Vognpose til sommerbaby

Solbæra

Forelsket i forumet
Jeg har begynt å tenke litt på vognpose til babyen den første tiden. Av erfaring fra tidligere baby, måtte vi bruke sportsdelen ganske tidlig. Og derfor tenker jeg å fokusere på å kjøpe en sommer vognpose til bagdelen.

Nå er det 10 år siden forige gang jeg hadde baby, så jeg vet ikke mye om merker som er av bra kvalitet nå.

Har dere noen å anbefale?
Vi skal kjøpe emmaljunga nxt90

Vi kommer nok til å bruke dyne eller teppe, etter temperatur :)
Men har en Easygrow lite etter forrige :) men brukte jo bare denne vår og høst, hu er født på vinteren, så hadde vognpose i sittedelen fra mai :)

Easygrow Lite+ er fin :) Den har vi til første. Bruker den mest på vår og høst da, ellers er det fint med bare pledd eller dyne.

Last edited:
Vi brukte mest teppe og dyne til den juni jenta vi har fra før :). Vi har en voksi sky light (tror den heter det) som vi brukte på våren /sure sommer dager til desember jenta våres :).
Kommer jo an på hvor man bor i forhold til hvor varmt det er:).
Vi er veldig fornøyd med vårposen vår , får man ikke brukt den på sommeren så er den gull å ha på tidlig høsten og våren :)

Vi har easygrow leaf for vår og sommer og tidlig høst, og den er helt gull. Brukte den bare som underlag i juli da. Det ble litt for varmt da, så brukte bare helseteppe over.

Har easygrow lite og lite +. Brukt de masse både vår, sommer og høst. Ville kjøpt vanlige lite til baby. Den er mykere.

Vi har en Voksi sky light vårpose, men til sommerbruk tenker jeg det holder med vanlig laken og helsetepper. Sist gikk jeg gravid om sommeren men to av mine venninner fikk baby den våren og de brukte ikke noe pose i vognbaggen på sommeren. Det var skikkelig hetebølge den sommeren husker jeg, så det gikk mest ut på å holde babyene avkjølt!

Til vinter har vi en sånn gammeldags lammeskinnspose og en sånn veldig tjukk dunpose fra Voksi (city eller active?).

Har voksi vårpose fra tidligere, tenker å bruke den/kombinere med å ikke lukke og ha et lett teppe over bena. Har Stokke-vogn.

Har easygrow lite fra eldste, men kommer til å bruke dyne i vogna første tiden :)

Jeg brukte easygrow lite sist. Personlig liker jeg pose bedre enn dyne, men har ingen gode argumenter for det.
Blir det varmt med posen kan man bare åpne den og legge et helsepledd over gullet.

Vi har en voksi vårpose som vi brukte når eldste ble født på sommeren, men gikk for det meste i dyne/ teppe. Var en veldig varm sommer :)

Back
Topp