Vogn- trenger hjelp/tips :)

Lykkefrøet

Betatt av forumet
Noen som har gode evt dårlige erfaringer med Emmaljunga-vogner? Vi trenger ny vogn nå (evt ny brukt) til mini som er på vei, og til eldstemann har vi hatt Emmaljunga Nitro City. Egentlig vært veldig fornøyd med den; den er superlett, enkel å få inn i bil og enkel å trille og snu på små plasser grunnet de små svingbare hjula foran. Minuset er at den er et herk på snø- funker svært dårlig.
Så denne gangen tenker jeg kanskje City Cross eller Edge Duo, men klarer ikke helt å finne ut av hva forskjellen er, både positive og negative. Vi har vel alle våre preferanser innen vogner, men tar gjerne imot tips. Et annet lite minus med Nitro City'en er jo og at plassen under vognen til oppbevaring ble betraktelig mindre med sportsdelen enn med bagdelen. Hadde vært digg med like stor plass med begge deler, men så måtte vi da ta av bagdelen for å få vognen inn i bilen, det slipper vi med sportsdelen. Så det er jo alltid fordeler og ulemper.
Men tar gjerne imot erfaringer dersom noen vil dele?? :)

Edge duo er fin, men tung og vanskeligere å manøvrere..
Vi brukte den i 6 mnd med storebror, så gikk vi over til en bedre vogn/trille..

Denne gangen har vi kjøpt Stokke trailz, som blir som det beste av to verdener.. Det beste fra emmaljunga, stor bag(blandt største på markedet), stødig osv, i tillegg til at den er lett å manøvrere, barnet sitter høyt og den er fin å se på :)
Den har også vanntett kurv under, svingbare og låsbare hjul, store lufthjul, og er enkel å slå sammen :)

Jeg hadde en modell som het City jet, synes den var tung og klumpete men det er jo ett veldig populært vognmerke så mange er jo fornøyd :)

Har egentlig ingen formening og emmaljunga, utover at de for min del var utelukket fra starten, hihi. Men! De som heter viking/super viking (ellernoe) er kjempelette og greie :)

Vi har city cross. Elsker den! Men den er mye tyngre, og stor å få inn i bil. Knall bra på vinterføret syns jeg :) jeg velger heller en litt tyngre vogn som er robust og tåler en del i vinterføret. Dog alle vogner er vanskelige i umåket veier.

Plassen under tror jeg er ganske så lik. Understellet er jo ikke så høy som noen andre vogner og det har mye å si

Nå skal vi ha bugaboo donkey siden vi få to litt tette :) den er veldig lett og enkel å manøvre. Vil tro det samme gjelder bugaboo buffalo

Har mondial deluxe og er kjempefornøyd.
Vogna er tung, men når du har de store hjulene så er den fortsatt veldig lett å trille. Mange som prøver den blir overrasket over hvor "lett" den er. Spesielt i grus, gress, snø og sand.
Men den er også stor så ikke så praktisk på kjøpesenter og trange plasser.

Ei god venninne nevnte også en annen ting ved de firehjulingene.. Skal man trille mye på steder man må snu eller svinge på vogna, så blir det en belastning for rygg/skuldre.. Har man da i tillegg en baby som har behovet for å bli bært litt, så blir det fryktelig tungt..

Emmaljunga uten svingbare hjul er definitivt ikke en kjøpesentervogn! :p

Har mondial deluxe her og, og er selv veldig fornøyd! Den veier litt mer en andre vogner, men er likevel kjempe enkel å trille, og absolutt ikke noe problem på snø eller "vanskelig" føre. Bor i Oslo, og har aldri synes at det har vært noe problem i butikker, på kjøpesenter eller i sentrum selvom det ikke er svingbare hjul :)

Har emmaljunga Edge duo, og ELSKER vognen <3 den er stor, romslig, god å trille uansett føre. Regntrekket som følger med er ikke godt og kunne vært bedre solskjerming, men ellers er alt tipp topp! Noen som synes den er tung og stor, mn jeg har ikke hatt noen problemer med det! Anbefales:)

Back
Topp