Brukt bilstolpose til begge mine. Må gå 50 meter ned til parkeringsplassen, bilen står parkert ute og den bruker lang tid på å bli varm. Vi kjørte ikke mye langt i babytida, oftest 10-20 minutter maks og på kalde dager ble ikke bilen ordentlig varm på den tida.
Fordel: Ikke noe pledd babyen kan sparke av eller miste. Skjermer mer mot vind og vær hvis
du vil bruke bilstolen på vogna med adaptere. Bruker mindre tid på å komme seg ut av huset fordi man ikke trenger å kle på like mye klær på baby som skal i bilstolpose.
Ulempe: Kan bli hakket for varmt om du har bil i oppvarmet garasje og/eller bil som raskt blir god og lun.
Men - det finnes jo to typer bilstolpose. Varm og tjukk beregnet på kald vintersesong, og en tynnere variant. Med den tynnere varianten kan man enklere regulere ved å legge et ullteppe eller vogndyne inni posen. Jeg har hatt tjukk bilstolpose og det var fint til vårt bruk. Fikk baby i januar og mars. Mest nytte av den med han som er født i mars.
Jeg har hatt bilstolposen hovedsakelig i bilstolen også en annen pose i vogna.
De fleste poser som selges er gode for klimaet i Norge skulle jeg si, så det er litt mer hvilket utseende man vil ha på posen. Det er praktisk å ha borrelåsåpning til seler på posen, for da har du bredere bruksområde. Noen vogner har også seler som er vanskelige å demontere for å få inn i en pose uten borrelåsåpning. Jeg har hatt vinterpose fra voksi og vårpose fra voksi og Easygrow.