Vognpose soving bhg

Starflower

Gift med forumet
Himmelbarn
Oktoberbarna 2021♡
Aprilspirene 2024❤️
Jeg lurer litt på vognpose til soving i barnehage. Vi har vinterposer og vårpose, men vårposen kan kanskje ikke brukes på høsten?
Det er en easygrow vårpose, den er ganske tynn og passer best til litt varme vårdager eller litt kjølige sommerdager. Ellers har vi bare vinterposer vi har arvet. Jeg vet ikke om de fremdeles er gode nok eller om det er en ting som går ut på dato? Den ene er veldig tykk med masse dun og den andre er litt tynnere med fiberfyll, men fremdeles ganske varm.

Nå når det ikke går så mye under 15 grader på dagen så tror jeg ikke vi trenger noe mer enn den vårposen enda, men hva er isåfall lurt å se etter i en vognpose til høst? Det er så enormt mange dyre der ute, er det virkelig nødvendig eller holder de billige typene?
Hva er deres erfaring? Jeg kjøper heller en dyr hvis det er stor forskjell for jeg vil jo ikke at hun skal fryse, men om det er noe å spare så ønsker jeg ikke bruke ekstra penger bare for et spesielt merke.
Er det ok å kjøpe brukte vognposer?
 
Ullteppe inni posen når det blir kaldere, men fortsatt er for varmt for vinterposen :) og bare å spørre i bhg, de har som regel erfaring å dele med deg i forhold til klima på stedet dere bor
 
Ullteppe inni posen når det blir kaldere, men fortsatt er for varmt for vinterposen :) og bare å spørre i bhg, de har som regel erfaring å dele med deg i forhold til klima på stedet dere bor
Det var lurt! Skal høre med dem :happy:
 
Har brukt easygrow light både vår og høst til mine 3. Har som veivalsa skriver også ullpledd liggende i barnehagen som brukes i tillegg før det blir kaldt nok til vinterpose
 
Har brukt easygrow light både vår og høst til mine 3. Har som veivalsa skriver også ullpledd liggende i barnehagen som brukes i tillegg før det blir kaldt nok til vinterpose
Det høres veldig bra ut! Det er mye enklere å ta av og på pledd og klær også enn det er å bytte vognpose etter vær, så det høres veldig lurt ut!
 
Og vognposer går ikke ut på dato. Du må heller vurdere den når du har posen i hånden. Er dunen borte/flakset ut av en sprekk? Da varmer den nok mindre. Lukter den eller er flekkete? Vask den. Er den flatklemt? Kjør den en runde i tørketrommel med tennisballer. Da poofes den opp igjen. :happy:
 
Vi har og esygrow vår/høst pose, bruker bare ulldress/sovedress - ullpledd når det starter å bli kaldere men for varmt for vinterposen:)
 
Det høres veldig bra ut! Det er mye enklere å ta av og på pledd og klær også enn det er å bytte vognpose etter vær, så det høres veldig lurt ut!

tror de fleste i barnehagen har den posen og ullpledd. Personalet i barnehagen er også glad for den siden det er, som du sier, enkelt å justere temperatur
 
tror de fleste i barnehagen har den posen og ullpledd. Personalet i barnehagen er også glad for den siden det er, som du sier, enkelt å justere temperatur
Det var fint å høre :) Vi er veldig fornøyde med den selv også!
 
Back
Topp