Vognpose med eller uten forlengerdel

nelli

Blir kjent med forumet
Desemberskatter 2016
Hei

Fikk høre fra noen som har drevet salg av barneutstyr at de anbefalte å kjøpe vognpose i to forskjellige størrelser. Først til bagdelen og så en ny til sittedel. Noen som kan tenke en god grunn til det, eller er enige? Jeg fikk så mange tips på samme tid, så det er glemt :p
Hva tenker dere om at hvis man får flere barn, så er det bedre for nummer 2 å arve en vognpose som kun er pent brukt i bagdelen (ikke av større barn) ? Eller så vil man jo uansett måtte kjøpe en ny til nummer 2, fordi nummer 1 fortsatt bruker feks voksi med forlengerdel.

En annen ting de sa.. At saueskinnspose var så mye bedre enn dun, på grunn av ullens egenskaper.
Fordeler/ulemper? Noen som har saueskinnspose, evt fra hvor? :D
 
Vi har easy grow med forlenger og er godt fornøyd med den. Skal brukes av 4.barnet snart. Jeg kjøpte den og en voksi med forlenger da de to eldste var små for da trengte vi to stk (eldstemann var nesten 18 mnd da lillesøster kom i januar). Voksi solgte jeg på Finn, da jeg ikke trodde vi skulle trenge to, haha, så feil kan man ta! Men jeg ser an behovet før jeg kjøper en til igjen. Minsten rekker å bli 20-21 mnd før babyen kommer og den lille kommer sikkert til å sove mest inne de første månedene uansett.

Liten avsporing, men jeg har vært veldig fornøyd med dunposer med forlenger del. Har faktisk ikke trengt å finne fram forlengerdelen til minstemann enda.
 
Last edited:
Jeg har kjøpt en liten skinnpose nå, fordi den passer best i bagen på den vogna jeg har. Kjøpte skinn fordi d ser så deilig ut å ligge i. :) men dun eller skinn... tror ikke d spiller så stor rolle, er begrenset hvor kaldt vær vi skal ut i uansett... er bare å kle på et ekstra lag om d blir kaldt i posen!

Kommer til å arve en dunpose av søsteren min til neste år, når hennes yngste ikke lengre sover i barnehagen! :)
 
Jeg har en voksi urban med forlengerdel, og en odenwalden som man bretter inn/ut som forlengelse.

Jeg hadde nok ikke kjøpt en som kun passet i bagen, posene er såpass dyre at jeg syns det er greit å kunne bruke de hele vognperioden.

Voksi urban har ull i bunn foresten også, ellers er begge i dun, som puster og regulerer varmen. Mini har stort sett liggi i ull/strømpebukse/body evt en jakke/genser og vært varm. på de kaldeste dagene har hun htt på seg ett strikket ullsett eller fleecesett, og hun var fortsatt vært varm.
 
Vi har voksi city til første og har nå kjøpt Easygrow nature til nummer to. Foretrekker dun og legger heller lammeskinn inni posen. :) begge har forlengerdel. Veldig greit å ha. Mange barn sover jo i vogn til de er tre år. Hadde jeg ikke krympet min første pose, kunne hun nok fortsatt brukt den uten forlengerdel :p
 
Jeg hadde en voksipose til eldste med forlenger. Men brukte aldri forlengeren :p så nå har vi kjøpt en som er uten forlenger. Får vi behovet, så kjøper vi det senere.
 
Jeg har to Voksi poser med forlenger. Veldig fornøyd :)
 
Jeg har to Voksi poser med forlenger. Veldig fornøyd :)
Signerer den! Ville ikke kjøpt uten forlenger. Mine på 2 og 4 har forlenger nå. 2 åringen har riktignok begge (en i bhg) men tar dem hjem i ferier og skisesong!
 
Back
Topp