Vognpose til Emmaljunga NXT90?

Pk2021

Første møte med forumet
Selv om det er tidlig...

Noen som har samme vogn og kan anbefale pose?
Hvilken vinter vognpose har dere tenkt på, ønsker eller eventuelt kan anbefale videre?☺️

Vi endte sist opp med dyne i bagen, og brukte ikke vognpose før i sportsdelen.
Har brukt flere merker, ikke vært no negativt med noen egentlig.

De fleste vi prøvde ble litt klumpete i bagdelen:happy: vi skal bruke lammeskinn og dyne i bagen, men kjøpte og en bilstolpose fra reflex som passet veldig bra. Så da har vi to alternativer:happy: til sportsdelen blir det nok voksi city eller aktiv, men syns ikke de funket i bagen..:rolleyes:

Jeg lurer veldig på om det vil holde med saueskinn og dyne i vogna for januarbaby? Så lenge baby har på ull i tillegg? Eller bør man ha vognpose?:happy:

Og hvor nødvendig er det med bilstolpose? vil nok varme bilen på forhånd og på de kaldeste dagene går det vel an å legge et varmt pledd over selene i bilsetet.

Vi har gått for to forskjellige vognposer, en med dun og en med saueskinn uavhengig av type vogn vi kjøper:) Vi har valgt etter behov og spesielt at de kan brukes lenge! Svigermor jobber i barnehage og sa det er mye enklere i barnehage med vognpose enn dyne da de ofte sparker det av seg, så vi kjøpte rett og slett med tanke på å bruke en i barnehage når den tid kommer! Så får vi se om vi bruker saueskinn og dyne også, men siden vi har hund og det blir flere turer om dagen så er det ikke alltid like lett å følge med om dynen ligger på plass:rolleyes:

Jeg lurer veldig på om det vil holde med saueskinn og dyne i vogna for januarbaby? Så lenge baby har på ull i tillegg? Eller bør man ha vognpose?:happy:

Og hvor nødvendig er det med bilstolpose? vil nok varme bilen på forhånd og på de kaldeste dagene går det vel an å legge et varmt pledd over selene i bilsetet.

Sniker
Det jeg ville tenkt over er:
Hvor i landet bor du, har der lange eøelr korte vintre?
Hvor mye bil kjører du? Må du bære bilstolen langt og utendørs, står bilen ute eller i oppvarmet garasje, hvor lang tid bruker den på å bli varm? Kan du styre fra mobil eller må bilen stå på tomgang for å varmes?

Jeg vil si - Ja, de aller fleste trenger vinterdunpose til en januarbaby. Bor du i typ Stavanger og får en mild vinter kan kanskje lammeskinn, ull på bebis, dyne og teppe holde. Men, du vil ha bruk for posen neste vinter når dere er over i sportsdel så kjøpes må det okke som :) dessuten trenger du ikke ta på like mye klær når babyen ligger i en varm pose, som ved dyne. Og dét er et stort pluss, da det er stress nok å komme seg ut huset med nyfødt.

Det samme vil gjelde i en bilstolpose, da trenger babyen å kles på mindre før du går ut også kan posen åpnes når dere er i bilen.

Jeg fikk i januar 18, vet ikke om du husker den vinteren men det var sinnsyke mengder snø og kaldt, lenge. Snøen lå til seint i april her på Østlandet, ganske uvanlig her. Snøføyka sto til alle kanter og det blåste masse og flere minusgrader, så bilstolpose var uvurdeling for oss da jeg måtte bære bilstol 30 meter for å komme til bilen. Bilen var parkert utendørs og måtte ofte både graves ut og skrapes før vi kunne kjøre, og ble ikke varm før 10 min kjøring.

Babyen var jo liten så vi brukte faktisk bare bilstolpose, både i bilstolen og flytta den over til vogna og brukte den der. Så stor vognpose til vinter ble først brukt neste høst.
Bruker forresten alltid lammeskinn i vogna, hele året med og uten pose :)

Det kommer jo ann på hvor du bor, og om babyen er varm eller kald av seg.
Og også om barnevogna har stormtrekk :)
Mi var så varm av seg at selv om hun er født i oktober så var hun nesten ikke påkledd innendørs hjemme den første tiden.

