Vogn?

Hadde emmaljunga edge duo sist. Men den var så stor og tung og klumpete at den er jeg glad for å bli kvitt.. Vi tenker vel at det blir Mountain buggy, tfk el no lignende denne gangen. Vil ha en vogn som er lett å trille. Sønnen min hade vognskrekk så er glad bare nestemann vil sitte/ligge i den egentlig...

Hadde Simo til storebror. Den var litt tung, men det var en gammel modell. Kommer ikke til å bruke den igjen, men vet ikke hva jeg vil ha nå. 

Hadde brio duo til første, elsket den - men den er ikke i salg lengre :( så gikk vi over til oth Mountain buggy, kjøpte bag til denne når guttungen kom. Var aldri helt fornøyd med den.. (Tror kanskje pappaen til guttungen har den enda, og da skal jeg ha den tilbake)... Denne gangen blir det en emmaljunga city cross har jeg bestemt - farge skal kjæresten få være med å velge :)

Skal ha mountain buggy

Vi kjøpte teutonia til lillemann, men oppdaget fort at vi ikke var fornøyd med den. Altfor liten! Tenkte ikke akkurat praktisk med førstemann, var mer opptatt av utseende. Han vokste ut av den når han var ett og ett halv år. Måtte bytte fra bag til sportsdel når han var 4 mnd, midt på vinteren! Vi kjøpte ny vogn i fjor, en TFK, og vi er veldig fornøyd!! :-) Mangler bare bagen, så den skal kjøpes før nestemann kommer i mai ^^

Vi kjøpte easywalker sist, for den tar lite plass i bilen og det var vi avhengige av da. Var veldig fornøyd med den og skal bruke samme på nr to. Har holdt seg godt!!

Her bruker vi vognen til storesøster. Emmaljunga edge duo. Knall god vogn.

hadde simo til første tuppa og når lillesøster kom så kjøpte jeg mountain buggy terrain som jeg er suuuuper fornøyd med!! :) Den er jo bare knapt et år så det blir gjenbruk. :)

lan77 skrev:
Har en city cross med city bag etter førstemann. Bruker den nå også . Lett og grei å trille, stor nok bag selv om dn ser liten ut:-)( noen cm kortere enn de store vognene til emma og litt smalere)Når høsten kommer vil nok mange barn opp for å se og bagen må byttes ut med sportsvogndelen. Her måtte vi ta i bruk sportsvogndelen da han var 5 mnd, hylte som besatt i bagen. Trilletur var et mareritt frem til han kom over i sportsvogndelen ...

Signerer, har en sånn jeg også. Var veldig fornøyd med størrelse, vekt og alt:)

Har titta litt nå, masse fint, men dukka opp et problem da, har en liten Yaris jeg, hehe.
Ser ut til at bilen må bestemme vogna, æsj... :P

Har en mountain buggy etter førstemann 2010 modell var veldig fornøyd med den så kommer nok til å bruke den til nestemann :-)

Har en mountain buggy etter førstemann 2010 modell var veldig fornøyd med den så kommer nok til å bruke den til nestemann :-)

Har en simo kombivogn fra før, den skal brukes som sove vogn hjemme :) Så skal vi ha en TFK joggster twist, med bag som hoved vogn. Hadde en TFK til minstemann, og var kjempe fornøyd... bare elsket den vognen! Synes den er lett å trille, tar liten plass sammenlagt +++

Vi har emmaljunga edge duo til snuppa nå (står i barnehagen), men er veldig glad i den vogna så blir vel at vi tar den hjem og bruker den til mini også.. Den er brun, så passer uansett til begge kjønn:)

Har ikke helt funnet ut hva storepia skal få sove i i barnehagen, men vurderer sterkt å se om jeg får tak i ett stykk understell til emmaljunga vogna å bruke begge baggene samtidig.. Noen som vet om det er mulig, evt pris? 

Ellers må vi vel muligens på jakt etter søskenvogn også, hvis vi gidder.. Har kjøpt ståbrett, så kanskje det holder? noen erfaringer med å bruke ståbrett? :P

Vi blir å bruke Emmaljunga Edge duo vogna vi har brukt siden den ble kjøpt ny til storebror:) synes den er så god å trille og i tillegg har jeg ikke tenkt å ta den under armen og gå tur med vogna, så tenker ikke over at den er stor og tung;) går jo lett å hive inn i bilen også - i alle fall i en caravelle :) ellers har vi en trille som vi bruker for å sette Akta graco bilstolen på(dette har vi også hatt siden eldste var baby, så vi bruker det selvsagt igjen - koster i alle fall mer enn nok alt ungene vil trenge i femtiden). Eneste jeg ser vi må få oss er en søskenvogn - men kjøper da en pent brukt litt nærmere termin :)

Jeg har tre emmaljunga vogner. Alle forskjellige modeller :)
City bagen og Edge bagen min passer på alle understellene :)
Har en Edge Duo med sportunderstell som vi er fornøyd med. Minus at den er litt tung. Tenkte ikke over dette før jeg skaffet meg de to andre..
Edge'n fikk vi helt ny av mine foreldre, så den vil jeg ikke selge og kommer til å bruke den delvis som jeg bruker den andre vi har.

Har en Emmaljunga City jet som jeg elsker! Det er den beste vogna jeg har prøvd..
Kommer til å bruke city bag på den :)

Har også en City Cross som står i bhg som sovevogn :)

Fornøyd med alle tre..
Skal nok ha søskenvogn, men håper på å overta min mor sin mountain buggy dersom hun ikke ender med å selge den (vi har ikke sagt noe om svangerskapet enda) men hun bruker den litt enda :)

Vittig å lese hvo forskjellig sn det er på vognene :-) hver sin smak! Anbefaler folk å låne vogner for å prøve. Og så er det jo viktig at vogna passer inn i bilen!

Mine erfaringer med noen ulike vogner:

Emmaljunga city cross: Vognen er knall god å trille. Deilig med myggnetting innebygget i kalesjen. Lett og fin. Syns å huske at jeg kunne vippe over styret også. Dette er virkelig en stor fordel, da man lett kan justere sitte/ligge-retningen for barnet ved sol/vind o.l. Litt knapp city bag. Sportsdelen har latterlige seler da de starter over hodet til barnet når du legger ryggen ned. Det er også en jern/alu-stang som kommer opp som en "vegg" øverst når du legger ryggen ned. Denne ble et problem for sønnen min når han ble litt større. Sparket seg opp på den så han lå med hodet i "knekk". Veldig slitsomt å gå ut for å legge han ned igjen gjentatte ganger. ( sov mye ute) Solgte den av den grunnen. ( kan være endret på nye modeller altså. Min var 2007 mod. ;)

Teutonia mistral: Veldig lett og god vogn dette også. Den er ganske lav, noe som er fint når barnet bruker sportsdelen. Selene her startet rett over skuldrene noe som var veldig bra. Bra lengde på softbag og på sportsdelen. Mine sov i denne til de var 3- 3 1/2 år. Mulig å vippe over styret ;)

Teutonia tvillingvogn team s4 2007mod: med justerbare fremhjul. Kunne snu sportsdelen så jeg kunne ha barna mot meg :) Denne var også veldig god. Hver sin rygg som kunne legges ned uavhengig av den andre. Ingen skillevegg mellom da. God sitte/liggeplass.

Dette er de vognene jeg har vært mest fornøyd med av de jeg har hatt ;) 

Back
Topp