Vogn?

enda.en.skatt

Elsker forumet
*MIA*
Å herre min hatt! Til meg jeg kikker, desto mer forvirret blir jeg!
Hvordan i all verden klare å bestemme seg?
Å hva kan dere annbefale? :-)

Vi har brio happy duo som vi har til storesøster. Kommer til å bruke den til neste også. Men bagen er litt liten, vi byttet til sportsdelen når hun var bare 5 mnd pga bagen ble litt knapp.. Men ellers er det ei kjempe grei vogn! 

Kan være vi kanskje vurderer ny vogn men vi får se. Storesøster er født i februar og da vi bytta til sportsdelen begynte det å bli lunt ute. Nå er det jo omvendt så få se hva vi gjør... Er vel litt lunere å ligge i bagen eller i sportsdelen kan jeg tenke meg...

Tenk på hva du trenger :)
Hvilke hjul, størrelse på bag, hvor mange hjul, "tung og stødig" eller "lett og enkel å manøvrere" ?

Lille O er født i november, så vi valgte en vogn med luftfylte hjul og stor bag slik at den var enkel å trille på ulendt terreng, og at vi hadde plass til vinterposen i bagen. Derfor falt valget på Emmaljunga Mondial Duo Combi i hvitt skinn. (btw, skinnet i sittedelen er fryktelig upraktisk på sommertid - svett baby ! ) Kjempefornøyd med vogna !

Så fant vi ut til sommeren at vi trengte en vogn som var lettere og tok mindre plass, valget falt da på en TFK Joggster Twist, den er vi også superfornøyd med ! Den er stødig selv om den har 3 hjul, enkel å svinge i små gater (dyreparken i kristiansand ;) og på kjøpesenter, vi har ikke brukt bagen på denne, men den er like stor som den på emmaljungaen !

Nå står Emmaljungaen i barnehagen, og vi bruker Tfk´n hjemme, kommer nok til å kjøpe en tfk søskenvogn (Twinner Twist) siden den sikkert kommer til å bli brukt mest på trange plasser, ellers kan jo Lille O gå selv :)

Har en liten tendens til vogndilla, så bare spørr om det skulle være noe :)

Vi sværger til Emmaljunga :)

Hadde edge duo til eldstemann (både hardbag og sportsdel), solgte den i sommer og gikk over til emmaljunga scooter (sportsvogn). Men det er den  beste vognen jeg noensinne har trillet, og stor og romslig!

Denne gangen går vi også for emmaljunga, men city cross. Den er litt mindre og lettere. :)

Var vel i grunn innstilt på Brio happy, men nå tenker jeg på alt fra mountain Buggy, Emmaljunga og tautonia..

Lett å gå seg vill i vognjungelen!

Jeg elsker min emmaljunga city cross! Stor og god bag og samtidig en lett og fin vogn å trille... Men vi trenger jo tvilling vogn, så må vel begynne å titte på det snart... Bruker jo en evighet på å bestemme siden det er så mye å velge i...

molefonken skrev:
Var vel i grunn innstilt på Brio happy, men nå tenker jeg på alt fra mountain Buggy, Emmaljunga og tautonia..

Lett å gå seg vill i vognjungelen!

Det er en veldig kjekk vogn, lett å trille og lett å få inn i bil - er ikke tung i det hele tatt! Men som jeg har sagt tidligere så er bagen litt liten... Men vi byttet til sportsdelen for å kunne sette ryggen litt opp for hun var så nysgjerrig på alt som var utenfor vogna, så var ikke kun pga den var litt liten, hun kunne nok brukt den en stund til..

Er ikke lett å bestemme seg for hvilken vogn en skal ha altså....

Jeg elsker Simo. Har en kombi nå, men den blir brukt til bhg. vogn når lillesøster begynner der. Den er brukt til 2 barn, så nå skal sistemann få gleden av en ny . Tror det blir ny simo...

Har hatt over 8 vogner nå, så begynner å vite hva jeg selv liker hvertfall..

