Vogn

Giganta

Glad i forumet
jeg har kjøpt meg vogn i dag.Det ble en Simo kombi.Vet dere at det er den eneste vognen som blir produsert vanntett.De andre er bare sprayet men vann avstøtende middel[8|] Jeg trodde ikke noe på dama men hun viste meg papirer på det.De er jo vanntett men det er bare Simo som er laget med vanntette sømmer og stoff.
Håper jeg blir fornøyd men vognen[:)]

det var jo fint å høre...
jeg skal og ha den vogna[:D]
hva måtte du betale for den da??
hvor kjøpte du den?

Simo har betsandig hatt vanntette vogner. den kostet 5400 kr,det var den som det ikke gikk  og snu håndtakene frem og tilbake.....den vognen er dyrere 6700kr. Jeg kjøpte den til Barnesikringen i Trondheim[:)]

De andre er vanntette pga. de er sprayet med vannavstøtende middel.Mens Simo er laget av vannfast stoff.Det er damene på barnesikringen som sa dette og det står også i papirene til de enkelte vognene.

det anbefales,og du bør bruke regntrekk på vognen for det om!Det fikk me beskjed om fra forhandleren av vognene.Det e dem så har simo,brio og quinny!Så om den er vanntett eller bare vannavstøtene betyr egentlig ikke så mye da....

Er bare Simo som er vann- og vindtett. De andre er bare vannavstøtende. Simo har bl.a. tapet sømmene på vogna. Blir som en allværsjakke - noen er bare vannavstøtende, mens andre har tapede sømmer og er vanntette. Stor forskjell. Så det ER faktisk bare Simo du kan bruke ute i regnvær å være HELT sikker på at ungen ligger tørt. Men klart man bruker regntrekk for å spare vogna litt, og så synes jeg det virker lunere med regntrekk når det pøsregner ute. Men Simo garanterer altså at trekket er vanntett, det er det ingen andre som gjør.

Skal forresten ha Simo duo vi... Gleder meg til å kjøpe den!!![:D] Synes den virker mest solid og god av alle vognene. Men smaken er som baken....[;)]

Dette var fin lesning.
Bestemte oss for Simo kombivogn for noen dager siden. Håper den er like god å trille som den er til å avvise vann da. [;)]
Dere som har erfaringer. Hvordan er den å legge sammen og putte i bilen? Tar den mye plass eller er den grei sånn?

Vi hadde også tenkt og kjøpe den.... [:D]

Tror det hadde VELDIG mye med prisen å gjøre.... Har ikke sett den testen, men er den ikke noen år gammel?

Ja, en test hadde ikke vært å forakte.... [:)] Men de bruker vel ikke vogna i flere mnd før de avgjør den testen, gjør de vel? Og det er jo litt av poenget. Vogna kan jo være god og sikker når de står og ser på den, men er den det etter f.eks. 6 mnd i bruk? Hm.... uansett synes jeg ikke Basson- vogna er noe fin, jeg...og stoffet diker litt sånn bomullsstoff, som bleker i lyset...det lille jeg har sett av den. Spør dem inne på nybaktmamma.no, de har litt mer erfaring med vogner...[:)]

Hei!
Jeg var også på Barnesikringen i Trondheim i går.  Hadde en hyggelig dame som fortalte om vognene.  Hun sa dette med vann og isolering.  Simo er jo lagd for skandinaviske forhold.  Viste meg en Quinny som bare hadde et enkelt lag i kalesja.  Klart det blir litt kaldere da.  Ringte mannen min og sa at vogna er funnet!!!!!

BKA

ORIGINAL: Knøttet79

Dette var fin lesning.
Bestemte oss for Simo kombivogn for noen dager siden. Håper den er like god å trille som den er til å avvise vann da. [;)]
Dere som har erfaringer. Hvordan er den å legge sammen og putte i bilen? Tar den mye plass eller er den grei sånn?

vi kjøpte Simo kombi til datteren vår da hun ble født i 02.
vi har vært kjempefornøyd med den. gode luftdekk, og med regulerbart håndtak er den kjempefin å trille!
snuppa er født i juni, og den har derfor vært mye ute i solen, men er fortsatt like fin i fargen. [:)]

lett å legge sammen, men tar nok ikke noe mindre plass enn de andre.
derimot er det kjempegod plass i bagen! den kan brukes lenge i forhold til mange andre bager. vi brukte den hele vinteren med voksipose i. [:)]

nå står den på loftet og venter på nr 2 som kommer i oktober!

vi kan anbefale vogna på det sterkeste! [:D]

Vi har kjøpt en BRIO DUO vogn, den er knall fin og veldig god kvalitet. Koster jo litt, men det er verdt det. Ikke minst er det trygt å vite at SIMO og BRIO han utrolig lite klager og reklamasjon på seg, så det er fint. Det er jo kjempe fine vogner [:D]

har kjøpt Simo kombivogn.trur og håper på at eg blir veldig fornøyd....[:D] men vi har jo alle forskjellige oppfatninger over hva som er best til oss.så gå for den du mener er best og vil ha vil eg si

Hmm, lurer på om jeg ikke skal kjøpe meg tvillingvogn .. Blir jo tungt med en som er under 2 år og en baby om man skal ut og trille..
Noen som har erfaringer med tvillingvogner , hva er best og slikt.
Takknemlig for svar :D

Kjempefine, stødige vogner, men er det ingen som tenker på vekt? Synes tjue kilo er litt tungt når en skal ha vogna opp/ned en bakke eller inn/ut av en bil.

Jo, for meg er vekt og størrelse veldig viktig, og god kvalitet selvfølgelig. Ikke så viktig  at den er helt vanntett, fordi de anbefaler jo at du bør bruke regntrekk uansett for å beskytte vogna. Vi skal nok ha en Emmaljunga duo classic, den veier 16 kg og er sånn passe stor, og veldig fin synes vi da[:)]

Det er blant annet pga vekt jeg vurderer duo-vogn istedenfor kombi. kombi-vognene veier ofte rundt 20 kg, mens duo vognene veier rundt 15-16 kg.

Back
Topp