Vogn

Trekløver89

Glad i forumet
❤Januarlykke 2022❤
Noen som har tips til vogn ? Jeg har en på 16 mnd når baby kommer . Jeg vil ha en vogn som er ved siden av hverandre men som også kan ha bag delen mot meg . Sitte delen må tåle opp til 22 kg . Noen som har tips ? :)
Må helst være lett og kjøre

Vi har kjøpt Bugaboo donkey fordi den er lettere enn tilsvarende vogner. Den er også ekstremt mye mindre sammenlagt. De fleste tvillingvogner har liggedelen mot deg.

Du kan fint klare det med en babyjogger citi mini gt for eksempel. Kommer ann på hvor mye du tror du kommer til å bruke begge to.

For vår del så skal vi ha tvillinger så enkelvogn er ikke er alternativ og begge må ha like god plass.

TFK er 10kg tyngre enn bugaboo for eksempel. Det orker jeg ikke, selv om TFK er en av mine favoritter som enkel vogn.

Vi får akkurat 2 år mellom våre minste og kommer også til å gå for bugaboo donkey. Hadde den til mine 2 elste og var veldig fornøyd. Elsker at den kan gjøres om til enkeltvogn.

Jeg hadde tatt bugaboo donkey!
Prøvde meg på tanken da eldste vil være 2.5 år når baby blir født men innser jo at vi aldri bruker vogn til 2 åringen så vil være merkelig om vi må begynne med det om 6mnd. Så her blir det ståbrett av noe slag.

Jeg hadde tatt bugaboo donkey!
Prøvde meg på tanken da eldste vil være 2.5 år når baby blir født men innser jo at vi aldri bruker vogn til 2 åringen så vil være merkelig om vi må begynne med det om 6mnd. Så her blir det ståbrett av noe slag.
Storesøster her er 3 nesten, mår babyen kommer. Men ser for meg en høst med syk storesøster og en stk baby som skal trilles. Så her tok jeg ingen sjanser :p storesøster elsker fortsatt å sitte i vogn å slappe av :joyful:

Storesøster her er 3 nesten, mår babyen kommer. Men ser for meg en høst med syk storesøster og en stk baby som skal trilles. Så her tok jeg ingen sjanser :p storesøster elsker fortsatt å sitte i vogn å slappe av :joyful:

Been there done that :hilarious: Eller bare at man er alene på ettermiddagen og babyen MÅ ut i vogn for å sove. Her var den en periodet å enten stå på badet med white noise og lyset av med eldste plassert foran tv, eller trille. Var vi hjemme kunne hun sove i sele i stua, men ble for spennende med broren hjemme. Vi har også 3 år mellom.

Been there done that :hilarious: Eller bare at man er alene på ettermiddagen og babyen MÅ ut i vogn for å sove. Her var den en periodet å enten stå på badet med white noise og lyset av med eldste plassert foran tv, eller trille. Var vi hjemme kunne hun sove i sele i stua, men ble for spennende med broren hjemme. Vi har også 3 år mellom.
Nettopp ja:hilarious: da regner jeg med at Donkey ikke er noe dårlig valg:cool:

Noen som har sett vogner som er litt høyere? At baby kommet lenger opp liksom? Synes feks Bugaboo så er vaffelen så langt nede?

Noen som har sett vogner som er litt høyere? At baby kommet lenger opp liksom? Synes feks Bugaboo så er vaffelen så langt nede?

Mulig Cybex har litt høyere bag, babyjogger city elite med bag blir høy, utgått modell som finnes på Finn Stokke Trailz har også høyt plassert bag. Bagen på Emmaljubga nxt90 er også litt høyere enn bugaboo. Det samme vil gjelde Britax Smile og Britax GoBig2 eller GoNext har høy bag - men betydelig lavere plassert sittedel. Tfk Mono Kombi har også høy bag.
Og Uppababy vista kan ha egne adaptere for å få både bag og sittedel høyere, kjempegod vogn, spesielt i urbane strøk

Med det sagt - jeg har ikke sett på dette som et veldig viktig krav i mitt vognkjøp. Mye fordi bagen brukes en ganske kort periode og fordi barna ikke veier så altfor mye i bag-perioden.
Til eksempel har mine barn brukt bag i 4,5 mnd og 3 mnd (brukt egentlig ikke vogn de første mnd pga kolikk og vognskrekk på baby nr 2).
Vil si det vanligste er å bytte rundt 6mnd, litt avhengig av hvor godt babyen trives med bag.

Sjekk da hvor høy sittedelen er, for denne blir fort brukt i 2-3 år og denne er det aller viktigst å være fornøyd med :)

Last edited:

Det fungerer helt fint synes jeg :)
Med det sagt: BritaxGoBig2 og TFK Mono Kombi, Emmaljunga Edge duo, Thule urban Glide eller Babyjogger City elite er et level opp når det gjelder snøføre.
Sjekk hvilke vogner mammaene rundt deg bruker, ser du mange som har gått for bugaboo tror jeg nok det også fungerer fint nok for finnmarksføre.
Jeg hadde Bugaboo Buffalo som har like hjul som Donkey til min eldste, han ble født i 2018 i januar så det året hadde vi sprøtt nok finnmarkstilstander på vinteren her nede på Østlandet, med to meter snø som ble liggende helt til april. Så vil si jeg fikk trilla myyye i snøføre og den fungerte veldig bra. Synes den lille rista litt mye oppi det på tjukk holke, men det hadde kanskje blitt sånn med en liten nyfødt i de fleste vogner.
Med det sagt synes jeg Tfk Mono kombi og Thule urban glide var mye bedre i terreng og snø. Disse vognene mangler dog en del av egenskapene til Donkey (feks vendbar sittedel som er ergonomisk og søskenfunksjon).

Hvordan er donkey på vinteren?
Kommer alltid en hel del snø i Finnmark :dead:
Det fungerer helt fint synes jeg
Med det sagt: BritaxGoBig2 og TFK Mono Kombi, Emmaljunga Edge duo, Thule urban Glide eller Babyjogger City elite er et level opp når det gjelder snøføre.
Sjekk hvilke vogner mammaene rundt deg bruker, ser du mange som har gått for bugaboo tror jeg nok det også fungerer fint nok for finnmarksføre.
Jeg hadde Bugaboo Buffalo som har like hjul som Donkey til min eldste, han ble født i 2018 i januar så det året hadde vi sprøtt nok finnmarkstilstander på vinteren her nede på Østlandet, med to meter snø som ble liggende helt til april. Så vil si jeg fikk trilla myyye i snøføre og den fungerte veldig bra. Synes den lille rista litt mye oppi det på tjukk holke, men det hadde kanskje blitt sånn med en liten nyfødt i de fleste vogner.
Til sammenligning har jeg hatt Tfk Mono kombi og Thule urban glide som er mye bedre i terreng og snø. Disse vognene mangler dog en del av egenskapene til Donkey (feks vendbar sittedel som er ergonomisk og søskenfunksjon).

Back
Topp