Vogn?

Fr.Anam

Betatt av forumet
Har så smått begynt å titte på vogner, finnes ikke oppdatert på hva som foregår i vognjungelen!
Har dere noen ønsker/planer om hvilken dere vil ha?

Jeg har tenkt at vi skal kjøpe ny. Har en simo kombi etter storesøster, men den er så tung at jeg ikke orker å løfte den alene inn i bilen. Vi skal spare den til bhg. vogn for nestemann, for det passer den bra til. Vet ikke hvilken vogn vi ender med, men den skal være lett å slå sammen, veie minst mulig (har skjønnt at det er stor forskjell på vekten). Den må være god å trille. Ønsker også en vogn hvor jeg kan montere på bilsetet, misunnte alle som hadde det sist, så så kjekt ut, når man skulle trille en kjapptur mellom bilen, eller hun akkurathadde sovnet i bilsetet at hun bare kunne bli der. Tar gjerne imot tips om noe har forslag til vogn med mine spesifikasjoner ;).

Jeg skal kjøpe en emmaljunga edge med classic undrstell denne gangen.
 Har hatt simo til de 3 andre, og elsker store og gode vognbager som kan brukes leenge.
Vekt på vogna har ikke plaget meg, da jeg har lagt den i bilen i 2 deler, med siste hadde vi så stor bil at vi bare vippa inn hele, uten å legge den sammen. :D

Vi skal ha ny, har ingenting igjen etter storesøster da hun er blitt så stor. Hadde en Mountain Buggy til henne som jeg var veldig fornøyd med! Kanskje en slik igjen, bare sjekke ut hva som har skjedd der siden 08 :)

Har en city cross med city bag etter førstemann. Bruker den nå også . Lett og grei å trille, stor nok bag selv om dn ser liten ut:-)( noen cm kortere enn de store vognene til emma og litt smalere)Når høsten kommer vil nok mange barn opp for å se og bagen må byttes ut med sportsvogndelen. Her måtte vi ta i bruk sportsvogndelen da han var 5 mnd, hylte som besatt i bagen. Trilletur var et mareritt frem til han kom over i sportsvogndelen ...

Vi har en Emmaljunga City Cross etter snuppa som vi kommer til å bruke. Var veldig fornøyd med den og brukte adapter til bilstol når vi var i butikken osv. Men hun er en lang jente, så bagen ble ganske fort kort.. I tillegg har vi en Babyjogger City Mini GT (3 hjuls) som er fantastisk! Kjøpte den før sommeren for å ha en vogn som tok mindre plass i bilen (80*62*25 cm sammenlagt) og som vi kunne ha med til gaten v/flytur. Den har vi også bilstoladapter til. Tenkte å kjøpe en bag til den kanskje, den er så lett og deilig å trille, men tror bagen der også blir liten kanskje.. 

Med 19 mnd mellom må vi nok ha søskenvogn, noen som har tenkt noe på det?

Jeg heller mot emmaljunga eller TFK! Mening har god tid til påfunnet ut hva jeg vil ha :) men en av de to blir dt

Mountain buggy her.. har prøvd mange forskjellige, simo kombi er en monstervogn som er svær og tar alt for masse plass... har mountain buggy nå til minstesnuppa, så kjøper bare bag til den!

Her blir det TFK :-)

Har emmaljunga edge duo med sportsunderstell etter storebror. Utrolig fornøyd! Eneste jeg vil anbefale andre er å ha vogn med lufthjul om en bor på plasser med snø. Hjula på fx Brio er flate og harde og snøen fester seg på hjula. Er utrolig irriterende! Har en akta graco vogn til storebror nå.

Her kjøpte vi ny fin vogn til snuppa for to år siden,og viss det blir en jente beholder vi den,men det passer seg nok ikke med svart og rosa til gutt.... men med 3 tette tror jeg nok at vi må kjøpe oss søskenvogn,men har ikke helt bestemt meg for hvem enda......

Jeg føler at dette er en ting jeg utsetter og utsetter. Det er jo ikke til å bli klok av, det er JO SÅ MANGE VALG! Gah.

Kan noen først å fremst fortelle meg fordelen med lufthjul? For meg virker det meningsløst, jeg gidder ikke å punktere!

kariness skrev:
Jeg føler at dette er en ting jeg utsetter og utsetter. Det er jo ikke til å bli klok av, det er JO SÅ MANGE VALG! Gah.

Kan noen først å fremst fortelle meg fordelen med lufthjul? For meg virker det meningsløst, jeg gidder ikke å punktere!

Du punkterer svært sjelden med lufthjulvogner. Tror ikke du med vilje triller over en spikermatte ;-) Hjula er mye tykkere i gummien og tåler mye. Fordelen er at snø ikke fester seg og at det er myyyye mer behagelig å trille med. Kan og tenke meg at opplevelsen er bedre for den som ligger i vogna og :-) men triller en bare i gater på asfalt uten snø, så er d vel like greit med reine gummihjul.

Jeg har Brio Go, og er super fornøyd med den! Her i Stavanger er det ikke mye snø, og den er god på grus også!

Har Emmaljunga city cross fra før, men om det blir gutt må det investerest i ny bag ;-) Muuulig jeg går for ny vogn og. 

Har Emmaljunga city cross fra før, men om det blir gutt må det investerest i ny bag ;-) Muuulig jeg går for ny vogn og. 

Tante Catti skrev:
Jeg har Brio Go, og er super fornøyd med den! Her i Stavanger er det ikke mye snø, og den er god på grus også!

Har Brio GO til gutten min jeg også, sportsvogna bare så skal kjøpe bag til den nå ettervært. Makan til fantastisk vogn!! Beste vogna i verden <3 ellers har vi emmaljunga mondial duo som vi kjøpte til gutten vår kom til og er fornøyd men den er så tung nå etter at jeg har blitt vant til brio go, så denne brukes kun til sovevogn nå egentlig. som tvillingvogn blir det nok bugaboo donkey, må nok ha det siden han som blir storebror bare er 21 mnd når nestemann kommer>

Dette med vogn kan jeg INGENTING om.. Det eneste jeg vet er at jeg er nødt til å ha en som tar LITEN plass i bilen.. Har virkelig ikke lyst til å måtte kjøpe ny bil,da den jeg har er suuper, men ikke fryktelig stor.. Noen som har gode forslag til kompakt vogn? :)

Emmaljunga city cross. Bare så fornøyd med den vogna:) Enkel og lett å trille, både på butikker og i snø:)

Emmaljunga sport duo etter storesøster...
Vasket trekkene og satte dem bort dagen før vi tok en positiv test...
Skal blir gøy å ta den frem igjen ja! ♥

Back
Topp