Vogn?

Førstebebi1

Blir kjent med forumet
Hva bør vi som får vinterbebi velge tro? Jeg har sett litt på Emmaljunga super viking. Noen som kjenner den vogna?
 
Det viktigste rådet jeg har fått om vogn på vinterføre er at man velger 4 hjul så man ikke må lage spor to ganger i snøen. Vi har sett på Emmaljunga Mondial Duo på nett. Skal i butikk og kikke i morra nårvi har vært på oul :) Har hørt at den kan være litt tung, så det kan jo hende vi ombestemmer oss.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Eg har også sett på Super Viking! Men trur ikkje det fins vinterhjul til den, som det gjør til Viking.. Eg bur midt i byn, så tviler på at eg kjem til å trille så veldig masse i djup snø, så tenker det går greit.
 
Vi har kikket en del på silvercross elegance, men har ikke bestemt oss 100 %. Men alt tyder på at vi vil velge den.
 
Alt kommer an på hvor du bor og hva du skal bruke vognen til.
Jeg har valgt en vogn som har store hjul, lettere å kjøre i snø da. Vognen har og stor plass til sovepose ol. Det største minuset er at vognen tar stor plass i bil og at den er litt tung
 
Jeg tror også det lureste er å tenke over hvordan forholdene er der du skal bruke vogna og hva du skal bruke den til.

Vi har emmaljunga edge duo. Vi hadde ikke bil så den brukte vi til alt. Den er tung, men ikke plagsomt tung. Den er solid og jeg følte den var helt trygg. Hun brukte den fra nyfødt til hun sluttet å sove på dagen like før hun ble 3 år. Det vises ikke på den at den er brukt, bortsett fra på hjulene.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Viktigste er å se på hva slags vogn du har behov for..
Men.. Jeg ville uansett valgt en med romslig bagdel siden de blir født på høst - skal ligge mye i bagen hele vinteren så da er det godt med litt plass :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi skal kjøpe ny TFK joggster twist :) Elsker den vogna, brukte den til aug baby sist og har ikke hatt noe problem på føre, låste bare forhjulet ;)

Masse lykke til i vognvalg :)

sendt fra Note 3 - sengekos
 
Her blir det emmaljunga city cross (arvegods). Jeg synes det har vært en fin vogn både sommer og vinter. Har til og meg brøytet litt snø med kurven som henger under vognen en vinter for to årsiden da det var ufattelig mye snø i en periode ;)
 
Sniker fra august/september. :)

Vi har valgt Brio Happy Duo med lufthjul.
Hadde Emmaljunga Edge sist og skulle egentlig kjøpe en slik denne gangen også, men ombestemte meg fort da jeg var å så på Brioen.
Jeg synes de to vognene er veeeeldig like. Ble veldig positivt overrasket av Brio.
Bagdelen til Brio er 5cm kortere enn på Emmaljungaen, men Brioen er lettere. Også er Brio en del billigere.

Vi kjøpte på tilbud, da fikk vi komplett Brio Happy for halve prisen av Emmaljunga Edge/mondial. :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi hadde Edge duo til første. Jeg syntes det ble for tung, og trangt med så "stor" vogn i bilen.
Denne gangen har vi kjøpt easywalker Qatro :)
 
Jeg har kun erfaring fra barnehagen, men tenkte å kjøpe emmaljunga citycross fordi den er lett og kan brukes overalt. Den er fin å se på og har en del løsninger som brio ikke har.

-Fra appen-
 
Jeg har kun erfaring fra barnehagen, men tenkte å kjøpe emmaljunga citycross fordi den er lett og kan brukes overalt. Den er fin å se på og har en del løsninger som brio ikke har.

-Fra appen-
Hvilke løsninger har den som Brio ikke har?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hvilke løsninger har den som Brio ikke har?


Sent from my iPhone using BV Forum
Er noe med kurven under som jeg ikke husker, div lommer her og der, myggnetting i kalesjenen, medfølgende regntrekk. Er det jeg har bitt meg merke i :) Størrelse på bag husker jeg ikke. Det er ikke ting som betyr noe i det store bildet, men småting som jeg liker :) Regntrekket til Brio koster 300-400 kr og når vogna er noen tusen billigere så sparer man jo selvfølgelig på det likevel.

La merke til en vogn jeg ikke likte i en bhg jeg jobbet i, og den var tilfeldigvis brio. Etter det har jeg ikke sett så mye på dem. Jeg veit jo ikke hvor gammel den vogna var, årsmodell osv, og det er et par år siden allerde. Husker ikke hva jeg ikke likte med den en gang :p Brio er gode vogner det. Tror likevel jeg foretrekker emmaljunga.

-Fra appen-
 
Er noe med kurven under som jeg ikke husker, div lommer her og der, myggnetting i kalesjenen, medfølgende regntrekk. Er det jeg har bitt meg merke i :) Størrelse på bag husker jeg ikke. Det er ikke ting som betyr noe i det store bildet, men småting som jeg liker :) Regntrekket til Brio koster 300-400 kr og når vogna er noen tusen billigere så sparer man jo selvfølgelig på det likevel.

La merke til en vogn jeg ikke likte i en bhg jeg jobbet i, og den var tilfeldigvis brio. Etter det har jeg ikke sett så mye på dem. Jeg veit jo ikke hvor gammel den vogna var, årsmodell osv, og det er et par år siden allerde. Husker ikke hva jeg ikke likte med den en gang :p Brio er gode vogner det. Tror likevel jeg foretrekker emmaljunga.

-Fra appen-

Okei. Ja, jeg også liker Emmaljunga, så jeg er veldig spent på om jeg blir fornøyd med Brio. :)

Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi har vært på Liten i Tønsberg og sett på Emmaljunga og Brio i dag. Tror største forskjellen er utseende og pris. Briobagen er noen cm kortere så du har kanskje litt mindre plass til vognpose oppi, evt må bytte til sportsdelen litt tidligere. Resten virker det som er kun smak og behag (evt pris) som gjør at man velger mellom de to. Vi liker aller best Emmaljunga Mondial Deluxe av utseende, men den har lufthjul som er tyngre og evt kan punktere. Fordelen med Duo S-hjulene er at de er svingbare (men kan låses rett fram og vedlikeholdsfrie. Ulempen er at de gir litt "hardere" kjøring og lager dobbelt spor i snøen, framhjula står litt tettere enn bakhjula. Og så synes vi ikke de er like fine (litt plastfølelse på hele det understellet).

Så vi har ikke helt bestemt oss. Men det nærmer seg :)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Skal ikke være lett altså! Jeg trodde jeg hadde bestemt meg, men er usikker..

-Fra appen-
 
Helle meir og meir mot Brio Smile. Har liksom alt eg e ute ette i ei vogn, samtidig så eg kan bruka da setet me har, og klikka rett på understellet :p

images


25753.jpg
 
Jeg har falt helt for Britax B smart, ganske lik brio sin :) og den fyller alle våre kriterier :) fikk han i butikken å ta en demo med den vogna, og jeg ble frelst etterpå :p
 
Back
Topp