Vognpose - selvlaget

Den så utrolig fin ut!:) Var det vanskelig? Kunne ønske jeg hadde de håndarbeidsevnene som damene her inne...

Den så utrolig fin ut!:) Var det vanskelig? Kunne ønske jeg hadde de håndarbeidsevnene som damene her inne...

Det var i grunn ikke så vanskelig. Litt tungt å krabbe rundt på gulvet for å klippe stoff/dyne med stor mage, og fort gjort å sy ting på motsatt av det de skulle ha vært. Men tror egentlig det som tok lengst tid var å finne ut hvordan jeg skulle løse alle små detaljer. Fant til slutt et par bra forklaringer som jeg "la sammen" til min egen.

Tror ikke du trenger de beste håndarbeidsegenskapene her - er jo ikke sånn nøyaktighetsprosjekt...

Så fiin :D
Vil sy vognpose sjøl.. Ka type stoff og fyll brukte du og blir den varm nok til vinteren? :)

Kjempe fin var den :)

Gutt 10 Juli 2007
Jente 16 Nov 2008
Jente 14 Des 2011
♥ Venter en tulle 10 juli ♥

Så fin :)

----------------------------
Termin 17. juli ❤

Så flink du er:) kjempe fin:)

termin 21.07.2013

Så fiin :D
Vil sy vognpose sjøl.. Ka type stoff og fyll brukte du og blir den varm nok til vinteren? :)

Jeg har kjøpt poplin til ytterstoff og ullfilt til til innerstoff - begge deler på stoff&stil. Kan sikkert vurdere både fleece, flanell og bomull inni, men jeg er så glad i ull, så derfor tok jeg det. Poplinen tok jeg å vaska med impregnering i håp om at den skal tåle litt mer vær og vind.

Akkurat nå har jeg ei 40kr dyne fra jysk inni, den er ganske tynn, men sammen med ulla (som er litt tykkelse på), så holder det nok litt utover høsten. Men dyna er ikke sydd fast inni, snorene er sydd fast i den og tredd igjennom ytterstoffet. Til vinteren tenkte jeg å lage ei ny innerdyne - kunne visst få ei litt slapp dundyne fra svigermor, så vurderer å riste all duna inn til midten av den, og lage vinterdyne av den. Da tror jeg helt sikkert den blir varm nok.

Gjorde forresten et par justeringer på mønsteret, litt vanskelig å forklare, men kan gjøre et forsøk om du bestemmer deg for å sy ;-)

Så fin den ble! :)

Back
Topp