Vognpose - nødvendig?

Maje-Mor

Elsker forumet
Septemberlykke 2016
Flere som tenker å droppe vognpose i bagvogn-tida?

Jeg ser liksom ikke behovet for vognpose så lenge babyen er liten og ligger i bag. Har kanskje noe med hvor vi bor og gjøre, det blir aldri beinkaldt her. Lammeskinn i bunn, ullteppe til å surre rundt, dundyne og så trekket på vogna blir mer enn varmt nok, lettere å regulere.

Sist med maibaby brukte vi bagen fra mai til november (uten vognpose), og så var det veldig praktisk med vognpose i sportsdelen fram til april igjen.

Vi tenkte det, men da var datter ble prematur, fikk vi strikket en vognpose, en liten en. Den er så fin! Og akkurat den er mye brukt :-) Har en vanlig også, men den bruker vi ikke. Smak og behag?

Vi har kjøpt bilstolpose (voksi) som passer perfekt til vogna. Også dropper vi skinnfellen.. Tror det blir veldig greit:-) Og tror barnet deres klarer seg helt fint uten - smak og behag!

Personlig ville jeg ikke vært uten! Minstemann er også septemberbaby og var veldig glad for å ha posen om vinteren. Men nå bor jo vi i fjellet i Trøndelag og har kanskje litt andre temperaturer enn dere..... Lammeskinn og ulltepper er jo gulll det også, det jeg bruker før det blir skikkelig vinter.... Så kommer nok helt an på både klima og smak og behag.... Og dere klarer dere helt sikkert fint uten... Det er jo strengt tatt lite av alle disse babygreiene vi faktisk TRENGER... Men mye som er praktisk da.... ;)

Vi kommer nok til å ha vognpose bagen ja, når det blir vinter. Er ikke sånn kjempekaldt her, men synes pose er praktisk. Brukte mindre pose i sportsdelen med de to andre, da hadde jeg heller på klær etter været og pledd utenpå, så litt motsatt her. Men er nok smak og behag dette:)

Vi fekk beskjed då vi kjøpte vogn om at vi burde kjøpe vognpose til septemberbaby. No kan det hende vi får ein, så vi avventar, men trur eg vil ha pose i desember :)

Får en i gave så vi kommer til å bruke det :) ingen erfaring fra før, men fikk det anbefalt på det varmeste av andre med septemberbaby fra samme by.

Me har lammeskinnspose til vinteren, før det så klarer vi oss fint med lammeskinn i botnen og teppe+dundyne. Det blir lunt og godt nedi bagen :)
Meeen, har veldig lyst på haustpose frå By Milla, den er så fin! ❤️

Har kjøpt Nordlys vognpose i dun til vinteren, men bruke vogndyne og pledd til kulda kommer :)

Vi har pose fra før (Easygrow Nature, uten forlengerdel passer den fint i bagen) så hvis jeg føler for det kan vi fint bruke det. Bare stusser litt på at det blir ansett som et "must" overalt. Her er det sjelden kaldere enn 10 minus, og med lammeskinn, ullteppe og dyne under trekket blir det akkurat like varmt som i en vognpose. Det er liksom først når de skal opp av bagen at jeg ser behovet for pose. Men da har jeg hvertfall fått bekrefta at det ikke er så mange andre som tenker sånn :)

Kjøpt en bilstolpose med ull i rygg og dun resten. Bruker den om det trengs, ellers blir det tepper og dyne.

Back
Topp