Vogn

maibarn <3

Forelsket i forumet
MAI 2013
Dere som har barn fra før, eller erfaring med vogner. Hvilken vogn har du? Fornøyd??

Selv hadde vi Emmaljunga edge duo sist, veldig fornøyd med den.
 
Har Emnaljunga city cross og er superfornøyd med den. Den skal vi bruke denne gang også. Perfekt for meg å ha ei lita lett vogn med mine ryggproblemer og bekkenløsning. Bagen er jo mindre enn på mange andre vogner, men savnet ikke større bag ett sekund. Sittedelen er så bra at det var ikke noe problem å bruke den når tulla var 6 mnd. Liker også best å ha 4 hjul, spesielt på vinterføre, men det er jo en smakssak.

Kjøpte etterhvert også babyjogger city mini med tre hjul. Den blir paddeflat så tar omtrent null plass i bilen. Bruker den stort sett i dag, men er på ingen måte like komfortabel å trille som Emmaljungaen. Emmaljungaen brukes fortsatt som sovevogn i bhg så er veldig usikker på om vi må ha en ny sovevogn i bhg når mini kommer.. Vi får se etterhvert xsmile3
 
Har Emnaljunga city cross og er superfornøyd med den. Den skal vi bruke denne gang også. Perfekt for meg å ha ei lita lett vogn med mine ryggproblemer og bekkenløsning. Bagen er jo mindre enn på mange andre vogner, men savnet ikke større bag ett sekund. Sittedelen er så bra at det var ikke noe problem å bruke den når tulla var 6 mnd. Liker også best å ha 4 hjul, spesielt på vinterføre, men det er jo en smakssak.

Kjøpte etterhvert også babyjogger city mini med tre hjul. Den blir paddeflat så tar omtrent null plass i bilen. Bruker den stort sett i dag, men er på ingen måte like komfortabel å trille som Emmaljungaen. Emmaljungaen brukes fortsatt som sovevogn i bhg så er veldig usikker på om vi må ha en ny sovevogn i bhg når mini kommer.. Vi får se etterhvert xsmile3

Hvilken bag har du?
Vi har veldig lyst på city cross med city bag supreme.. Den knall grønne :p Men er litt usikker i forhold til størrelsen på bag'en.. Måtte du bytte til sportsdel når frøkna var 6 mnd eller var det fordi du foretrakk den?
 
Vi har city bag silver cross vet ikke om bagen er samme størrelse som den du ser på, men tipper det. Vi fikk ei lang jente, 52 cm ved fødsel og over snittet lang hele spedbarnsperioden. Men tror ikke jeg byttet fordi den ble for liten. Mener å huske at det var fordi jeg ble litt lei samt at jenta vår hadde lyst opp å sitte. Hun fikk jo etterhvert ett behov for å se seg litt om så når hun klarte å sitte selv så byttet vi.
 
Vi har city bag silver cross vet ikke om bagen er samme størrelse som den du ser på, men tipper det. Vi fikk ei lang jente, 52 cm ved fødsel og over snittet lang hele spedbarnsperioden. Men tror ikke jeg byttet fordi den ble for liten. Mener å huske at det var fordi jeg ble litt lei samt at jenta vår hadde lyst opp å sitte. Hun fikk jo etterhvert ett behov for å se seg litt om så når hun klarte å sitte selv så byttet vi.
Supert, da blir det knallgrønn city cross vogn på oss :D Er samme mål på bag'en ja.. Forelska meg helt i den vogna..
 
Har dere tenkt til å kjøpe nye vogner? Syns det er så mye fryktelig dyrt :/ Hvor kjøper dere fra i hvertfall? har hørt at hvis man skal kjøpe Emmaljunga i sverige så må man dra helt til karlstad?
 
Jeg hadde emmaljunga city cross forrige gang. Blir fort 6-9000kr for en splitter ny en. Var veldig fornøyd med den, men understellet er ødelagt, så må nok kjøpe ny en. Baggen er i fin stand enda, så den kan jeg bruke (om det blir jente). Hadde en emmaljunga scooter som jeg brukte når hun ble litt større pga understellet på crossen var ødelagt. Blir det jente igjen, kjøper jeg en ny cross uten bag, men om det blir gutt vurderer jeg en annen vogn. F.eks brio go, eller en av de nye, små emmaljungavognene :)
 
Jeg har Brio Go etter første barn og er strålende fornøyd med den. Svinghjul fremme var et must for meg og så liker jeg heller ikke trehjulsvognene. Og så har den et fantastisk håndtak og stor handlekurv under. Den har også vendbar sittedel. Jeg liker best å ha barnet vendt mot meg, men mulighet for å snu hvis en skal se på noe, eks se på barnetoget på 17mai, slipper å snu hele vognen. Vi gikk å prøvde vognene sammen og det var viktig for mg at mannen også fant en vogn han likte. Den er lett å legge sammen og lett og løfte, som også er viktig for meg med dårlig rygg. Og så har vi ikke så mye vinter her på Vestlandet, så det er en vogn som passer føret her ;)
 
Har dere tenkt til å kjøpe nye vogner? Syns det er så mye fryktelig dyrt :/ Hvor kjøper dere fra i hvertfall? har hørt at hvis man skal kjøpe Emmaljunga i sverige så må man dra helt til karlstad?

