det virkelig ikke trygt!
Det er punktene som er festet i selve stolen man teller. En over hver skulder, en ved hver hofte og en mellom beina. Altså 5-punktssete. 3 punktssete er sånn som vi voksne bruker.

Tror mer eller mindre alle vognposer i dag har feste til 5-punktssele (eller mulighet for å skjære til egne hull), da vogner også har 5-punktssele. Men det er nok størrelsen det går på, store vognposer passer ikke i babystolen. Men bilstolposer er veldig varme, så de trengs ikke før til vinteren. Holder med teppe i sommer og høst :)

Jeg tror hun mente et babysete som har remmer over skulder og mellom bena (ikke over hoftene), ala maxi-cosi cabriofix. Ikke tre-punkt sele som vi voksne bruker:)

Jeg tror hun mente et babysete som har remmer over skulder og mellom bena (ikke over hoftene), ala maxi-cosi cabriofix. Ikke tre-punkt sele som vi voksne bruker:)
Sorry, da misforsto jeg, så for meg sånn større sete der man bruker bilens belte, det hørtes ikke trygt ut [emoji85]

Det var det jeg tenkte på ja :)

Sorry, da misforsto jeg, så for meg sånn større sete der man bruker bilens belte, det hørtes ikke trygt ut [emoji85]

Hehe, nei huff. Det hadde ikke vært særlig trygt :P

Back
Topp