vognpose eller dyne i vognen?

oktober17

Andre møte med forumet
Hei!

Har termin midten av oktober og bor på vestlandet så ermed andre ord ikke mye minus grader høst/vinter. Lurer litt på hva jeg skal ha i vognen med en oktober baby jeg. Har saueskinn i bunn uannsett men lurer på om det holder med dundyne og den der beskyttelsen til vognen over eller om det blir for kaldt? Har nettopp vasket voksi posen min etter forige mann og alt dunet klumpet seg i 2 kammer så den ble jo ødelagt! skuff!!

hva velger dere? dyne, ull pose eller dunpose?
 
Så kjedelig at voksi-posen ble ødelagt :-(.

Vi bor også på Vestlandet. Har både dyne og vognpose. Jeg tipper vi bruker dyne i starten, deretter pose (ticket dunpose) på kaldere dager og lengre turer. Kommer også til å bruke lammeskinn og babyteppe i ull. Tror ikke han skal fryse...  

Er litt spent på om regntrekket som følger med vognen er ordentlig tett (ny urban jungle vogn), forrige gang slet jeg med dårlig regntrekk. Jeg har planer om å gå mye på tur og her på vestlandet er jo regntrekk et must :-).
 
Ja men edstemann kan bruke den ødelagte posen i b.hagen tenker jeg..den funker nok til det:)  Håper regntrekket ditt funker ja, det er jo absolutt ett must her:)

Jeg har bestemt meg for å bruke soveskinn, dyne og ullteppe over dynen + det der beskyttelses greiene som hører til vognen over der igjen. Det blir lunt og godt tenker jeg:) så får jeg se om jeg investerer i en dun pose senere.. Noen tips til gode dunposer som ikke koster 2000,- ??

Her er det redenbygging på høyt plan i kveld :) hadde så mange kynnere i går kveld og ble suuuper stressa for at jeg ikke har alt klart!!
 
Blir nok å bruke vognpose fra starten av. Er så enkelt å bare legge babyen i en tynn bukse og ulljakke og lue. Får heller regulere med klær etter gradestokken. Men så bor jeg litt lenger nord og minusgradene er nok ikke så langt unna. Skulle tro saueskinn og en god dyne holder. Du får kjenne litt etter og heller ha på litt mer klær på kalde dager.
 
jeg har vognposen som ble brukt til mannen min da han var liten. den er stygg som fy, men jeg elsker den. den er foret med saueskinn. brukte den på mine to andre barn, den ene født i september og den andre i februar. syntes den passer fint til en oktoberbaby og:) har prøvd dunpose og et par andre typer men ble liksom ikke helt fornøyd. og det at den er stygg dekker jeg til med et fint handlaga pledd:P
har også prøvd dyne, men var så engstelig for at det ble for kaldt, så jeg bytta fort tilbake.
 
Her blir det voksi classic.. Har ikke engang kjøpt dyne til vogna, "alle" rundt meg har sagt at voksiposen har vært favoritt. Nå skal det nevnes at det allerede er minusgrader på morgenen her, så det trengs litt isolasjon for en liten baby..
 
I og med at jeg var så heldig å få arve ordentlig lammeskinn av svigerinna mi, så blir det å bruke det over madrassen+ en dyndune med ullpledd over. I alle fall til minusgradene tikker inn.

Har en vognpose i dun, men tror ikke denne er mye varmere enn alternativet over. Kanskje litt lunere siden den går "helt rundt". Kan jo også legge lammeskinnet inni denne om det skulle bli kaldt i vinter.

Men jeg er førstegangs, så jeg belager meg å få prøve med litt fram :)
 
lilleprinsen.no har Kaiser lammeskinnsposer (998,-). Jeg har kjøpt Natura-modellen, den holder bare en vinter, men en kan jo bruke bare "bunnen" i sportsvogna senere :)
 
hadde du voksiposen i tørketrommelen etterpå? æ meine alle dunprodukta må tørketromles me sånn ball før at dunet ikkje ska klumpe sæ :) ville allefall ha googla elr undersøkt me leverandørn før du kaste posen :)
 

Her blir det korthåret ull i vogna, dyne over, og muligens et luftig ullteppe oppå eller under dyna, tror det holder LENGE her i Rogaland :) 

 
juuhuu!! tromlet voksi posen 3 omganger til å det gjorde susen! (med tennisballer i )dunet var nok bare litt fuktig... nå er den veldig fluffy igjen!! :)
 


oktober17 skrev:
juuhuu!! tromlet voksi posen 3 omganger til å det gjorde susen! (med tennisballer i )dunet var nok bare litt fuktig... nå er den veldig fluffy igjen!! :)

SÅ BRA!!!!!!!!!!!!
 
Så bra!!!
 
Sniker litt frå september;) Eg bur og på Vestlandet og fekk septemberbaby i fjor(og i år...) Fann raskt ut at det sjelden var bruk for tjukk pose. Eg brukte soveskinn over madrassa, ullteppe under dyna og dundyne, det holdt i massevis. Når det var kaldt hadde eg ulldress på babyen, eller berre jakke og hue, men alltid ull innerst;) Berre hugs at om det skal vera vits i ullteppe, må det vera UNDER dyna slik at ein får utnytta ulla sine egenskapar fullt ut;) Lukke til:)
 
Back
Topp