Har valget mellom to vogner. En med et hjul foran, et med to. Hva er fordeler og ulemper med disse? 
(Poster på utstyrsforumet, men var lite respons)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg har prøvd begge deler. Min opplevelse er at den jeg hadde med to hjul foran er mer stødig mens den med et hjul er mye lettere å trille fremover. Hadde dog en tyngre vogn med to hjul fremme. Personlig foretrekker jeg et hjul foran. Men det kommer jo an på hvor man ønsker å trille; terreng, gate, snøforhold, innendørs osv.Har valget mellom to vogner. En med et hjul foran, et med to. Hva er fordeler og ulemper med disse?

Jeg har prøvd begge deler. Min opplevelse er at den jeg hadde med to hjul foran er mer stødig mens den med et hjul er mye lettere å trille fremover. Hadde dog en tyngre vogn med to hjul fremme. Personlig foretrekker jeg et hjul foran. Men det kommer jo an på hvor man ønsker å trille; terreng, gate, snøforhold, innendørs osv.
Vurderte et hjul, hørt at de er bedre i terreng. Men tror jeg trenger stabilitetDe med etthjul er sykt ustabile er min erfaring, hull i veien, brostein, grusvei +++ blir skikkelig skumle med ett hjul foran. Kommer aldri til å gå bort fra 4-hjulsvogn igjen![]()
![]()
![]()
Jeg har selv veltet, og hørt mange andre, som har veltet sine vogner med ett hjul i terreng, så anbefaler det absolutt ikke jeg hvertfallVurderte et hjul, hørt at de er bedre i terreng. Men tror jeg trenger stabilitet![]()

Kjøpte vogn med to hjul foran nåJeg har selv veltet, og hørt mange andre, som har veltet sine vogner med ett hjul i terreng, så anbefaler det absolutt ikke jeg hvertfall![]()