Vogn, utstyr m.m...

Muligspire

Forelsket i forumet
Det er litt tidlig å tenke på ettersom jeg ikke er 12uker før midt i desember, men lurer likevel på om det finnes noen tips for hvor man bør handle vogn (Har sett og drømmer om Brio- eller Emmaljungavogn :) ) og utstyr når men bor ca 1,5t fra Oslo? :) tenkte også det var lurt å vente til rett over nyttår ettersom jeg er student, ikke nøye på årets modell og vil gjerne ha mest mulig for minst mulig ;) Hvilke butikker/sentre vil dere anbefale for ei som ikke har gjort dette før? :)

1,5 time i hvilken retning? Emmaljunga får du mer for pengene om du kjøper på kattis babyshop i Strømstad(sverige) Det er samme priser som i Norge, men du får jo kursen og stelleveske til 1000 kroner med på kjøpet. Noen ganger får du også med fotpose. Hvis ikke er det veldig mye pent/lite brukt på finn.no
Ellers blir det å følge med på tilbud fra barneforretningene. Om du melder deg inn i Club babyshop, får du 10% på et valgfritt kjøp og de sender deg Mail om tilbud og noen ganger har dem 20% på valgfri vare. Barnas hus har også mange fine tilbud. Kanskje du har en lokal barneutstyrsbutikk der du bor? Du kan jo ta deg en tur dit, fortelle hva du trenger og høre om du kan få en fin pris om du velger å kjøpe alt der? Princess og kid har ofte 40% på alt av barneutstyr.

Det pleier å være greie salg i januar.
Men som nevnt over er det MYE fint på finn.no. Noen av vognene ser nesten ikke brukt ut så der kan man få en fin vogn til billig penge :)

Ville fulgt godt med på salg i avisen, kjøpt masse på salg selv og vi sparte mye penger på det... Også vurder hva du kan kjøpe brukt og arve, ikke alt som brukes like lenge...

Jeg angrer på at jeg ikke titta mer i butikker og prøvde mer.
Har nå funnet ut hvilken vogn jeg egentlig ville hatt.
Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg brukte mer tid på å se på vogn.
Jeg ville sett i butikkene mange ganger.
Det finnes også mange YouTube-videoer og blogger som skriver om og tester ut barnevogner.
Ville brukt litt tid på å sjekke ut det.
Tror det er en svensk som heter barnvognsbloggen og sjekk baby gizmo på YouTube.

Når du her funnet en du liker så kan du se o du finner den brukt på finn.

Jeg var fast bestemt på å ha fire faste hjul, men endte med å kjøpe en ny vogn med to svingbare fremhjul.
En stor vogn er et mareritt å dra i matbutikken med synes jeg.

Jeg ville begynt å titte allerede nå, men smart å vente til januar-salg i alle fall på de store tingene. Ofte får man utrolig mye klær i de minste størrelsene rundt fødsel. Vi kjøpte omtrent ikke et klesplagg før baby var str 80 :)

Siden du nevner Brio så har Babyshop Brio Go til 3999, hvertfall denne uken samt en del andre tilbud, så hvis du har en Babyshop i nærheten så anbefaler jeg å ta turen innom :)

Barnas Hus har prismatch (gjelder ikke kampanjer/tilub fra konkurrenter) i butikkene sine.

Back
Topp