Vognpose til sommerbaby

Mioa

Betatt av forumet
Jeg er helt grønn på hva jeg må ha til lillemor i forhold til hva hun skal sove i og hva som blir for varmt/kaldt..
Jeg har en voksi bilstolpose som er skikkelig tykk og varm, men den er vel for varm til bruk på sommeren.
Skal dere kjøpe vognpose til bruk i sommer eller skal dere vente til høsten? Bruker man bare dyne/teppe og evt saueskinn under på sommeren?

Det finnes vel tynnere varianter av vognposer og kanskje som egner seg til sommerbruk?
Tips mottas med stor takk :)

Når det er mange grader ute kan du la henne sove i kortermet body med ett bomullsteppe over, når det er overskyet med litt vind så kan du ta på strømpebukse+lue+langermet body og fortsette å bruke bomullsteppe :) ull blir alt for varmt, og vognpose på sommeren stemmer ikke overens med logikken min, uansett hvor tynne posene er! Kjenn bak i nakken på babyen, der finner du fort ut om babyen er for varm. Visst babyen er for kald vil det si ifra :)

Vi bruker dyne og lammskinn i vogna nå på sommeren. Når høsten kommer kan vi ta frem vognposen, men det holder lenge med dyne/teppe nå på sommeren. Men sjekk tempraturen i nakken:)

Fikk i april sist og da kjøpte vi ikke vognpose før i november siden vi da bytta til sportsvogn. De ligger veldig lunt i baggen så kommer til å ha saueskinn i bånn og veksle mellom teppe, tynn dyne, begge deler eller ingenting. Er vi ute på kvelden, det er rått og blåser går det greit å legge på vogntrekket.

Sent from my SGP311 using BV Forum mobile app

Takk for svar :) Da skal jeg vente med vognpose til henne. Vognen er lun, og i allefall om jeg tar på vogntrekket.

Back
Topp