Vognpose eller dyne i BHG?

Milla_mor

Elsker forumet
Julegavene 2019
JuniJubel2021
Hei:)

Har ei lita jente på 1 år som begynner i barnehagen imorgen. Vi har vært litt på besøk de siste to ukene, og styreren i BHG har ved to anledninger nevnt at i den barnehagen sover ungene i vogn ute med dyne over seg. Jeg har tidligere kjøpt en varm og god vognpose som jeg tenkte å ha i barnehagevognen. Vi bor i Nord-Norge og det er kaldt her for tiden, så jeg føler ikke at det er nok med en dyne i vogna. Jenta mi kommer jo til å sparke den av seg kjenner jeg henne rett. Og siden de sjekker vognene hvert 15 minutt kan det fort bli veldig kaldt hvis hun sparker av seg dyna....
Begrunnelsen til styreren er at et barn i en barnehage her i Norge har dødd av å bli kvalt av selene i vognen sin? Men det har vel ikke sammenheng med en vognpose, eller? Er det bare jeg som syns det er rart at vi ikke kan bruke vognpose? Jeg ville ikke lagt meg ute med kun dyne over meg i en åpen vogn, når det er minusgrader ute:wideyed:
 
Vi bor også i Nord Norge, har voksi classic i vogna til 2 åringen i barnehagen. Syns det høres rart ut at de vil at dere skal bruke dyne i stedet for vognpose :wideyed:
 
Vi bor også i Nord Norge, har voksi classic i vogna til 2 åringen i barnehagen. Syns det høres rart ut at de vil at dere skal bruke dyne i stedet for vognpose :wideyed:
Ja, jeg er overhodet ikke komfortabel med det. Så blir nok nødt til å ta en samtale med styreren imorgen, og si at mitt barn skal sove i vognpose. Men føler veldig på at det blir en ubehagelig samtale å ta nå i oppstarten. Er en liten familiebarnehage, så vil ikke at det skal bli dårlig stemning siden det er så få å forholde seg til der. Men kan jo ikke bare godta at de bestemmer sånne ting uten mitt samtykke.
 
Ville aldri latt ungen sove ute med dyne på vinteren. Det må jo bli altfor kaldt?
Og ikke minst er jo kvelningsfaren større ved dyne om man skal se hysterisk på det, de kan jo dra dyne over hodet.
 
Synes det høres rart ut. Ta med vognposen din du ☺️
 
Skjønner ikke helt argumentet for selene er uavhengig av pose/dyne. Her ønsker de ikke dyne nettopp fordi det er en større kvelningsfare enn pose siden den kan sparkes over hode
 
Her bruker vi både pose og dyne over på de kaldeste dagene.

Skjønner ikke argumentet for bare dyne nei. Og det blir for kaldt.

Hilsen bhg ansatt.
 
Veldig merkelig argument. Det er jo null problem å bruke sele sammen med vognpose. Ville aldri brukt dyne, her blir sånt sparket veggimellom. Så det ville jeg bare ikke hørt på, og heller spurt dem hva det er de mener er problematisk med å bruke seler og pose samtidig.
 
Back
Topp