Vognpose eller ikke?

EE2017

Flørter med forumet
Ganske tidlig ute, men lurer på så mye rart [emoji23] Tenker dere å ha vognpose og bilstol pose til babyen når den blir født i april? Det er jo veldig varierende temperatur da..
 
Dette lurer jeg også på.. Er jo ikke så lett å vite hvordan temperaturen kommer til å være når babyen er født. Men tenker kanskje at det holder med et saueskinn og dundyne i vogna, evt et teppe oppå der igjen. I bilstolen er jeg mer usikker.. hadde håpet å kunne vente med vognpose til høsten, men hvis det kommer noen gode tilbud før april så tror jeg at jeg kommer til å kjøpe [emoji6]
 
Har flere venner som har født i mars/april og de anbefalte vognpose og evt lammeskinn rundt den tiden ja:)
Jeg har fått bestevenninna mi (som fødte i mars-mnd) til å sette opp liste med alt vi må ha og hadde vært fint å hatt. Ellers ligger det jo lister på nett også. Men synes greit å spørre noen nær med erfaring da de sikkert kommer på mye annet tips og triks i tillegg;)
 
Jeg har vognpose etter storebror. Men kommer nok ikke til å skaffe bilstol pose :) men et forslag kan være å brule vanlig vognpose i bilstol. Det gjorde ei jeg kjente å det funka kjempe fint ^^
 
Vi har heldigvis både vinter, og vår/høstvognpose...nå har minste snuppa her hatt ullpledd og saueskinn og dress og lue...men hun har vinterposen sin i barnehagevogna si da...
 
Jeg har begge deler fra tidligere, men om jeg ikke hadde hatt det så hadde jeg kjøpt vognpose, men ikke bilstolpose.
Jeg kommer sikkert til å bruke bilstolposen jeg har første måneden, men tipper behovet går over i mai... min pose er og mye tynnere enn de fleste du finner i butikkene nå.

Vognpose derimot får du jo brukt igjen til vinteren, så den vil jo bli brukt uansett, om du ikke bruker den så mye denne vinteren [emoji4]
 
Bilstolpose er fantastisk! Fikk låne en da jeg absolutt aldri hadde giddet å kjøpe det selv. Men den var genial :) Slapp å kle på ungen før vi skulle noen plass og bare åpnet posen i bilen. Mini sovna alltid når vi var på babysang, besøk osv. og da slapp jeg å begynne å kle på før vi lå han i stolen så han slapp å bli vekka :) Hadde jeg ikke fortsatt hatt den her så hadde jeg garantert kjøpt en ny ;)

Vognpose brukte jeg aldri. Tok den fram nå to år etter jeg kjøpte den splitter ny voksi urban. Brukte bare dyner og tepper etter behov. På vinteren hadde han en kjeledress på seg.
 
Jeg fikk baby i januar. Kjøpte bilstolpose som jeg brukte i vogna stort sett og Evt i bilen hvis det var veldig kaldt. Ellers brukte jeg ullklær og Evt et pledd i bilen:happy: Kjøpte først vognpose nå i høst når lillegutt ble 8-9mnd.

Gutten min er veldig varmblodig og blir fort svett og urolig om han blir for varm. :happy:
 
Vet ikke helt hvordan det er i april med baby, men jef har begge deler fra min desemberbaby. Bilstolposen er også fin å bruke i vognbagen, da den ikke er så stor, så tenker det egentlig bare holder med den evnt. :)

Jeg kommer nok til å bruke vognposen da, siden jeg har laget den selv, og det går an å bytte ut innmaten til noe tynnere om nødvendig :)
 
Jeg hadde november barn sist og hadde ikke bilstolpose. Vi brukte bare ullteppe og varmet bilen. Jeg tror bilpose hadde blitt for varmt for «stor lille» da hun er varmblodig... men det er nok smak og behag
 
Jeg har bestilt Risarosa vognpose, der kan jeg bytte ut dundyna inni til ei tynnere hvis det blir for varmt. Kan uansett bruke den igjen til høsten. Usikker på bilstolpose med termin tidlig april, her på Sunnmøre er det umulig å vite hvordan været blir i april/mai med alt fra snø til 20 grader [emoji849]
 
Vi har kjøpt Voksi Urban til vår marsbaby. Den kan forlenges og brukes til barnet er opptil 3 år. Så like greit å kjøpe nå, selv om den kanskje ikke blir brukt mer enn i et par uker før det er for varmt. Da er det jo bare å ta den frem igjen på høsten. Vi slo til når det var 20% salg, siden vi uansett måtte kjøpt før eller senere.
 
Jeg kommer til å bruke bilstolpose hvis det er kaldt i starten. Nå har jeg en fra før av, men tror kanskje ikke jeg ville investert i en ny hvis jeg ikke hadde hatt fra storesøster. Det er ikke lenge du vil ha bruk for den når ungen blir født i april.

Vognpose har jeg også, men kommer ikke til å la ungen ligge ut å sove de første mnd uansett. Så vil ikke ha bruk for den før om 1 årstid.
 
Storebror ble født sent april og da snødde det, så man vet aldri. Dette var på vestlandet.
Vi har vårpose og har egentlig brukt den hele året rundt. Når det var varmt la vi han oppå posen, evt tok den ut (husk at det kan bli kaldt på kvelden i Norge (til og med på sommeren), om vinteren så tok vi ekstra klær på han evt en vinterdress.

Jeg anbefaler absolutt å ha en vognpose tilgjengelig dersom du har tenkt å bruke vognen mye.
 
Her blir det saueskin, dundyne og ullpledd :happy: I bilstol blir det heller en god ulldress og pledd. Har regntrekk til bilstolen om det er for dårlig vær som beskytter uansett :happy:
 
Her blir det saueskin, dundyne og ullpledd :happy: I bilstol blir det heller en god ulldress og pledd. Har regntrekk til bilstolen om det er for dårlig vær som beskytter uansett :happy:
Tenker du å kjøpe saueskinn som man kan feste seler i når barnet skal over i sittedelen på vognen? :)
 
Back
Topp