Vognpose, dun eller skinn?

Moffemamma

Glad i forumet
Pris = kvalitet?

Selv om skinnpose er mye dyrere enn dunpose, er den mye varmere og bedre enn dun?
Hva skal dere ha og hvorfor?

jeg har odenwalder dunpose etter forrigemann, og er strålende fornøyd med den[:)]Anbefales[:D]

ORIGINAL: Moffe

Pris = kvalitet?

Selv om skinnpose er mye dyrere enn dunpose, er den mye varmere og bedre enn dun?
Hva skal dere ha og hvorfor?

Jeg har en gammel skinnpose som er nesten 40år gammel som spares til ekstremt kalde dager. Har Odenwalder dunposen som brukspose. Har brukt den noen ganger, og er kjempefornøyd! Regulerer temperaturen kjempegodt:)

Flott tråd!
Jeg er nemlig veeeeldig usikker på hva jeg skal gjøre med dette..
Har en pose med saue-ull inni, men denne er litt kort, og jeg er redd den ikke holder ut vinteren. den er vel ca 28 år gammel.
Også har jeg en Simo-vognpose, men den er ikke veldig tykk..
Skulle gjerne hatt tips til noe tykt og billig. Har lyt til å sy voksipose selv, men tror nok aldri jeg kommer i mål med et slik prosjekt....

Pris=kvalitet, ja, men f.eks Troller Igloo er fra samme produsent som Voksi, altså i praksis samme posen som Voksi Urban, bare billigere.

Jeg hadde ikke valgt hverken dun eller skinn, men ull, som voksi er. Dun isolerer ikke når man ligger på det, det gjør ull. Derfor er jo Voksi Urban ganske genial,som har ull i underdelen og dun i overdelen. Jeg har Voksi Classic, som er kun ull.

Vi har gått for voksi urban da denne var på tilbud, men ikke fått brukt den enda så kan ikke si noe om hvordan den er. Lillemor er ikke så begeistra for vognpose, mulig det er litt for varmt for ho enda.

Men igloo troller fikk jo best i test på tv2 hjelper deg, og det er som sicily skrev samme som voksi urban:)

ORIGINAL: Sicily

Pris=kvalitet, ja, men f.eks Troller Igloo er fra samme produsent som Voksi, altså i praksis samme posen som Voksi Urban, bare billigere.

Jeg hadde ikke valgt hverken dun eller skinn, men ull, som voksi er. Dun isolerer ikke når man ligger på det, det gjør ull. Derfor er jo Voksi Urban ganske genial,som har ull i underdelen og dun i overdelen. Jeg har Voksi Classic, som er kun ull.

Mannen min er av den oppfatning at småen kun skal ha det beste, derfor skinnpose siden det er dyrest.
Men eg er usikker, også fordi Troller Igloo f.eks kan man utvide etterhvert som barnet vokser.
Ull/dun kombi er nok lurt.

Vi har jo da en kun dun-pose men har lammeull i bunn av vognen, så er det problemet løst:)

ORIGINAL: Sicily

Mannen min er av den oppfatning at småen kun skal ha det beste, derfor skinnpose siden det er dyrest.
Men eg er usikker, også fordi Troller Igloo f.eks kan man utvide etterhvert som barnet vokser.
Ull/dun kombi er nok lurt.

Pris betyr ofte kvalitet,men ikke alltid. Og kvalitet, betyr ikke alltid best. Og behovene vil variere. Bor dere et sted temperaturen sjelden er under 0 om vinteren, er det jo ingen vits med skinnpose, for da blir bare barnet kokt og vil neppe like å ligge i det..

Har en hjemmesydd voksipose som er kjempe god og varm. Den har storesøstre brukt to vinter sesonger. På de kaldeste dagene la jeg ett skinn inni voksien og kanskje ett ekstra flecce teppe inni, men sjelden jeg trengte det.

Så jeg har bare brukt den på vinteren. [:)]

eg har troller iglo.. gleder meg te å ta den i bruk..

ORIGINAL: Anlise

Har en hjemmesydd voksipose som er kjempe god og varm. Den har storesøstre brukt to vinter sesonger. På de kaldeste dagene la jeg ett skinn inni voksien og kanskje ett ekstra flecce teppe inni, men sjelden jeg trengte det.

Er så artig at VOKSI er blitt termen på vognpose, mens Voksi faktisk bare er et merke av mange [:D]

ORIGINAL: midnight

Kjøpt på rudo?
Hvilke farger kan man velge mellom?

jepp.
brun og svart var det i katalogen.

Kjøpt på rudo?

ORIGINAL: Anlise

Er så artig at VOKSI er blitt termen på vognpose, mens Voksi faktisk bare er et merke av mange [:D]

Ja sant [:)][:D]

jepp.

Kjøpt på rudo?

Lite spennende farger gitt. Men flott pris for vognposer er hinsides dyrt.

vi har odenwalder dunpose, hadde sett oss ut den i lange tider, så når den kom på tilbud på barnas hus kjøpte vi den :) den er mer enn varm nok :) er ikke så fryktelig kaldt i bergen i grunnen :P  men hadde vi bodd i nord norge hadde vi kanskje gått for en varmere pose! :)  er kjempefornøyd med odenwalder hvertfall :)

vakje store valget i farge nei, men dei er på den sikre siden. dei passa te alle..

jepp.

Kjøpt på rudo?

Lite spennende farger gitt. Men flott pris for vognposer er hinsides dyrt.

Back
Topp