Vi skal ikke kjøpe ny vogn, men må kanskje investere i en billig brukt vogn som sovevogn i bhg. De selker Emmaljunga på Nordby senteret, gjorde iallefall det for 2år siden og i Strømstad. Vi kjøpte i Norge fordi jeg syns det ble for langt å kjøre i tilfelle vogna ble ødelagt og vi skulle reklamere eller noe sånn. Bor i Porsgrunn vi.
 
har hatt Brio Duo, men den finnes ikke lengre, stor fornøyd med den igrunnen så kommer til å velge en ny vogn med 4 hjul denne gangen... en OTH Urban jungle til minstegutten, helt ok vogn fra ca 9-10 mnd og oppover. Men liten bag og syns den var ustabil og likte ikke å ha jr fremovervendt i vogna fra han var knappe 6 mnd.... så denne gangen blir det Emmaljuna City Cross <3
 
Vi skal ikke kjøpe ny vogn, men må kanskje investere i en billig brukt vogn som sovevogn i bhg. De selker Emmaljunga på Nordby senteret, gjorde iallefall det for 2år siden og i Strømstad. Vi kjøpte i Norge fordi jeg syns det ble for langt å kjøre i tilfelle vogna ble ødelagt og vi skulle reklamere eller noe sånn. Bor i Porsgrunn vi.

hvis de selger på nordbysenteret så drar jeg nok dit! bor i Oslo så det tar ikke så lang tid, handler der ofte uanset. Tusen takk, håper de fortsatt har det!
 
Hvis du skal kjøpe vogn i Sverige er det lurt å ringe på forhånd. Høre om de har den vognen du vil ha inne eller om du må bestille.. Så slipper du bomtur!

Vi er kjempefornøyd med Emmmaljunga vognen, kommer til å ha det denne gangen også regner jeg med. Solgte den forrige på grunn av plassmangel når snuppa ble for stor til å bruke vogn. Så vi skal kjøpe ny. De er dyre, men man får også solgt de videre for en god pris så da er det verdt det syns jeg.
 
hvis de selger på nordbysenteret så drar jeg nok dit! bor i Oslo så det tar ikke så lang tid, handler der ofte uanset. Tusen takk, håper de fortsatt har det!

Tror ikke de har de på senteret mer, men kattisbabyshop.se har de. ligger i strømstad. de er super raske og flinke til å svare på mail ang pris osv også. :D
 
Vi har også Emmaljunga City Cross etter snuppa (kjøpt hos Kattis i Strømstad), var kjempefornøyd med den, men lange snuppa vokste ut av bagen når hun var 5 mnd, det var litt kjedelig. Det var greit nok å bruke sportsdelen, men det var så deilig å bruke bagen som seng på besøk osv, det savnet jeg.. Og vi bodde i 4 etg uten heis, og uten bagen kunne jeg ikke lenger bære henne opp om hun sov..

Bruker nok den igjen, men da må vi kjøpe sovevogn til bhg til snuppa.

Har også en Babyjogger City Mini GT, den har vært fantastisk å ha i bilen og på ferie. God å trille også, så er superfornøyd med den. Men liten "bagasjeplass" under vogna og man skal ikke henge stellebag på håndtaket, så kommer nok ikke til å bruke den som "hovedvogn" når mini kommer..
 
Noen som kan fortelle meg noe om størrelsen på City Cross når den er pakket sammen?
Har kun en liten Toyota Corolla... ^^
 
Har emmaljuna edge duo til storesøster. denne står nå i bhg som sovevogn, men blir henta hjem igjen når lille kommer. Beste vogna jeg har prøvd.
 
Noen som kan fortelle meg noe om størrelsen på City Cross når den er pakket sammen?
Har kun en liten Toyota Corolla... ^^

City crossen måler sammenslått 86x60x47(Lxbxh med hjul, tar du av hjula blir den noe smalere)


Og så ser jeg at noen skriver at city bagen er liten. Den er like bred som både mondial og Edge bagen. 33 cm bred, city bagen smalner noe nedover mot fotenden. Lengdemessig er city crossen 75 cm og Edge og mondial er 79 cm. Ikke store forskjellen :) selv måtte vi bytte til sportsdel da trollet var 5 mnd, da nektet han å ligge flatt i bagen. Hylte som besatt så fort jeg la han ned. Fikk en ny baby i sportsvogna, som har full liggefunksjon, så de kan ligge helt flatt også....
 
City crossen måler sammenslått 86x60x47(Lxbxh med hjul, tar du av hjula blir den noe smalere)


Og så ser jeg at noen skriver at city bagen er liten. Den er like bred som både mondial og Edge bagen. 33 cm bred, city bagen smalner noe nedover mot fotenden. Lengdemessig er city crossen 75 cm og Edge og mondial er 79 cm. Ikke store forskjellen :) selv måtte vi bytte til sportsdel da trollet var 5 mnd, da nektet han å ligge flatt i bagen. Hylte som besatt så fort jeg la han ned. Fikk en ny baby i sportsvogna, som har full liggefunksjon, så de kan ligge helt flatt også....

Men i Edge /Mondial så kan man sette opp ryggen i bagen, slik at baby kan sitte mer oppreist og se ut, men fortsatt være i bag liksom... Jeg ser for meg at det gjør at bagen kan brukes lenger..
 
Men i Edge /Mondial så kan man sette opp ryggen i bagen, slik at baby kan sitte mer oppreist og se ut, men fortsatt være i bag liksom... Jeg ser for meg at det gjør at bagen kan brukes lenger..


Det stemmer amasetsetter sette opp ryggen,men da kan det bli veldig bratt for en liten baby som i utgngspunktet ikke skal sitte før de er sterke nok til å sette seg opp på egenhånd. Troller fikk bedre oversikt i sportsvogna. Smaken er uansett som baken:)
 
Back
Topp