Vogn

Peonen

Elsker forumet
Snøfnuggene 2018
Junilykke 2020 ♡
Kanskje litt tidlig, men jeg liker å forberede meg.

Hvor store er barn når de slutter med vogn? :p
Har en fra før som blir ca 2,5 år når neste kommer, og per nå liker han godt å sitte i vogna på vei hjem fra barnehagen. Men han klarer fint å gå også.
Har emmaljunga deluxe duo som står i barnehagen som jeg elsket bagdel på, og en britax sportvogn som vi bruker nå.
Spørsmålet er om vi skal selge begge og kjøpe bugaboo donkey søskenvogn, eller om man skal prøve seg på søskenbrett bare.
Jeg er alene en del ettermiddager, så avhengig av å få han med meg :p
 
Forrige sluttet da han var 3 år
Denne gangen blir det trolig søskenvogn, siden lillemor er 2.5 når babyen kommer og jeg ikke kjører bil. Tror det blir pes å gå helt til helsestasjonen med begge barna hvis jeg skal løpe etter en 2åring som kanskje ikke alltid vil gå der jeg har tenkt
 
Forrige sluttet da han var 3 år
Denne gangen blir det trolig søskenvogn, siden lillemor er 2.5 når babyen kommer og jeg ikke kjører bil. Tror det blir pes å gå helt til helsestasjonen med begge barna hvis jeg skal løpe etter en 2åring som kanskje ikke alltid vil gå der jeg har tenkt
Nei det er noe med det :p veldig lettvint å kunne bare sette de i vogna da! Eller om jeg må trille en tur på ettermiddagen eller ja.. aner jo ikke hva rutinene blir men :p
Og den bugaboo donkey kan jo brukes til bare en også :)
 
Jeg hadde søskenvogn på mine og det ble faktisk brukt. Det er noe med slitne små etter bhg og gjerne høstligt etterhvert, kanskje også snø og vind. Når de sitter i vogna prater jeg mer med dem også.
Brukte vogn til de var 3år, faktisk liker han å sitte i vogn enda han på 4. Men foretrekker at han går :)

Her er de begge så store når mini kommer, så skal skaffe oss en rimelig enkel vogn fra finn tenker jeg.
Hadde en helt ny Emmaljunga sist, så har en pekepinn på hva jeg ønsker i den nye vogna.
Etterhvert vil jeg kanskje ha sånn joggevogn egentlig ... noen som har erfaring med dem? Er de gode å faktisk jogge med? Hvordan er liggestilling? Hvor stor må barne være- ser jo for meg shaken baby igjen jeg :eek:
 
Har både buffalo og donkey. Mellomste blir 2 år 9 mnd når babyen kjem, veit han kjem til å ville både sitte i vogn og sove i vogn til ut på høsten.
 
Solgte vognen vi hadde nylig, har ikke brukt siden lille var 2,5 år ca. Nå bruker vi sykkelvogn.

Det blir enkel vogn her og dobbel sykkelvogn. Og kanskje ett brett i reserve. Storebror er 3,5 år når baby kommer. Synes planen din høres lur ut
 
Last edited:
Vi har både simo vogn og City babyjogger. Minste er blir rundt 2 og 8-9mnd, så burde kanskje hatt søskenvogn. Hadde det når minstemann kom, da var storesøster 1 og 10 mnd. Og den ble egentlig veldig lite brukt. Så tror heller jeg går for søskenbrett denne gangen.
 
Vår blir 2 år og 4 mnd når baby kommer. Vi har heller ikke bil, så jeg lurer veldig på hva som blir best for oss. Pleier ikke å ha gutten sovende i vogn nå, men med ny baby blir det kanskje mer behov for å gjøre ærender på dagtid når han skal sove? Samtidig sluttet fetteren hans å sove i pinsen, da var han bare 2 år og 6 mnd så spørs hvor lenge det er behov. Til neste vinter er han jo fremdeles under 3... men hvor digg er det å trille søskenvogn i snøen da?
 
Vår blir 2 år og 4 mnd når baby kommer. Vi har heller ikke bil, så jeg lurer veldig på hva som blir best for oss. Pleier ikke å ha gutten sovende i vogn nå, men med ny baby blir det kanskje mer behov for å gjøre ærender på dagtid når han skal sove? Samtidig sluttet fetteren hans å sove i pinsen, da var han bare 2 år og 6 mnd så spørs hvor lenge det er behov. Til neste vinter er han jo fremdeles under 3... men hvor digg er det å trille søskenvogn i snøen da?
Finnes ikke digg :p Mine to eldste er 16-17 måneder imellom, og jeg hadde en heftig vinter i høye snøskavler:nailbiting: vinteren etter da eldste var 2,5 år så hadde jeg heller den største av de i mei tai på kroppen. Merka knapt vekta i forhold. Jeg er glad i å bære da, og alle barna mine har alltid elsket å bli bært i mei tai. :Heartred Det var ihvertfall mye lettere enn å trille den dobbeltvogna i snøen.
 
Vår blir 2 år og 4 mnd når baby kommer. Vi har heller ikke bil, så jeg lurer veldig på hva som blir best for oss. Pleier ikke å ha gutten sovende i vogn nå, men med ny baby blir det kanskje mer behov for å gjøre ærender på dagtid når han skal sove? Samtidig sluttet fetteren hans å sove i pinsen, da var han bare 2 år og 6 mnd så spørs hvor lenge det er behov. Til neste vinter er han jo fremdeles under 3... men hvor digg er det å trille søskenvogn i snøen da?
På Donkey kan du ta vekk eine delen slik at vogna berre er litt breidare enn ei vanlig vogn. Eg kjører til bhg, slik at det er bare i helgane og i sommer eg kjem til å få bruk for heile vogna.
 
Eldste er over 3 når babyen kommer, så egentlig kan babyen overta vogna fra Stokke som storesøster har brukt til nå. Meeen siden dette blir en sommerbaby har jeg litt lyst å se etter en brukt Bugaboo som har bedre solskjerming:)
 
Finnes ikke digg :p Mine to eldste er 16-17 måneder imellom, og jeg hadde en heftig vinter i høye snøskavler:nailbiting: vinteren etter da eldste var 2,5 år så hadde jeg heller den største av de i mei tai på kroppen. Merka knapt vekta i forhold. Jeg er glad i å bære da, og alle barna mine har alltid elsket å bli bært i mei tai. :Heartred Det var ihvertfall mye lettere enn å trille den dobbeltvogna i snøen.
Jeg bar gutten frem til han var litt over ett år, men vet ikke om han ville akseptert det nå. Pluss at jeg er livredd for å falle på isen da, må isåfall finne en lur løsning med brodder. Uansett noe å finne ut av!
 
Jeg har en nydelig Bugabo Cameleon☺️
 
Back
Topp