Vogn til vinterføre

Kula

Andre møte med forumet
Hei
Noen som har tips til god vogn med bagdel som er god på vinterføre?
Må være god plass til vognpose samt god framkommelighet :)
Enda noen måneder å bestemme meg på, men vanskelig når det er så mange å velge i ;)

Dere som har hatt vinterbaby, hvilken vogn anbefaler dere? :) :)

Hei
Noen som har tips til god vogn med bagdel som er god på vinterføre?
Må være god plass til vognpose samt god framkommelighet :)
Enda noen måneder å bestemme meg på, men vanskelig når det er så mange å velge i ;)

Dere som har hatt vinterbaby, hvilken vogn anbefaler dere? :) :)
Har bare hatt en vogn, men er veldig fornøyd med den. Emmaljunga super viking, med svingbare (forhjul) lufthjul. Jeg har baby som ble født i januar, og den har taklet snø og glatt så bra som jeg tenker en vogn kan. Var god plass til voksi urban pose i, men han brukte jo den kun ut mars.

Emmaljunga duo edge, fire faste lufthjul, og så hadde jeg voksi classic, den fikk god plass i bagen :) Det holdt ut all slags vær og føre :) hadde novemberbaby, så vi fikk hele vinteren i Tromsø med oss, der oppfant dem snøen men er dårlige til å brøyte :p

Brio duo vogn med 4 store hjul. Sjekk ut Lilleprinsen.no. Kjempefin romslig bagdel til baby, og kan enkelt bytte til sportsvogndel når baby blir stor nok. Vi kjøpte easygrow pose også og den har god plass i bagdelen. Vi får oktoberbaby.

Snuppa vår er født sent i august, og jeg ville ha STOR bag som holdt hele vinteren, kjedelig å måtte over til sportsdel i januar liksom.. Vi overveide en del, og endte opp med Emmaljunga Duo Edge med Delux Chrome understell. Det er det høyeste understellet til Emmaljunga. Hjelper ikke alltid med store faste hjul, hvis "handlekurven" under henger langt ned. Vi hadde dunpose på høsten og lammeskinnspose de kaldeste mnd. God plass i bagen, og vi brukte den til snuppa var nesten 8mnd faktisk :D De siste ukene satt hun mye oppreist i den, er sånn brett i den man kan sette opp i ryggen.

Men må innrømme at vogner med svingbare framhjul er fantastiske å trille, spesielt i butikker/kjøpesentre. Men for oss som hovedsaklig bruker vogna på tur, og til og fra butikk, så var faste hjul riktig valg.
Er veldig fornøyd med vogna nå når vi bruker sportsdelen også, bare så det er sagt.

Eneste ulempen med Duo Edge er at den tar stor plass sammenlagt! Spesielt når man bruker bagen, for man må ta av bagen ved sammenslåing. Bedre når man går over til sportsdel, og får slått sammen alt i en del. Vi har forresten Toyota Avensis, og vogna tok opp hele bagasjerommet når vi hadde bagen. Nå tar den bare opp halve ;)

Har emmaljunga edge duo med deluxe understellet på vinteren. Elsker det. Har understell til den vognen med svingbare hjul og hadde brio smile til nr 1, men fortsatt mest fornøyd med deluxe understellet på vinteren. Nr 2 er født i begynnelsen av januar og hadde da søskensete til storesøster. Gikk veldig fint på nysnø med så tung vogn. Der vi bor blir fortauer måkt først og så veien, da spruter jo all snøen opp på fortauet igjen. Var i grunn håpløst å gå tur med svingbare hjul siden de er mindre foran enn bak og vogna tippa lett i det føret pga det. Kjøpte deluxe understellet for vinterbruk etter 1.5 vinter med svingbare hjul og angrer ikke ett sekund. Så bruker svingbare om sommeren og deluxe om vinteren.

Back
Topp