Vogn til høye foreldre

Småen86

Betatt av forumet
Hei alle sammen!

Som førstegangsgravide så prøver vi så smått å navigere oss gjennom babyutstyr jungelen og kunne trengt litt råd fra andre høye foreldre. Jeg er 185cm og samboer er 194cm. Hvilken vogn synes dere passer best til høye foreldre?

Har bare tatt en kjapp titt i babybutikken så langt og der la jeg merke til at Stokke Trailz kanskje kan være en god løsning. Men finnes det alternativer?

Hvis dere har tips til andre ting vi bør ta hensyn til så setter jeg stor pris på det :) Tenker feks seng og andre møbler som passer til oss over 180cm.

Det er mange tråder her med det samme spørsmålet :)

Jeg er lav selv, 166, men mannen min er 190, og Emmaljunga Mondial med Deluxe-understellet kjøpte vi. Den er en god del høyere enn de andre Emmaljunga-vognene fordi hjulene er større :) den var mer enn høy nok for han i allefall.

Vi har kjøpt emmaljunga edge duo med classic understell. Mannen er 2 meter høy, og han syns den fungerer supert [emoji4]

Håndtaket på Stokke trailz "vippes opp" når en høy person skal bruke den. Jo mer håndtaket vippes opp, jo nærmere må man være vogna. (Håper det var forståelig. :-) )Samboeren min, som er et par cm høyere enn din, klager på at vogna kommer for nær og at han må gå rart for å ikke sparke inn i vogna. Men jeg er fornøyd med vogna da. Det er helt klart en fordel at vognbagen er plassert så høyt opp, så man ikke trenger å bøye seg ned for å ta opp og legge ned babyen.

Hvis dere vurderer den, prøv å gå med den i normalt tempo og kjenn på hvordan det er for dere.

Hei alle sammen!

Som førstegangsgravide så prøver vi så smått å navigere oss gjennom babyutstyr jungelen og kunne trengt litt råd fra andre høye foreldre. Jeg er 185cm og samboer er 194cm. Hvilken vogn synes dere passer best til høye foreldre?

Har bare tatt en kjapp titt i babybutikken så langt og der la jeg merke til at Stokke Trailz kanskje kan være en god løsning. Men finnes det alternativer?

Hvis dere har tips til andre ting vi bør ta hensyn til så setter jeg stor pris på det :) Tenker feks seng og andre møbler som passer til oss over 180cm.
Emmaljunga mondial deluxe

Samboer er 190 og er stoooorfornøyd med valget av Stokke Trailz! Er så herlig at vognbag/sportsdel er så høyt oppe. Vi har ikke angret en dag på valg av vogn[emoji7]

Håndtaket på Stokke trailz "vippes opp" når en høy person skal bruke den. Jo mer håndtaket vippes opp, jo nærmere må man være vogna. (Håper det var forståelig. :-) )Samboeren min, som er et par cm høyere enn din, klager på at vogna kommer for nær og at han må gå rart for å ikke sparke inn i vogna. Men jeg er fornøyd med vogna da. Det er helt klart en fordel at vognbagen er plassert så høyt opp, så man ikke trenger å bøye seg ned for å ta opp og legge ned babyen.

Hvis dere vurderer den, prøv å gå med den i normalt tempo og kjenn på hvordan det er for dere.

Skjønner! Tusen takk, akkurat slike erfaringer var jeg på jakt etter. Da skal vi være obs på det når vi går å prøver den.

Emmaljunga superviking passer godt for oss (170 og 193). Lett å justere håndtaket, og syns både bagdel og sittedel er i fin høyde.

Britax smile 2. Høyt plassert bag og sportsdel, samt høyt nok styre og det aller beste: Ingen bakaksel! Man kan ta laaaaange skritt. Digg med stor kalesje og med vendbar sportsvogn som har full liggestilling. Lufthjul (ikke kjøp noe annet. Skum/plast kan aldri måle seg med lufthjul med tanke på dempekomfort) Tror den vogna har alt[emoji4]

Back
Topp