Vognmadrass

SofieSofie

Lillegutt <3
Januarhula 2014
Vi har kjøpt en brukt simo duo vogn, men jeg leser "overalt" at uansett om du kjøper brukt seng, vogge, vogn ect. så bør madrassen byttes ut... prøver å leite litt rundt på nett, men finner ikke helt den typiske vognformen på madrassene jeg finner.

Er det noen som vet hvor man kan få tak i en sånn madrass? :)

Hei, vet dessverre ikke hvor du kan få tak i dette spesifikt til vogn. Vi valgte å bruke madrassen som var i vogna sist, den er tynn, men vi hadde jo en diger lammeskinnspose oppi - så tenkte at det holdt. Det blir jo ikke særlig plass igjen i bag-delen med madrass tenker jeg, da vinterposene er ganske store.
Til vuggen kjøpte vi en skumgummi-madrass og skjærte til, det kan jo muligens gjøres til vogn?

Kjøp en ganske enkel og ikke for tykk skummadrass og skjær til kanskje? I vår Emmaljunga står det faktisk spesifisert inne i vogna at man ikke må bruke en annen madrass enn den som følger vogna... Men tror det bare har med tykkelsen å gjøre, alt skal jo være forskriftsmessig med tanke på sikkerhet, i forhold til høyden mellom bag og madrass etc, men jeg er helt sikker på at det er null stress å kjøpe en tynn madrass å legge i Simoen :) Viktigste er at den ikke er for tykk slik at babyen kommer for langt opp i vogna :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Det skal jo være mulig å gå til en forhandler å bestille det der. Alt av ekstra deler til vogner de fortsatt har skal kunne bestilles.

• Liker
Reactions: H27
Vognmadrassen blir ikke det samme som i seng. Den er så liten at den kan vaskes i maskinen og slik få vekk bakterier. Dessuten kommer babyen til å ligge oppi en pose på vinteren i bagen på vogna.

Tror ikke du trenger å kjøpe ny vognmadrass. Du kan vaske den i maskin og babyen ligger jo på lammeskinn i vognen uansett. Jeg har også en brukt Simo vogn og vi vasket den bare. Sengemadrasser skal være nytt.

Jeg kjøpte heller ikke ny madrass til vogna. Vaska den som var der. Tror det bare blir mer kluss hvis man skal begynne å skjære til en annen madrass, men det er jo helt opp til deg:)

Back
Topp