Vogn

Søskenprøveren

Glad i forumet
Assistert-jentene
Februarhjertene 2025
Andre som har begynt tenke litt på vogn ?
Sist hadde vi emmulajunga super viking/ city supreme bag og storesøster hatet den.skal sies hun hadde refluks.

Ønsker en lett, enkel som tar liten plass denne gang med bilstol til , hva anbefaler derre eller har sett på?
 
Andre som har begynt tenke litt på vogn ?
Sist hadde vi emmulajunga super viking/ city supreme bag og storesøster hatet den.skal sies hun hadde refluks.

Ønsker en lett, enkel som tar liten plass denne gang med bilstol til , hva anbefaler derre eller har sett på?
Ikke nett og liten, men har en stokke trailz og er veldig fornøyd. Kjøper nok en brukt sportsvogn i tillegg, også vurderer jeg søskenbrett til en av vognene, men usikker på om jeg får tak i det.
 
Noen som vil anbefale vogn for et sted hvor det kan være mye snø? En veninne anbefalte emmaljunga. Men jeg er helt ny i babyverden, så jeg vet ikke hva som er bra :angelic:
 
Noen som vil anbefale vogn for et sted hvor det kan være mye snø? En veninne anbefalte emmaljunga. Men jeg er helt ny i babyverden, så jeg vet ikke hva som er bra :angelic:
Anbefaler å kjøpt brukt emmalunga edge duo. Super på alle fører ☺️ Og romslig plass i bag. Går ant å bruke super viking sittedel når den tid kjem om baby ikkje liker å ligge flatt. Vi har begge deler.
 
Vi hadde Bugaboo Donkey til tvillingene sist. Vurderer Bugaboo Fox denne gangen. Generelt veldig fornøyd med Bugaboo, lett å legge sammen - ta ut og inn av bil. God trillekomfort, sittedelen kan være begge veier, god solskjerming og mine sov godt i den. Syns mange anbefaler Cybex Priam - men jeg syns den blir for «pen»..

Tenker Cybex Cloud T som bilstol. Den passer til Bugaboo fox med adapter.
 
Jeg trenger også vogntips til min mulig sære ønskeliste:
Store hjul, god på all slags føre, inkl grusvei (god demping). kunne jogges med (på asfalt). Ønsker helst ergonomisk sittedel, behøver ikke være vedbar (men må være mulig å bruke forovervendt). Helst en lav vogn, må i det minste kunne trilles av lav mamma. Helst modell som er mulig å få tak i brukt. Fordel om den kan brukes med babybilstol, ikke et krav. Punkteringsfrie hjul.
Farge er irrelevant, og jeg trenger ikke stor lagringsplass under vogna, men jeg får store babyer så det er en fordel om liggedelen er ganske romslig.

Kjør debatt :hilarious:
 
Vi hadde Britax smile 3 til vår første, blir å bruke den også nå. Liten nett vogn - tar ikke heeeele bagasjerommet, god nok på vinterføre - bor i Tromsø, og kjøpte pakken med både liggedel, sittedel og bilstol til en OK pris ☺️

Eneste minus er at bagdelen er litt liten, så noen vil føle det kan være tidlig å «måtte» bytte til sittedel. For vår del var tiden inne uansett, «Nyskjerrige Nils» ville helst sitte i liggedelen så han var strålende fornøyd med bytte :laughing002
 
Jeg trenger også vogntips til min mulig sære ønskeliste:
Store hjul, god på all slags føre, inkl grusvei (god demping). kunne jogges med (på asfalt). Ønsker helst ergonomisk sittedel, behøver ikke være vedbar (men må være mulig å bruke forovervendt). Helst en lav vogn, må i det minste kunne trilles av lav mamma. Helst modell som er mulig å få tak i brukt. Fordel om den kan brukes med babybilstol, ikke et krav. Punkteringsfrie hjul.
Farge er irrelevant, og jeg trenger ikke stor lagringsplass under vogna, men jeg får store babyer så det er en fordel om liggedelen er ganske romslig.

Kjør debatt :hilarious:
Thule urban glide sjekker av de fleste boksene bortsett fra det med punkteringsfrie hjul ;)
 
Jeg trenger også vogntips til min mulig sære ønskeliste:
Store hjul, god på all slags føre, inkl grusvei (god demping). kunne jogges med (på asfalt). Ønsker helst ergonomisk sittedel, behøver ikke være vedbar (men må være mulig å bruke forovervendt). Helst en lav vogn, må i det minste kunne trilles av lav mamma. Helst modell som er mulig å få tak i brukt. Fordel om den kan brukes med babybilstol, ikke et krav. Punkteringsfrie hjul.
Farge er irrelevant, og jeg trenger ikke stor lagringsplass under vogna, men jeg får store babyer så det er en fordel om liggedelen er ganske romslig.

Kjør debatt
Takk for tips! Tenker å kjøpe brukt :love017

Takk for tips! Tenker å kjøpe brukt :love017
Lurt. Finner mykje bra på finn og den emmalungja brukthandel gruppa på Facebook. Er og veldig fornøyd med baby jogger city elite 2. Om du tenker sportsvogn seinare eller trenger to sånn så meg alltid hatt ei i bilen Og den er lett å drasse med seg.
 
Thule urban glide sjekker av de fleste boksene bortsett fra det med punkteringsfrie hjul ;)
Den ser så bred ut, men den er kanskje ikke det? Jeg må kunne hive den bak i bilen uten for mye drama også.
Jeg fant TFK Joggster Adventure som et tips på en annen side, den kan også se ut som et godt alternativ, men den er visst ikke i produksjon lenger så da må jeg kjøpe brukt og risikere å ikke finne reservedeler...
 
Har hatt Emmaljunga med store hjul. Arvet, så litt usikker på type, men googlet Emmaljunga Mondial, og den ligner. Beste vogna på snø og grus, i alle fall i barselgruppa min. Håndtaket er veldig justerbart og passer fra barn 4 år til pappa 1,95 cm. Kan snus forover og bakover. Vi må ta av hjul for å få plass i bil, og det er enkelt (liten bil).

Hjulene er parallelle, faste og store, det er det som gjør dem god på snø. I tillegg gjør hjulene at hjul festet er litt høyere over snøen, og snø setter seg ikke så fast i hjul. Prøvde på en med ikke parallelle hjul, som kunne svinge, og mindre i størrelse. Disse skulle være bra på grus og snø, men de er laaangt unna den nevnt over.
 
Vi har en babyjogger fra brødrene vi tenker bruke, bør vel sjekke om den er i ordne etterhvert :p
 
Jeg elsker å være tidlig ute med ting, så vi har allerede bestilt Cybex, Platinum Line Priam. Bestilte en pakke med babybilstol som også passet til. Har null erfaring med vogn, siden dette er første barnet, men synes den virket fin og lett å håndtere ☺️
 
Den ser så bred ut, men den er kanskje ikke det? Jeg må kunne hive den bak i bilen uten for mye drama også.
Jeg fant TFK Joggster Adventure som et tips på en annen side, den kan også se ut som et godt alternativ, men den er visst ikke i produksjon lenger så da må jeg kjøpe brukt og risikere å ikke finne reservedeler...
Tror ikke den er bredere enn «vanlig», men den er bredere enn feks Bugaboo fox. Den er 69 cm bred, så går gjennom en vanlig dør og feks inn på trikken :) Vi har brukt vår mye, og er superfornøyd. God å jogge med! Og store hjul som kommer frem overalt. Ikke like god kjøpesenter/shoppingvogn, men helt ok der også.
 
  • Liker
Reactions: TKW
Back
Topp