Vogn

Shakira

Forelsket i forumet
Noen tips da hvilken barnevogn man burde kjøpe? Har simo vogn(Kombi)men den skal jeg selge. Skal kjøpe ny vogn når våren nærmer seg.Gleder meg så til våren...[:D] Håper tiden flyr... Er ikke gla i vinter.

Okey... Ja skal ha kombi denne gangen å. Det at jeg vil selge vogna mi er fordi jeg hadde den med barnefaren til sønnen min...vi er ikke sammen lenger...å har ikke lyst å ha noe som han liksom har tatt i..hehe... GJorde det slutt da sønnen min var 1år å noen mnd. Sønnen min kaller samboern min også for pappa..han sier han har to pappa[:)]Han er 4år gammel. Jeg å min samboer ble sammen da min sønn va 1år 6mnd. Min samboer har vært mer pappa for han en den biologiske.....

JEG SKAL IKKE HA KOMBI DENNE GANGEN. HAR ANGRET HVER GANG. DEN SÅ STOR OG TUNG. Og kombinert med bekkeløsninga mi, går det ikke særlig bra.... OG VI HAR BÅDE LITEN BIL OG LITE HUS... [&:] 

Jeg vet ikke hva jeg skal ha enda. Men jeg skal i hvertfall ha en sånn liten trille, som du kan sette baby-bilsetet oppi. Ille kjekt, så man slipper å vekke babyen når man skal ut og inn av bilen. Også har man den lille trilla liggende i bilen hele tida [:)] 

Jeg skal ha ei skikkelig vogn og, altså. Bare ikke kombi.... Hmmm... Nå fikk jeg ikke lyst til å surfe nettet etter vogner...

Jeg har hatt helt vogndilla i alle år. Alle barna mine har hatt minst 7-8 vogner hver seg [:D] 

Jeg har ei Simo bagvogn som jeg elsker over alt på jord. Ja den er stor og tar fryktelig mye plass i bilen, men den er så deilig å trille. Lillemannen min ligger fremdeles i den og sover om dagen han. Og han er 15 mnd. Har også ei gammel Simo sportstrille, men den er fra før det kom lufthjul, skikkelig demping og vendbart styre og slikt så den er ikke veldig god å trille...
Har egentlig lyst på sittedel til bagvogna mi, men tar meg vel ikke råd til det...

Jeg synes det med vogn er vanskelig. Har sett mange jeg synes er fine, men er de brukandes? Umulig å vite :D Får ta med gubben på tur og se litt.

Antar at det blir ny bil neste år. Med både plass til vogn og fuglebur (jada.. har det og) :D

- Myth -

ORIGINAL: Myth

Antar at det blir ny bil neste år. Med både plass til vogn og fuglebur (jada.. har det og) :D

- Myth -

Fuglebur i bilen???

ORIGINAL: delfie

- Myth -

Fuglebur i bilen???

Ja, den er jo ikke alltid alene hjemme ;)
Tar den ikke med i butikken da.. det er snakk om lengre turer feks. opp til svigermor i nord etc :)

-Myth -

ORIGINAL: delfie

- Myth -

Fuglebur i bilen???

Ja, den er jo ikke alltid alene hjemme ;)
Tar den ikke med i butikken da.. det er snakk om lengre turer feks. opp til svigermor i nord etc :)

-Myth -

Nå synes jeg liksom at jeg så Myth for meg med handlevogn i den ene hånda og fuglebur i den andre. På febrilsk handletur på Rema1000 [:D] 

Til Leah så hadde(har) vi ei Knorr Nizza Pram Maker kombivogn. kjempefin vogn, men nå er hjulpinnene skjeve og det ser ut som den synger på siste verset.

Til Knøttet har jeg bare sååååååååååå lyst på en Teutonia Y2K system! Har bare forelsket meg totalt i den. Den vogna er og passe liten til å få plass i bilen.
Men hvem vet hva vi bestemmer oss for når det nærmer seg....

