Vogn?

Jeg sikler veldig på emmaljunga Edge duo! har trilla mange forskjellige vogner og er 100% sikker på at jeg må ha 2 svingbare hjul foran da jeg syntes de er lettere og ha med og gjøre! Så blir med understellet duo s!

Jeg har veldig lyst på Emmaljunga Edge duo denne gangen også, men den er dyr da. Så kunne jeg tenkt meg Basson Baby vogn, pga at bagen er veldig stor og kan brukes kjempelenge. Den er rimelig, men sikkert umulig å få plass til i bil pga størrelsen.

Våre krav er at vogna har 4 faste dekk, at de er luftfylte, at det er forholdsvis høyt fra bakken og opp til bagen, at man kan ta av handlenettet/kurven, vendbart styre, lang bag og at det er god lufting i bagen.

Vi vet ikke enda, er førstegangs så har lite peiling i denne vognjungelen:p men har sett litt på tfk og MB og babyjogger men har ikke sett eller prøvd de så vet ikke hvordan de er. Men mine kriterier er at den er lett kjørt og go å kjøre i skog og mark som i byen. Også må den ta liten plass siden vi har hund og da blir det litt trangt om plassen bak med både bur og vogn :p også vil vi helst ha en vogn som kan brukes lenge:)

Vi står mellom Bugaboo Donkey og Bugaboo Buffalo:) Pro Donkey er muligheten for søskenvogn om vi skulle slumpe til å være så heldige å få to barn tett og kurv som i Mono-versjonen er fin til veske og stash :) Pro Buffalo er at den er noe smalere og dermed kanskje lettere å håndtere i det daglige, ellers er de veldig like hva gjelder muligheter for svingbare eller låste forhjul, kan pakkes sammen til relativt små (plass i bilene), stødige og med lavt tyngdepunkt, gode hjul og demping, stor plass under vognene til den lille hunden vår. Bor sånn at vi både kommer til å gå endel i marka med vognen, mye bakker her så trenger gode bremsemuligheter, samt at jeg også kommer til å gå mye rundt i byen og trenger en lett håndterlig vogn :) er mye å tenke på, altså... Bruker venninner som referanser på hva de har av erfaringer med de ulike vognene, og har kommet frem til at det i hvert fall må bli Bugaboo, og vi heller mot Donkey i størst grad :)

Vi vet ikke enda, er førstegangs så har lite peiling i denne vognjungelen:p men har sett litt på tfk og MB og babyjogger men har ikke sett eller prøvd de så vet ikke hvordan de er. Men mine kriterier er at den er lett kjørt og go å kjøre i skog og mark som i byen. Også må den ta liten plass siden vi har hund og da blir det litt trangt om plassen bak med både bur og vogn :p også vil vi helst ha en vogn som kan brukes lenge:)
Vi har også hund og tenkte på dette med plass da vi hadde vår første. Vi valgte TFK da denne er mindre sammenlagt en MB. Er fornøyd med TFKen men syns det er et stort minus at kurven under er vanskelig å komme til når en bruker sportsdelen. Ellers syns det var et stort minus at en ikke kunne ha sportsdelen begge veier, for syns de er små når de begynner med denne, og da er det godt for de å se mor. Men nå finnes Multi-X baggen, og hadde helt klart gått for denne baggen i stede for quick fix. En ting jeg liker veldig godt med TFKen er hvor stor sportsdelen er, noe som er flott hvis de skal sove i vogn i barnehagen.

Dessverre er vår TFK knekt (mange flyturer og harde håndvendiger når den pakkes inn i bilen, så vi er på let igjen.... For meg er det et stor ankepunkt dette med en liten kurv samt vanskelig å komme til i sportsdel.

Vi står mellom Bugaboo Donkey og Bugaboo Buffalo:) Pro Donkey er muligheten for søskenvogn om vi skulle slumpe til å være så heldige å få to barn tett og kurv som i Mono-versjonen er fin til veske og stash :) Pro Buffalo er at den er noe smalere og dermed kanskje lettere å håndtere i det daglige, ellers er de veldig like hva gjelder muligheter for svingbare eller låste forhjul, kan pakkes sammen til relativt små (plass i bilene), stødige og med lavt tyngdepunkt, gode hjul og demping, stor plass under vognene til den lille hunden vår. Bor sånn at vi både kommer til å gå endel i marka med vognen, mye bakker her så trenger gode bremsemuligheter, samt at jeg også kommer til å gå mye rundt i byen og trenger en lett håndterlig vogn :) er mye å tenke på, altså... Bruker venninner som referanser på hva de har av erfaringer med de ulike vognene, og har kommet frem til at det i hvert fall må bli Bugaboo, og vi heller mot Donkey i størst grad :)
Vi heller også mot Donkey for har hørt mye bra om den :) Hvor skal du kjøpe vognen? Jeg har hørt det lønner seg å importere fra utlandet, men har ikke fått sjekket noe opp i det.

Lånte en Emmaljunga Edge Duo de første mnd. Kjempegod vogn å trille, og god plass i bagen. Men synes den var tung og tok mye plass i bilen. Også litt vanskelig å manøvrere mellom hyllene på butikken. Kjøpte Easywalker Qtro fordi den tar så liten plass sammenlagt, har stor sportsdel, er veldig lett å trille, lufthjul, låsbare framhjul. Men savnet å kunne snu sportsdelen, for å ha barnet sittende mot meg. Drømmer om en Bugaboo Buffalo, men har ikke mulighet til å bruke så mye penger på ei vogn! Kanskje om jeg finner en brukt, men synes de er dyre da også.

