Vognhjelp...

Babylykke81

Glad i forumet
Hei og hopp alle sammen. Håper dere har hatt en superfin påske :0)
Jeg har vært bortreist og kosa meg masse med barndåp og noen nydelige dager på fjellet :)

Nå har jeg begynt å sette opp en utstyrsliste, og orienterer meg sakte men sikkert inn i babyutstyr- verden. Siden lille sprell i magen blir vår første, har vi jo ingen erfaringer. Det ble laget vogntråd for lenge siden, men da var jeg så tidlig på vei, og så "grønn" på vognmerker at navnene sa meg absolutt ingen ting.
 
Så nå håper jeg dere som har litt erfaring med vogner kan hjelpe meg litt. Det er nemlig det vi syns er vaskeligst å velge.

Ønskene mine er:
- Ta minst mulig plass i bilen
- Ikke veie for mye
- Enkel å slå opp og ned
- Enkel å styre/svinge
- Stødig og god bag - sikker og komfortabel for barnet
- Gjerne håndbrems
- Praktisk

Antagelig vanskelig å få dekket alle ønsker, men kom gjerne med tips og erfaringer på hva dere liker best og hvorfor :0)
 
Utifra det du skriver ville jeg sjekket ut tfk joggster twist
Har ikke hatt den selv,men har vurdert den denne gangen, men vi kommer nok til å gå for emmaljunga trooooor jeg.
 
Anbefaler deg å se på emmalunja city cross.. Dette er mitt første barn også å jeg har hørt masse bra om den :)
 
Jeg hadde en Urban Julgel for mange år siden, den var jeg fornøyd med, lett å svinge (kan også låse sving julene), og det var masse ekstra utstyr til den (bytte vogntrekk-farge for eksempel), enkel og legge sammen. en god vong :)
Lykke til på jakten :)
 
Hadde Brio Happy vogn til de to første. Var veldig fornøyd med den! tok liten plass,var lett og jeg likte den enkle klassiske looken! :) 
I og med at den nå brukes som sovevogn til minstemann i barnehagen skal vi ha ny vogn. 
Vurderer TFK joggster twist denne gangen, men er så usikker på om vi skal ha med 3 hjul eller ikke. Ikke enkelt dette her 
 
Brio Go var iallefall en av de vognene som var lettest og minst sammenlagt da vi kjøpte den til guttungen. Den har et superenkelt klikk-system til baggen og sportsdelen, kjempe lett å egge sammen. Svingbare hjul fremme som kan låses, så den er kjempe grei å trille. Vi har brukt dem uten problemer i skikkelig snøvinter på sørlandet og slapsevinter på vestlandet, har komt oss frem der vi har villet.

Gutten brukte baggen til han var 6 mnd, kunne hatt den lengre, men da ville han opp og se. Sportsdelen er kjempe god og lun og kan være vendt begge veier.
 
Vi er også superfornøyd med Emmaljunga City Cross
 
jeg hadde en musti joey når han var baby, og jeg elsket den vogna.. desverre selges den ikke i norge lengre... men da han ble større ble det tfk twinner twist og jeg ble forelsket!! ja desverre er barnet fra deg men du verden for en stor plass,og den er veldig enkel å trille, jeg hadde bekkenløsning så det var vedlig viktig.. den er bitteliten i bil, og har masse lommer til diverse... 
så denne gangen blir det kun tfk :)
 
Tusen takk for masse tips, jenter...
Har litt av hvert å sjekke ut jeg nå
 
Jeg kommer til å gå for Emmaljunga CITY CROSS!!!!! Lett og enkel vogn, hadde teutonia s3 sist, var veldig fornøyd med denne, men 3hjuling er utelukket denne gang.
Har å Emmaljunga Scooter nå, lett og flott vogn d å, men er kun ren sportsvogn. Og CityCross er i samme stil, str og letthet!!
Å ikke minst fantastiske å se på!;-)
 
Vi har både mountain buggy og city cross.. Hadde citycrossen fra hun var nyfødt og den var veldig praktisk i overgangen fra bag til sportsdel.. Uaktuelt for meg å ha en 6 mnd gammel baby fra meg.. Dessuten er city bagen dyp og god fremfor feks carry coten til MB.. MB er en vår/ sommer/ sjåpping vogn ettersom den langt ifra er like lun som city crossen.. til citycrossen får en kjøpt fotpose til de kaldeste mest forblåste dagene:) Vi blir å bruke city crossen til nr 2 også.. Veldig fornøyd med den!
 
Da anbefaler jeg deg å kjøpe en TFK Joggster Twist. Denne syns i alle fall vi oppfylte alle disse kriteriene. Nå må jeg jo nesten legge til at den lille ligger fortsatt i magen, så vi har jo ikke begynt å bruke vognen enda. Men jeg tviler på at det kommer til å angre på valget! :)
 


Babylykke81 skrev:
Hei og hopp alle sammen. Håper dere har hatt en superfin påske :0)
Jeg har vært bortreist og kosa meg masse med barndåp og noen nydelige dager på fjellet :)

Nå har jeg begynt å sette opp en utstyrsliste, og orienterer meg sakte men sikkert inn i babyutstyr- verden. Siden lille sprell i magen blir vår første, har vi jo ingen erfaringer. Det ble laget vogntråd for lenge siden, men da var jeg så tidlig på vei, og så "grønn" på vognmerker at navnene sa meg absolutt ingen ting.
 
Så nå håper jeg dere som har litt erfaring med vogner kan hjelpe meg litt. Det er nemlig det vi syns er vaskeligst å velge.

Ønskene mine er:
- Ta minst mulig plass i bilen
- Ikke veie for mye
- Enkel å slå opp og ned
- Enkel å styre/svinge
- Stødig og god bag - sikker og komfortabel for barnet
- Gjerne håndbrems
- Praktisk

Antagelig vanskelig å få dekket alle ønsker, men kom gjerne med tips og erfaringer på hva dere liker best og hvorfor :0)


Teutonia Mistral S!!!
Den har vi vært suuperfornøyd med :) Lett å slå sammen/opp, svingbare forhjul (kan låses), kan velges med håndbrems, og veldig god å trille. Triller lett både på sletta, i svinger og i bakker med kun en hånd om så. Vi var litt skeptiske til de svingbare hjulene på vinterføre, men det har gått bra.. Det eneste er at den ikke er noe særlig på mye sørpe eller løssnø, men det er jo ikke så ofte det er (selv her oppe i nord). Sportsdelen kan snus begge veier, og håndtaket kan vippes over.
Syns ikke den tar så stor plass i bilen, har fortsatt plass til overs i vår avensis stasjonsvogn.
Kan velge mellom mykbag og hardbag. Vi hadde mykbag med trekk som man bare smetter inn i sportsdelen (kan legges helt ned, og fotstøtten kan rettes helt ut). I bagen er det ei sponplate som er gjør bagen stivere når man skal bære babyen i den, men når den blir så stor at man trenger seler - tar man bare ut plata, og trer vognbeltene gjennom! Mykbagen er perfekt på kalde vinterdager, da man slipper å løfte babyen ut av vogna eller å dra med seg en stor hardbag.
Om du skulle få en baby til om ikke så lenge, kan du kjøpe søskenvogna av samme merke. Da kan du bruke samme mykbag her også. Det har i hvert fall vi planer om :)
 
Back
Topp