Vogn

biddit

Flørter med forumet
Hvilken vogn har dere?
Regner med de fleste har byttet til sportvogn nå?

Vi har en Simo Kombi, og jeg har vært superfornøyd i vinter! J har hatt det lunt og godt i bagen og vogna har vært genial i snø og sørpe!
Men så fjernet jeg bagen og vi begynte å bruke den som sportvogn! Makan til skuffelse!
Jeg liker den ikke i det hele tatt!! Stor og tung, den tar jo hele bagasjerommet, og ikke synes jeg den er noe fin heller!

Så da spekulerer jeg i å kjøpe en ny vogn før ferien! Har kjempelyst på en Emmaljunga scooter! Noen som har erfaringer med den? Er han for liten for en sånn vogn? (blir 7 mnd 25)
Synes selv det er en ulempe at den ikke er vendbar...

Har hintet til mannen at jeg ikke kommer til å bli lykkelig uten ny vogn ;)

Jeg hadde emmaljunga scooter til førstemann og var veldig fornøyd. Men jeg kjøpte ikke den før hun var over året siden det ikke var full liggestilling (mulig det er full liggestilling på nyere modeller).. Uansett er det en super vogn som varer leenge.. Den skal passe for barn opp til 4 år og det stemmer bra siden jenta mi var over gj.snittet lang også.. Lykke til med valget:-)

Jeg har også en Emmaljunga scooter vogn som jeg brukte på storesøster, men da var hun litt eldre når hun fikk den.
Men har nå brukt den masse til minstemann (som er 7 mnd idag). Å har brukt den snart i 14 dager til han:) Det er ikke full liggestilling på den jeg har, men han virker ikke til å bry seg om det. Han sovner i den og sover godt:) Så jeg anbefaler den på det sterkeste hvis du vurderer den ja!:)

Vi har også en Emmaljunga mondial duo vogn som vi bruker til han, har enda ikke byttet til sportsdelen på den, men tror ikke vi kommer til å bruke den noe spesielt siden vi har den scooter vognen, for den mondialen er litt stor å tung å dra meg seg. Så her blir vi nok å bruke scooter vognen nå framover, for den er mye mindre å ha med i bilen:)

her har vi brio happy og bruker bagen enda,snuppa har jo ikke begynt å sitte for seg selv enda.

elsker å ligge i vognen å sove enda :)

vi kommer til å bruke bag delen så lenge vi kan ;)

Curious skrev:
her har vi brio happy og bruker bagen enda,snuppa har jo ikke begynt å sitte for seg selv enda.

elsker å ligge i vognen å sove enda :)

vi kommer til å bruke bag delen så lenge vi kan ;)

Signerer denne, bare at vi har tfk joggster. Han begynner å bli litt mer interessert i å se mer, men blir nok i bagdelen en måneds tid til.

Vi har Emmaljunga Edge duo. Superfornøyd med både bagdel og sportsdelen. Byttet til sportsdel til 17.mai. Da var hun nesten 6 mnd. Hun likte ikke å ligge i vognen (utenom når hun skulle sove) så vi prøvde en stund å ta opp ryggstøtten som er en del av bunnen i baggen, men da var hun på vei over kanten.. I tillegg synes jeg ikke den gav henne nok støtte i ryggen. Nå digger hun å være i vognen ;)

Jeg har Emmaljunga City Cross. Veldig fornøyd med den! :) Full liggestilling, vendbar, lett, lun (stor kalæsj og fotpose) og fin. :) Eneste minuset er selene, for de er festet alt for langt opp slik at dersom man ikke har vognpose eller "minimizer"-pute i, så kommer selene nesten over hode. Men her har vi sommerpose og høstpose så det er ikke noe problem.

Ikke minst er det veldig lettvindt å dra opp og ned ryggen. Bare å ta en hånd og dytte ryggen opp fra utsiden, også er det en liten hendel for å ta den ned igjen.

Vi bruker Topmark duo vogn. Fantastisk. Lett som en fjær og tåler mye. Men når nestemann kommer, skal jeg ha Peg Perego!!! Makan til fine og deilige vogner har jeg aldri sett!!! Tar lett en ferie i roma for å få den hjem. Hehe. Får ikke tak i de i Norge som eg har sett.

Har det samme problemet som deg.. Har Simo, og var super fornøyd med bagdelen, men er ikke fornøyd med sportsdelen i det hele tatt. Syns som deg at den er tung, og tar mye plass som en sportsvogn.. Også syns jeg ikke lille sitter så godt i sportsdelen heller.

Jeg tenker på å kjøpe en TFK twist, den kan legges i full liggestilling og tar liten plass når den er slått sammen. Men, den er veldig dyr.. Så jeg må kikke litt rundt.

Da har vi vært på ferie i Sverige, og med i bagasjen hjem lå det en Emmaljunga Scooter 2.0!! Og jeg er kjempefornøyd! J satt veldig godt i den, den tar mindre plass, er superlett og fantastisk å manøvrere!
Men siden det ikke er full liggestilling beholder vi Simoen (vi har god oppbevaringsplass) slik at han kan sove i den her hjemme, og senere i barnehagen :)

Vi venter på en Brio GO i posten da emmaljungaen (edge duo) ble alt for stor og tung. I barnehagen som vi har og skal ha barna i trenger man ikke vogn siden de har til de små :-)

Har emmaljunga edge duo, men prøver å selge den. Syns den er for stor og tung. Vil har bumbleride indie:)

Brio go! Elsker den. Liten,lett og snedig men samtidig god plass til snuppa. Har en Simo duo og, men syns ikkje sportsdelen på den er god før de er større. Den er nesten for romslig, iallefall no når hun sitter på skinn og ikkje i pose.

Brio go! Elsker den. Liten,lett og snedig men samtidig god plass til snuppa. Har en Simo duo og, men syns ikkje sportsdelen på den er god før de er større. Den er nesten for romslig, iallefall no når hun sitter på skinn og ikkje i pose.

Vi har emmaljunga edge duo. Elsket det til førstemann, og regner med den er super til tulla også. Hun bruker bagdel enda, og har good plass. 

Har også en simo trille som er litt mindre til handleturer ol:)

Vi har Brio Happy Duo, kjempe fornyød med vogna. 

Den er lett og kjempe god å trille, har byttet over til sportsdelen nå. 
Det som er fint er at jeg kan velge hvilken vei sportsdelen skal være, dem skal jo helst se oss, og vi dem. Så snuppa koser seg kjempe masse i vogna, og sover godt i den :) 

Back
Topp