Jeg synes Simo bagvognen er nydelig. [:D]
Skal for alt i verden IKKE ha noe vogn med tre hjul... [:-]

teutonia kombi spirit s3! myk bag, tre hjul så den er lett å svinge med, og kombi:) har alt! tenker jeg da. men så er det min første gang på barnevognmarkedet:)

Jeg ønsker meg noe med 3 hjul fordi de ser så enkle ut å ha med å gjøre :)

MEN - samtidig så leser jeg jo alle for og i mot.. så jeg føler nå at jeg er mer forvirra enn opplyst.

Feks. Barn i juni.. da er de 6 md når vinteren kommer og man kanskje vil pakke de litt bedre inn. Er det da plass til voksipose ol. eller er det ikke. Noen av disse kombivognene virker litt små (mulig jeg tar feil).

Jeg tar gjerne i mot råd fra andre erfarne :D

- Myth -

Kombivogner f.eks Simo er jo kjempeflotte! Gode og trille og god plass til baby'n. men for meg blir de for store og tunge.

Jeg har brukt Teutonia Y2K system både sommer og vinter. Den er litt tung, men ikke fult så stor som Kombivogn. Du kan ha mykbag i Y2K på sommer/høst/vår, og voksipose på vinteren. Det er GOD plass til voksipose i den. [:)] 

Den vogna er en av mine favoritter.

Men jeg har også hatt Knorr Nizza. Den var kjempebra og ikke minst tøff!

Det eneste jeg VET at jeg ikke skal ha er disse snåle vognene, som ser ut som handlekurver! Med sånt rundt ratt/håndtak o.l De er helt merkelige! Også sååå små hjul da!? Og ungen sitter veldig høyt, så velter vogna, blir det litt av en krasj..... [:o] 

Ja, disse moderne vognene SER jo litt kule ut, men kan ikke være veldig praktiske med tanke på - som BlåBobler sier - hva om de velter!?

Jeg vil gjerne ha en litt kul vogn, men det viktigste er hvordan ungen har det og ikke hvordan vogna ser ut :D

Dette skal bli moro dere! (ser for seg selv og gubben som prøver å finne rett vogn)

- Myth -

Har prøvd Teutonia Y2K system da et barn i en bhg hvor jeg har jobbet hadde den. Jeg likte den vogna kjempegodt og er faktisk den eneste av de såkalte trehjulingene jeg liker(den har jo 4 hjul). Barnet hadde god plass i vogna med vinterposen og.

Vi kan ikke ha de store vogene(Simo,Brio,Emmaljugna) for da får vi den ikke med i bilen. Sliter faktisk litt med Knorr-vogna i bilen og[:-] og den er ikke sånn kjempestor.

Skjønner heller ikke de som foretrekker Stokkevogna eller den der Bugaboo.. de er jo bare sååååååå stygge[:'(]

Men smaken er som baken... delt i to.

ORIGINAL: Bruble

Skjønner heller ikke de som foretrekker Stokkevogna eller den der Bugaboo.. de er jo bare sååååååå stygge[:'(]

Ja, jeg fikk nesten hakeslepp første gang jeg så den Stokke-vogna...... Den er jo helt space'a !! 

Enig i at Stokke sin vogn ser helt på trynet ut!!! [&:] Får litt sånn trillebag-følelse... [:D] DEN skal vi iallefall ikke ha!

Vi har tittet litt på Tautonia sine. Særlig Mistral`en siden vi begge er ganske små. Og da har jeg lyst på hard-bag! Synes det ser så teit og litt stygt med softbag... [8|] men det er meg da! Sikkert så praktisk atte... [;)]

Men det som er sikkert, er at vi skal titte og "prøve" mange vogner før vi bestemmer oss! Og høre rundt i forskjellige butikker, og andre her inne på bv (for det er nok mange kloke koner her inne som har masse erfaring!).

Back
Topp