Vogner som er gode i ulent terreng/holke/skogsstier

KimaGreggs

Glad i forumet
Desemberlykke 2018
Er det noen som har forslag til eller erfaring med vogner som fungerer bra litt utenfor allfarvei/i sørpe og is?

Jeg har begynt å sondere vognmarkedet litt, men jeg synes mange har så himla små fremhjul? Kan umulig fungere så bra på sørpa/utenfor byen? Eller har ikke hjulstørrelsen så mye å si? Har det noe å si om det er 3-hjuls eller 4-hjuls med tanke på å komme seg frem?

Mange spørsmål, men sånn er det vel å være førstegangs med null erfaring!
 
Vi kjøpte vogn til bybruk, men med den vinteren som var nå gikk det mye i sørpe/snø/is. Vår vogn fungerte ok- på det verste (Britax smile). Men med låste fremhjul var det ok mesteparten av vinteren. Så at de med stokke f.eks hadde det lettere, men det er jo en helt annen vogn. Snakket også med ei som hadde britax go, og hun var veldig fornøyd når hun hadde vinterhjul på.
 
Vi vurderer babyjogger summit x3, hørt mye bra om den! Den har ganske store lufthjul med demping på alle hjulene. Og håndbrems, som er meget praktisk for vår del:happy:
 
Babyjogger city elite, som en drøm å kjøre på all slags føre :happy:
 
Snakket med en venninne om dette som har vært igjennom en del vogntyper, da jeg så og si bor i marka i all slags vær og er avhengig av en robust vogn som tåler all slags føre og underlag. Og endte opp med emmaljunga Edge duo. Hjulene kan ikke punktere og fremhjul kan låses av om man ønsker det. Så får jeg en baby jogger city mini trille jeg kan bruke til byturer og sånn etter et halvt års tid. Men er strålende fornøyd med hovedvogna og gleder meg til å ut og trille :) Hun anbefalte ikke vogn med tre hjul til skog og mark. Det var visst bare herket, og det var det mange i hemmer barselgrupper som fikk erfare også!
 
Jeg har hatt med babyjogger elite på topptur i veldig ulendt terreng - super!
 
Får man tak i vinterhjul til britax smile..? Googler, men finner ingenting [emoji85]
 
Ble anbefalt Stokke Trailz, Bugaboo Buffalo eller Emmaljunga nxt til akkurat samme bruk på Barnas hus.

Her står det mellom Stokke og Bugaboo. Heller mest mot Stokke da jeg ikke liker at Bugaboo er så lave. Men det er jo bra iht tyngdepunkt :)
 
Back
Topp