Vogndilemma

~Purpalicious~

Gift med forumet
Trenger deres hjelp damer.
Tror jeg skal ha ny vogn, men ikke helt bestemt ennå.
Ser litt på brukt vogner og har kommet fram til at hvis det blir vogn skal jeg enten ha
TFK eller emmaljunga city cross.

Har dere damer noen synspunkter på hva jeg eventuelt skal velge. Bør være ei lita og lett vogn.
Håper dere kan hjelpe meg med å bli noe klokere :)

Jeg ville ha valgt TFK av de to

jeg er fornøyd med city cross. tror tfk er god som bagvogn, men sittestilling er ikke bra i sportsdelen. de sitter veldig tilbakelent

tjukka_igjen skrev:
jeg er fornøyd med city cross. tror tfk er god som bagvogn, men sittestilling er ikke bra i sportsdelen. de sitter veldig tilbakelent

gjør de? hmm har jeg ikke tenkt over, men det stemmer kanskje. Samt at ungen sitter fra deg, det er jeg også ganske usikker på.

Jeg har ingen av delene, men jeg har bestemt meg for å kjøpe den emmaljunga city cross til nye-babyen. :) Den kom svært godt ut i test, den ser stødig og god ut med store, faste hjul, også er den pen å se på også.. ;)

Vi falt på brio happy harmony duovogn. Den er lettere og litt mindre enn emmaljunga, samtidig som bagen skal være stor nok inni.
TFK kjenner jeg ikke til..

Jeg har city cross og hadde valgt den. Liker at man kan velge sitteretning og den har 4 hjul. Den er veldig god å trille.

Men så har ikke jeg prøvd tfk...

Jeg har kjøpt TFK og så har jeg kjøpt multi x bag til. Den kan bøyes fra bag til sportsdel, og da kan du ha barnet vendt mot deg. Fordelen er at når småen blir nysgjerrig og vill ut av bagen, så kan jeg bare løfte opp ryggen litt så han kan titte litt ut.

Anbefaler deg å ta en titt på den hvis tfk er aktuelt. 

Jeg ville valgt city cross.

1. Emmaljunga har de finste vognene syns jeg (utseendemessig)
2. Har ikke den 4 hjul? Jeg ville valgt vogn med 4 hjul. Jeg syns det er mer stødig særlig hvis du skal vippe vogna opp noe sted med fronten første (da vingler det med 3 hjul).

tjukka_igjen skrev:

Ikke enig i det hele tatt.

I vår tfk joggster twist, sitter hun nesten for rett på øverste "hakket". 

Jeg ville gått for tfk´n, selv om vi er veldig fornøyd med emmaljunga´n vår (mondial duo), den ble litt stor å bruke etterhvert.

Tfk joggster twist har en av de største bagene, quick fix bagen er 82 cm invendig, bagen på city crossen er 75 cm...

Aldri hatt noe "veltetendenser" med tfk´n, men emmaljungaen tippa faktisk på en trilletur *grøss* Så det kan nok skje med hvilken som helst vogn.

eneste grunn til at jeg kanskje hadde valgt crossen er at der kan du ha barnet vendt mot deg i sportsdelen...

Back
Topp