Vogn :)

Står mellom bugaboo buffalo, Stokke trailz og emmlajunga Edge duo. Noen innspill?
Velger du edge bør du ta med svingbare hjul hvertfall (sånn som den jeg la ut bilde av høyere opp).
Ellers er alle tre fine vogner på hver sin måte. Så det blir nesten bare smak og behag.
 
Jeg har prøvd mye! . men tar bare de jeg brukte nå sist :p hadde Brio Happy i starten. Men syntes den var sykt tung . Pluss jeg hadde en baby som NEKTET å ligge i vogn på turer. Men når jeg prøvde sportsdelen gikk d supert Da var han 3 mnd.. ( han låg helt flatt,). Så jeg byttet den ut med BJ City Elite.. fantastisk vogn! Men den irriterte meg grønn da den er brei på bakhjula. Så når jeg brukte den på shopping sto den fast mellom hyller o.l. SÅ jeg bytta til BJ city mini gt. Men syntes den ble for stiv også, så nå har jeg Emmaljunga scooter. Men den kan jo ikke brukes til baby :p Jeg har SYKT lyst å prøve britax go til neste baby. Sving hjul og super demping.. hadde jeg kunne brukt d jeg vil på vogn hadde det blitt bugaboo buffalo.
Jeg ble også sprø av at elite er så brei over bakhjula. Helt håpløst.
Og gt har jo ikke fotbrett, det må man ha synes jeg.
Vi har også bare sportsvogn nå, emmaljunga buddy s. Så det må bli en ny bagvogn.
Kunne tenkt meg å prøve britax go big jeg. Fantastisk fjæring. Samtidig synes jeg den er litt stor.

Kommer nok til å gå for emmaljunga viking med bare bag. Om jeg liker den kjøper jeg sportsdelen senere, enten ny eller brukt.
Med bare bag koster den 6200, så det skal jeg klare.
 
Vogner jeg kunne tenkt meg:

Emmaljunga viking
Stokke trailz
Britax smile
Britax go/next/big
Mountain buggy terrain/ UJ
Emmaljunga super nitro/viking

Tror det er de:)

Og som ekstravogn: bugaboo bee
 
Jeg sugler etter bugaboo donkey :D her regner jeg ikke med vi trenger søskenvogn da det blir mest 3 år mellom de :)
 
Jeg sugler etter bugaboo donkey :D her regner jeg ikke med vi trenger søskenvogn da det blir mest 3 år mellom de :)
Jeg tenker også at søskenvogn blir unødvendig, blir 3 år og 3 mnd mellom dem.
Men jeg kunne tenkt meg en sånn her: https://mountainbuggy.com/no/Products/freerider-stroller-board#.V_9MxnShzqA

Den ser mye smartere ut enn et vanlig søskenbrett, og jenta mi elsker å sparkesykle.

Eneste er at den ikke passer til alle vogner, så da må jeg velge en som passer til.
 
Hva tror dere om vognbehov ved 2 år mellom? Er så usikker på om jeg skal ha ståbrett eller søskenvogn. Evt. trille til støstemann og minste i bæresele.. Noen som har barn med 2 års forskjell?
 
Hva tror dere om vognbehov ved 2 år mellom? Er så usikker på om jeg skal ha ståbrett eller søskenvogn. Evt. trille til støstemann og minste i bæresele.. Noen som har barn med 2 års forskjell?
Jeg er i samme situasjon. Har bestemt oss for å kjøpe et søskenbrett til vogna vi allerede har. Det er et sete på søskenbrettet, så hun kan sitte om hun ikke orker å stå hjemover. Bor ikke så langt fra barnehagen så tenker at vi prøver oss på det og evt kjøper en brukt søskenvogn på finn dersom vi får behov. Da kan man jo få den på dagen.
Har vurdert bugaboo donkey. Den kan nemlig slås "sammen". Så hvis jeg bare skal ut med minstemann kan man ta bort sportsdelen til storesøster og gjøre vognen smalere.
 
Jeg er forresten veldig fornøyd med vår TFK joggster twist :) Gleder meg til å ta ned bagen igjen:)
 
Hva tror dere om vognbehov ved 2 år mellom? Er så usikker på om jeg skal ha ståbrett eller søskenvogn. Evt. trille til støstemann og minste i bæresele.. Noen som har barn med 2 års forskjell?

Her blir det også nesten to år, 22 mnd mellom. Usikker på hva vi velger. Søskenvognene blir jo så breie/store. Samtidig liker jenta mi å sitte i vogn :) tror vi får se når det nærmer seg :)
 
Her blir det også nesten to år, 22 mnd mellom. Usikker på hva vi velger. Søskenvognene blir jo så breie/store. Samtidig liker jenta mi å sitte i vogn :) tror vi får se når det nærmer seg :)
Jeg ville nok heller gått for BabyJogger City Select. Den er smalere, der sitter de i dybden :) Er den vogna jeg vurderer hvis det blir søskenvogn. Men jeg er fortsatt usikker på om vi får behov for det..
 
Angrer på at jeg kjøpte Brio et-eller-annet vogn med første.. :-( Den er nok vanskelig å selge også, så blir nok stuck med den og en Tfk vi har. Så har en med 3 hjul og en med 4 hjul, og det er jo greit :) Har også en Carrena trille vi var veldig fornøyde med. God å ta med på ferier når juni-gullet sitter selv.
 
Hva tror dere om vognbehov ved 2 år mellom? Er så usikker på om jeg skal ha ståbrett eller søskenvogn. Evt. trille til støstemann og minste i bæresele.. Noen som har barn med 2 års forskjell?
Kommer til å kjøpe søsken del til vogna vi allerede har (stokke) tenker jeg nå.
Men vi får se til sommeren om et brett kan passe bedre da :)
 
Vi har sett oss ut Stokke Trailz. Har flere vennepar som anbefaler den, og den er jo rålekker! :D
 
Er det noen spesielle butikker eller nettbutikker med bra utvalg og priser på vogner og evt bilstoler? :)
 
Mountain buggy uj har jeg lyst på, men har faktisk ikke helt satt meg inn i vognverden denne gangen.
 
Har Simo duo :) brukte den til dei to eldste, og skal bruke den til knøttet i magen og. Veldig fornøgd med den! Skal aldri byttes ut :smiley-bounce012
 
Er det noen spesielle butikker eller nettbutikker med bra utvalg og priser på vogner og evt bilstoler? :)
Det lønner seg å følge med litt. De aller fleste butikker har tilbud fra tid til annen.
Jeg har gjort bra kjøp i mange nettbutikker.
Ellers er det jo Babycare, Babyshop og Barnas hus som er er de store kjedene.
Kan være greit å kjøpe der om du vil ha muligheten til å gå innom og be om hjelp.
Når det gjelder utvalg i butikk synes jeg Barnevognhuset Rudo har stort utvalg.
 
Back
Topp