Vi heller også mot Donkey for har hørt mye bra om den :) Hvor skal du kjøpe vognen? Jeg har hørt det lønner seg å importere fra utlandet, men har ikke fått sjekket noe opp i det.
Hørt at noen har bestilt enten fra Sverige eller Danmark tror jeg, noe billigere der visstnok? Jeg tror vi kommer til å kjøpe den fra Barnas Hus, egentlig. Meen det kan jo være en ide å sjekke opp litt andre muligheter om det faktisk er litt å spare da! :) den er jo sabla dyr, med tilbehøret osv som jeg har tenkt meg havner det på nesten 13tusen... Det er mye for en vogn! Men det er jo også det viktigste og det vi kommer til å bruke hver dag og være avhengig av at møter kravene våre :) (prøver å rettferdiggjøre det for meg selv, haha) <3

Vi har BabyJogger City Elite. Den er liten sammenlagt og er veldig fornøyd. Svært stødig til å være trehjuling, fungerer fint på noe ulent terreng :-)

Vi har også hund og tenkte på dette med plass da vi hadde vår første. Vi valgte TFK da denne er mindre sammenlagt en MB. Er fornøyd med TFKen men syns det er et stort minus at kurven under er vanskelig å komme til når en bruker sportsdelen. Ellers syns det var et stort minus at en ikke kunne ha sportsdelen begge veier, for syns de er små når de begynner med denne, og da er det godt for de å se mor. Men nå finnes Multi-X baggen, og hadde helt klart gått for denne baggen i stede for quick fix. En ting jeg liker veldig godt med TFKen er hvor stor sportsdelen er, noe som er flott hvis de skal sove i vogn i barnehagen.

Dessverre er vår TFK knekt (mange flyturer og harde håndvendiger når den pakkes inn i bilen, så vi er på let igjen.... For meg er det et stor ankepunkt dette med en liten kurv samt vanskelig å komme til i sportsdel.

Takk for god tilbake melding :)
Ja liker ikke det at man ikke kan ha de begge veier jeg heller for vil jo ha øyekontakt med barnet :) men liker at den er go i ulendt terreng me tanke på vi går nye tur me hund i skog og mark :) men får se hva det blir til :)

Hvilken vogn vil dere ha, og hvorfor? Hva er viktig når du velger vogn?

Vi vil ha emmaljunga mondial deluxe. Det er en litt dyr vogn, men synes deffinitivt det var den flotteste i butikken. Det er viktig for oss at det er duo-vogn så den kan brukes lengst mulig. Det er også viktig at den har en del plass, og ikke minst vil vi unngå de grusomme plasthjula nesten alle vognene har om dagen! De gamle hjula er mye mer anvendelige synes jeg, og dessuten foretrekker vi den "gammeldagse" stilen :)

Jeg sikler veldig på emmaljunga Edge duo! har trilla mange forskjellige vogner og er 100% sikker på at jeg må ha 2 svingbare hjul foran da jeg syntes de er lettere og ha med og gjøre! Så blir med understellet duo s!
Du kommer nok ikke til å angre med duo s understell.. :) Vi var veldig fornøyd, så lett å manøvre. Eneste jeg ergra meg litt over, var når jeg skulle (eller HVIS jeg skulle) trille vogna etter meg, hvis det var sol eller noe, da hengte hjula seg litt opp, og vogna for litt sidelengs og vibrerte.. Jeg var inne å klaga ihvertfall to ganger, det var ett eller annet som måtte smøres ofte. Vart litt bedre da.

Jeg har en bugaboo cameleon fra første unge I 2012. Men brukte akkurat 11.000 på en ny bugaboo, denne gang buffalo, passer mye bedre med terrenget ute på bygda her. Lett og trille og super lett og reise med, viktig når jeg har familie rundt om i hele Norge! Men jeg også sliter med at det må rettferdiggjøres. Det er mye penger for en vogn. Og spesielt når man har en fullt brukbar en fra før (bare feil modell) huff:-/ men jeg får bare prøve og selge den og veie opp for utgiften med en ny.. har vel innsett at jeg har vogndilla. Morsomt og ha utstyr man ikke skjemmes over når man først skal ha en baby man er såå stolt over!

Last edited:
Har Emmaljunga - valgt pga kvalitet og stødighet i vinterNorge siden den vart kjøpt til vinterbaby i fjor

Går og sikler på bugaboo buffalo, var innom barnas hus i dag og var SÅ nær på å bare bestille den. Men åh det er mye penger.

Hvilken vogn vil dere ha, og hvorfor? Hva er viktig når du velger vogn?
Jeg har kjøpt Emmaljunga Duo Combi Edge (eller hva den nå heter) med classic chrome understell. Har hatt den vogna med de to andre også. En skikkelig solid vogn som funker like bra på kjøpesenter som på stier og grusveien. Enkel å legge sammen, men er ikke blant de letteste. God plass for babyen og enkel å manøvrere. Superfornøyd!

Husk at både bag og sportsdel er mye mindre i donkey enn i buffalo bare - vogna vil ikke vare like lenge. Både bag og sportsdel er mye smalere, som gir mindre plass til pose og barn. Veldig gode vogner da - blir en bugaboo på oss også :happy:

Me har Emmaljunga Edge Duo etter første.
Har bestilt Bumbleride Indie twin denne gangen då storesøster blir 22mnd når baby kjem :-)

Back
Topp