4 hjuls favoritten: Emmaljunga City Cross
3 hjuls favoritten: Tfk joggster twist

Tvillingvogn: Babyjogger 

Vi har emmaljunge edge duo fra forrige gang, og denne er vi kjempefornøyd med!! Helt fantastisk god vogn. Syns heller ikke den er så tung som folk skal ha det til, men vi har også classic understellet. Sportsunderstellet er større, og sikkert derfor også tyngre :)

jeg vil anbefale simo vognene :) Har en simo kombi selv :) og jeg digger den vognen. Stor pia mi lå i bagen til ho var 11 mnd og hadde god plass, og ho var normal av vekst :)

Vi har city cross, skal bruke den til neste også. Så får vi se når det nærmer seg om han som blir 27 mnd eldre vil sitte i vogn om vi trenger en søskenvogn også :)

Her blir der emmaljunga - det har vært helt klart fra før jeg ble gravid..

Og blir mer og mer sikkert - er også den jeg er mest fornøyd med i bhg, når jeg legger barn som har den vogna syns jeg den er enklest å holde på med med tanke på seler, poser etc!

Første du må finne ut, er hvilket behov du har til ei vogn, og hvordan du skal bruke den. Jeg bor i by, visste det kom til å bli mye gåing i butikker, samt måtte ha ei vogn som er lett å slå sammen og løfte inn i bil (for det blir det ofte mye av, og det er ikke gøy å ha ei tung vogn da). Hadde jeg bodd på landet, hadde jeg nok valgt ei helt anna vogn.

Jeg har teutonia cosmo, er himla fornøyd med den! Ville ha ei med svinghjul foran, er så lett å manøvrere! Den er enkel å slå sammen, ikke tung å løfte, tar lite plass og så synes jeg den er himla fin! Jepp, litt opptatt av hvordan vogna skal se ut, vil ikke ha noe barnevogn-barnevogn som simo :-P

Vi hadde Emmaljunga egde duo som bagvogn, og var veldig fornøyd med den. God og stødig vogn å ha hjemme, men tung å drasse med seg i bil syntes jeg. Etterhvert som han ble litt større og begynte å bruke sportsvogn kjøpe vi MB urban jungle, og den er en drøm å trille i sammenligning!! Lettkjørt og stødig den også. Jeg syns de har fungert veldig godt, hvert til sitt bruk. Nå har han emmaljungavogna som sovevogn i barnehagen, og MB'n som vogn her hjemme. Jeg har ikke prøvd MB'n med bag, men dersom det bare hadde kommet en denne gangen, så hadde jeg brukt Emm.junga  som sovevogn hjemme, og kjøpt til bag til MB for å ha til byturer og sånt. Jeg er litt skeptisk til å ha 3-hjuling som sovevogn til en liten baby da. Da foretrekker jeg 4 hjul :)

Vogn er vanskelig, og det kommer også veldig ann på hvilke behov du har og hvor du ferdes til daglig. Men dra rundt i butikker og prøvetrill og fikle litt på vognene, og tenk litt over hva du ønsker! Lykke til i vognjungelen!!!! :)

Vi har bestemt oss for 2012 mod. Brio Happy Harmony duovogn

Hadde simo kombi til de to første. Super vogn å gå tur med, men tar stor plass i bilen og tung å løfte inn å ut av bil. Brukte bagen til ca 6 mnd, da var det fortsatt god plass men måtte bytte pga de ikke ville ligge flatt lengre. De ville opp å se seg rundt når jeg trillet. Minuset med bagen til kombi-vogna var at du ikke kunne sette opp litt i ryggen( slike brett som er under hodet i noen bager).

Denne gangen blir det nok en 3-hjuling, enten TFK eller Mountain Buggy :)

Det beste rådet er vel å tenke gjennom hvilket behov man har for vogn-bruken, å prøve ut vognene i butikken:)

Masse å velge i, så ikke noe enkelt valg.

vist jeg finner hardbagen til babyjogger city elite skal jeg bruke denne til nr 2 også...da jeg elsker den vogna...

ellers så vet jeg ikke...kansje tfk

Back
Topp