Vognpose - erfaringer?

gamlebyen

Glad i forumet
Oktoberskatter 2014
Har ei jente på snart 1 år som treng ny vognpose til vinteren. Hadde ein ifjor som var liten og søt, og for liten no. Tenker litt på saueskinnspose, så om noen har anbefalinger, skrik ut! Tenker den må vare til ca 3-årsalderen. :)

Jeg anbefaler dunpose på det sterkeste :-) hilsen en som jobber i barnehage og har vært borti litt av hvert :-)

Jeg anbefaler dunpose på det sterkeste :-) hilsen en som jobber i barnehage og har vært borti litt av hvert :-)
Kan du si noe om hvorfor dunpose en bedre enn saueskinn?

Er også for dunpose. Mest fordi de er lunere mtp at man får pakket bedre rundt babyen. En annen ting er vask... Mye lettere å da dunpose kan i maskin, mens ull må renses. Når ungen er såpass stor, blir det fort litt gris på posen, så kjekt å kunne vaske. Dunpose er og etter det jeg har sett noe lenger, og varer derfor til ungen er eldre:)

Jeg opplevde at lammeskinnsposen ble for åpen rundt hodet til barnet, og den blir fort for kort. Skal godt gjøres å finne en skinnpose som faktisk er lang nok til en ettåring uten at de må ha skuldrene bare. Vår vokste ut av skinnposen etter ett år iallfall, og vi hadde største modell.

Kjøpte Voksi City nå i vinter, da var hun 2.5 år. Nå er hun 3 år og har enda masse plass i den posen. :D
Håper hun er ferdig med vognsoving til babyen kommer for da skal den posen, uten forlengeren da, brukes til babyen. :)
Det jeg liker med Voksi City framfor Urban er at glidelåsen er midt oppå posen istedenfor på siden, enkelere å komme til barnet og åpne for lufting innendørs da.

Er også for dunpose. Mest fordi de er lunere mtp at man får pakket bedre rundt babyen. En annen ting er vask... Mye lettere å da dunpose kan i maskin, mens ull må renses. Når ungen er såpass stor, blir det fort litt gris på posen, så kjekt å kunne vaske. Dunpose er og etter det jeg har sett noe lenger, og varer derfor til ungen er eldre:)

Ganske enig med dette:-) og spesielt med tanke på renhold når det er snakk om for større barn enn nyfødte.

Anbefaler Voksi City og Easygrow Nature! Har City til frøkna på 2,3 år og Easygrow til nye babyen :) Åpning på midten er genialt! Har også Kaizer lammeskinnspose og den er ikke så veldig praktisk at det gjør noe. Kunne ikke brukt den nå som frøkna er så lang :)

Har sett på easygrow nature.. Syns den er veldig pen å ser veldig god ut.. Er dunpose, også følger det med forlenger, så man kan bruke den lengre :-)

Her blir det voksi. Har prøvd lammeskinnspose, men det ble for åpent og kaldt. Bare tull når man må bruke masse ekstra i tillegg. Mye lettere å rengjøre voksiposen også, må regne med litt gulp og bæsj :)

Har en stor med lammeskin. Vis babyen skal bruke den må eg ha dyne inni. Den er så stor og det er for god plass. Men kjekk til større barn:) den kan vaskes i maskin. Så er ikkje problem med rengjøring :)

Jeg hadde en i dun og en voksi urban (med ull under og dun på topp). Jeg likte ikke ren dunpose, den ble brukt med skinn inni... Voksi urban var litt åpen i halsen, men den passet fram til nå (har er 4.5år og stor som en 6åring).

er i tankeboksen på hva jeg skal kjøpe til spiren

Jeg har lammeskinnspose og er veldig fornøyd :) (har en som jeg selv har brukt, og den er god lengde på, min gutt på snart 15mnd har fremdeles god plass i den) god og varm :)

Vi har voksi urban og er fornøyd med den! Jenta på snart tre år har god plass og kan enda vokse mange cm før den blir for liten. Kommer til å bruke den til lille også, da den er enkel å regulere varmen i synes jeg. Ull i bunn og dun-dyne i toppen.

Back
Topp