Vogn?

STIERIE

Flørter med forumet
Noen som har erfaring med emmaljunga city cross? Er den lett å trille?
Hadde Edge duo til storebror, og var innmari fornøyd! Er desverre ødelagt, så vi må ha ny vogn. Innbiller meg at citycross tar mindre plass, derfor vurderer jeg den.

Vi har citycross og har vært veldig fornøyd! Er jo ikke like lett å manøvrere som en trehjuling/firehjuling med dreibare hjul, men stabil, lett, trygg, god og lun, god på snøføre og grusveier.
Eneste som var er litt kjipt er at bagen er litt liten. Minsten vokste fort ut av bagdelen, så ble liggende sportsdel da han var 6 mnd. Men den er det heldigvis mulig å ha mot seg, så da gikk det finfint :)

Tar jo litt plass i bagasjerommet, sammenlignet med de minste, men er forholdvis enkel å løfte inn og ut! Og en har plass til mer en bare vognen der bak :)

Ja vi har den. Er fornøyd med bagdelen men kommer nok til å bruke sportsdelen som barnehagevogn og kjøpe ny sportsvogn. Tror jeg skal ha en sånn tfk joggster twist :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Enig med fruVanElden om at bagen er liten. Ellers så er den helt grei. Den er veldig fin å trille i skog og mark med f.eks.

Men jeg skal definitivt ha noe annet denne gangen. Jeg synes City Crossen er så stor og klumpete. Men vi hadde en gammel en da. Fra 2009 tror jeg. Kjøpte en godt brukt en :p

Denne gangen skal jeg ha en helt ny eller en veldig lite brukt en. Men tror det blir Stokke eller Bugaboo denne gangen.

Enig med fruVanElden om at bagen er liten. Ellers så er den helt grei. Den er veldig fin å trille i skog og mark med f.eks.

Men jeg skal definitivt ha noe annet denne gangen. Jeg synes City Crossen er så stor og klumpete. Men vi hadde en gammel en da. Fra 2009 tror jeg. Kjøpte en godt brukt en :p

Denne gangen skal jeg ha en helt ny eller en veldig lite brukt en. Men tror det blir Stokke eller Bugaboo denne gangen.

Selve vognen er litt stor ja, men sammenlignet med edge duo er den vel heller liten? :). Jeg kjenner endel med bugaboo, de er fornøyd! Men skal du trille mye på grus og andre ujevne underlag, så rister den veldig! Også er den ikke så lun, men det er jo bare å ha en god pose oppi :)

Vil absolutt anbefale dere å vurdere Hartan skater S. Super vogn. Lang bag, lett å ta fra hverandre og frakte, demping. Den har i grunnen alt! Kjempefornøyd forrige gang. Barnevognhuset Rudo har den.

Har city cross og er kjempefornøyd. Den er mindre og lettere å kjøre enn for eksempel simo og edge duo. Og tar mindre plass i bilen. Kan brukes overalt :) Og selv om bagen er litt liten så går det fint an å bruke en god vognpose og fottrekket oppi sportsdelen :)

Utgjør 4 cm virkelig SÅ mye, siden dere sier den er så liten? For edgen sin bag er bare 4 cm lenger. Og målene på sportsdelen er det samme.

Nei. Vi byttet bag når han var 6mnd, og da var det fordi han heller ville sitte litt mer enn å ligge i bagen. Vet det er mange som bytter rundt 6mnd selv om de har andre og større bager også.

4 cm utgjør desverre mye pga av den er smalere også:/ jeg vurderte city cross i fjor, men endte opp med edge fordi jeg var så fornøyd med mondial gangen før:) jeg liker at jeg har plass til voksipose og at det er store, smale lufthjul:)

Citybagen er ikke smalere en edgebagen nei :) der er 4 cm forskjell på lengden og 1 cm forskjell på høyden :)

Jeg er som sagt veldig fornøyd med city crossen :) Og jeg hadde stor baby OG putebarn :)

vi har også citycross til minstemann.. er veldig fornøyd men har jo ikke prøvd den på vinterføre enda så vet ikke helt hvordan den er å trille på vinteren.. det er jo plastikk hjul å det har jeg funnet ut ikke er så lett å håndtere ved høy snø..

Hjulene er jo ikke hard plastikk, og jeg syns de er vel så god som andre hjul. Brukte den vinteren 10/11 uten problem :) understellet er jo ganske lett, noe som gjør at den ikke graver seg så lett ned eller er vanskelig å holde igjen på glatta. Det er vel ikke så mange vogner som er gode å trille i dyp snø..
Det lette understellet gjør også at det er null problem å løfte den inn i bilen. Og man slipper å ta av bagen slik man må på mange andre vogner.

Back
Topp