Vognpose - Igjen

Blistex

Forelsket i forumet
Jeg hadde tidligere en tråd ang Voksipose (og andre poser), og fikk mange gode svar. Har imidlertid nok et spørsmål innen samme sjanger.

Vi her på forumet venter jo April-barn - Noen kommer kanskje allerede i slutten av Mars. Hva ligger den lille i oppi vognen da? Blir det for varmt (eller svært) med eks en Voksipose? Det er jo tidlig vår, og det kan jo faktisk være ganske så guffent på den tiden. Er jo begrenset hvor mye man er ute med så små om det er kaldt, men av og til må de jo nødvendigvis oppi vognen, og hva skal de da ligge i?

Beklager om jeg spør dumt, men er ikke så greit å vite alt når man er førstegangs...

trur d kommer litt ann på kor i landet man bor... æ brukte skinn pose i begynnelsen sist, (fik april baby da å) å så når det bei varmar så gikk æ over tel dyna... men æ bor jo i nordnorge, å her e d jo (vanligvis) ikkje så varmt i mars/april....

Er ikke noe dumt spm det :) Spørs hvor du bor da :)
Det er mulig å kjøpe voksiposer som er beregnet for vår/sommer, og de vil da ikke være så tykke og varme som vinterposene. Selv bor jeg i Bergen, og har en voksipose etter sønnen min, men han var født i februar, og den tenker jeg blir for varm i april.
Men jeg tror jeg ser det litt ann når den tid kommer. Regner med at det blir dyne og evt ett varmt pledd jeg kommer til å bruke :)
Kjenner meg igjen fra forrige gang da jeg var førstegangs, men det er ingen grunn til å stresse, for det er ikke verre enn å bare dra på butikken å kjøpe en voksipose om det skulle være for kaldt :)

jeg har en fleecepose og en odewalderpose fra før, Odenwalderposen var fantastisk å ha i sportsvogn når de skal sove ute senere, når vi får aprilbarn må vi nesten regne med to år med soving ute og da er det greit med skikkelig pose.......

Det jeg vil frem til, viss du kjøper vognpose og det viser seg at det er for varmt så får du brukt den senere uansett....... (jeg vet foressten ikke hvordan det er med voksi o sportsvogn....)

Jeg har kjøpt en dunpose :) og så går jeg over til dyne etterhvert. Får nok i mars og da er det ikke noe særlig varme her i Stavanger, mer kaldt, grått og trist ;) har en lammeskinnspose og som jeg kan bruke :)

Kommer til å bruke lammeskinnsposen i starten regner jeg med. Må jo se an temperaturen litt, men vi bor i nord-norge så risikerer jo at det er full vinter her enda :P

Jeg tenker å se an temperaturen litt, men april pleier jo å være såpass mild at det holder nok lenge med et lammeskinn med dyndyne over.

Fikk i mars sist gang. Brukte da lammeskinn og dundyne i begynnelsen. Til høsten kjøpte jeg Voksipose. Kommer til å bruke en av disse to alternativene denne gangen også. Om det ikke er alt for kaldt ute kan det jo være greit å legge de med litt mindre klær heller. Sikkert ikke behagelig å ligge i vognen med en tykk dress og mange lag med klær. Bor på kysten, så er ikke akkurat kaldeste plassen i landet. 

det er nesten umulig å si hva jeg kommer til å bruke i starten. noen ganger er det fortsatt vinter i April, mens i år var det nesten sommer her i April. Så vi får vente i spenning og se har voksipose fra førstemann som vi kommer til å bruke hvis det er kaldt, hvis ikke kommer vi til å bruke lammeskinn under og dyne over 

Så herlig  når noen starter en slik tråd, for da kan sånne som meg som aldeles ikke har peiling eller kjennskap til verken den eller den posen få litt gode råd :)

Chello skrev:
Jeg har kjøpt en dunpose :) og så går jeg over til dyne etterhvert. Får nok i mars og da er det ikke noe særlig varme her i Stavanger, mer kaldt, grått og trist ;) har en lammeskinnspose og som jeg kan bruke :)

Signere dette..,med unntak av at jeg ikke har lammeskinnspose;-)Jeg fikk i slutten av mars sist, og det året var det veldig kaldt.Så brukt odenwalderposen en god stund  før jeg gikk over til dyne..En tilpasser bare det underog skal en inn på senter åpner en opp posen..Begynte vel med dyne i begynnelsen av mai..da med skinnfell under..:-)

lillebabyen skal ligge på lammeskinn og ha dyne over seg. Ingen voksipose før vintern kommer... bor også i nordnorge

Back
Topp