Men vil du absolutt ha en pose i vogna så gå for den som er lagd for bilstol - så føles det kanskje ikke som om babyen blir borte i den.

Sniker. Jeg har brukt både voksi city og easygrow exclusive til samme vogn (nxt90F). Liker begge! Men voksi funker nok hakket bedre i bagen, da den er litt mykere og mer formbar. Har også easygrow lite til vår/høst. Anbefales på det varmeste. Bilstolpose synes jeg var gull, men vet andre synes det er bortkastet..

:happy:
Sniker
Det jeg ville tenkt over er:
Hvor i landet bor du, har der lange eøelr korte vintre?
Hvor mye bil kjører du? Må du bære bilstolen langt og utendørs, står bilen ute eller i oppvarmet garasje, hvor lang tid bruker den på å bli varm? Kan du styre fra mobil eller må bilen stå på tomgang for å varmes?

Jeg vil si - Ja, de aller fleste trenger vinterdunpose til en januarbaby. Bor du i typ Stavanger og får en mild vinter kan kanskje lammeskinn, ull på bebis, dyne og teppe holde. Men, du vil ha bruk for posen neste vinter når dere er over i sportsdel så kjøpes må det okke som :) dessuten trenger du ikke ta på like mye klær når babyen ligger i en varm pose, som ved dyne. Og dét er et stort pluss, da det er stress nok å komme seg ut huset med nyfødt.

Det samme vil gjelde i en bilstolpose, da trenger babyen å kles på mindre før du går ut også kan posen åpnes når dere er i bilen.

Jeg fikk i januar 18, vet ikke om du husker den vinteren men det var sinnsyke mengder snø og kaldt, lenge. Snøen lå til seint i april her på Østlandet, ganske uvanlig her. Snøføyka sto til alle kanter og det blåste masse og flere minusgrader, så bilstolpose var uvurdeling for oss da jeg måtte bære bilstol 30 meter for å komme til bilen. Bilen var parkert utendørs og måtte ofte både graves ut og skrapes før vi kunne kjøre, og ble ikke varm før 10 min kjøring.

Babyen var jo liten så vi brukte faktisk bare bilstolpose, både i bilstolen og flytta den over til vogna og brukte den der. Så stor vognpose til vinter ble først brukt neste høst.
Bruker forresten alltid lammeskinn i vogna, hele året med og uten pose :)
Det kommer jo ann på hvor du bor, og om babyen er varm eller kald av seg.
Og også om barnevogna har stormtrekk :)
Mi var så varm av seg at selv om hun er født i oktober så var hun nesten ikke påkledd innendørs hjemme den første tiden.

Men vil du absolutt ha en pose i vogna så gå for den som er lagd for bilstol - så føles det kanskje ikke som om babyen blir borte i den.

Bor på østlandet, med milde og korte vintre. Planlegger å kjøpe en el bil med mulighet til å varme opp bilen før kjøring. Men det å gå for en bilstolpose som jeg også kan bruke i vognen den første tiden høres ut som en god ide :happy:

Vi kjøpte easygrow nature (vinterpose) og easygrow light (vår/høst) til førstemann og skal bruke de nå også. De ser ut helt som nye enda. Veldig fornøyd med de. Hadde aprilbaby sist og fikk bare bruk for vinterposen et par gangen før vi måtte bytte. Men begge de posene har forlengere som følger med så vi har brukt de frem til nå (snart 2,5 år). Så syns det var et godt kjøp når de kan vare så lenge.
Har også hørt bra om vår/høst posen til reflex, og syns den ligner veldig på easygrow light som vi har. Den er sikkert billigere også.
(Har forresten ikke samme vogn som deg, men tror ikke det har så mye å si egentlig)

:happy:

Bor på østlandet, med milde og korte vintre. Planlegger å kjøpe en el bil med mulighet til å varme opp bilen før kjøring. Men det å gå for en bilstolpose som jeg også kan bruke i vognen den første tiden høres ut som en god ide :happy:

Da ville jeg gått for en god og varm bilstolpose den første vinteren. Vi hadde en i dun fra Voksi, den finner man også brukt på finn med jevne mellomrom!

Back
Topp